Privéles op locatie, hoe gaat dat in z’n werk?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annet73

Privéles op locatie, hoe gaat dat in z’n werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 13:50

Van mijn oudste dochter, waarvan ik 3/week op een van haar paarden mag rijden, heb ik een privéles gekregen op een locatie waar we met de trailer heen zouden moeten.
Super leuk, lief....maar ook wel spannend.

Hoe gaat zoiets in z’n werk?
Ik heb bv. om 15.00 les ‘s middags. Hoe laat is het handig om te arriveren? En laat je je paard als je te vroeg bent wachten in de trailer tot je op gaat zadelen? Doe je dat opzadelen overigens ook in de trailer?

Willen jullie je ervaring delen zodat ik een klein beetje weet wat me te wachten staat?!?

LindyH

Re: Privéles op locatie, hoe gaat dat in z’n werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 14:03

Mag je allemaal zelf weten.
Sommige mensen zadelen zelfs al thuis en zetten hun paard gezadeld op de trailer. Zelf zadel ik altijd op lokatie. Wel altijd buiten de trailer. Het is handig om iemand bij je te hebben die je paard even kan vasthouden, maar als je echt alleen bent kun je je paard ook wel aan de trailer binden. Maar denk er wel aan dat paarden op een vreemde lokatie vaak onrustig zin, zeker in het begin. Het is dus niet altijd veilig om ze aan de trailer te binden.

Het is echt wel handig om iemand mee te hebben, want anders loop je constant met je paard rond te zeulen. Als je even naar de WC moet bijvoorbeeld, of koffie halen, of even iemand wilt spreken.

Hoe laat je aan moet komen ligt eraan hoe lang je erover doet om te zadelen en eventueel los te rijden voor de les. Ik zou het wel ruim nemen. Er gebeuren altijd onverwachte dingen, en tijdstress hebben is zonde van je les.
Als je echt te vroeg bent zou ik mijn paard nog even op de trailer laten staan.

Veel plezier!

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 14:19

Super zeg. Hier heb ik wat aan!
Het is voor ons de eerste keer dat we zoiets gaan doen

baukiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 14:22

Wat een leuk cadeau!!

Als ik prive les heb, op een voor mij nieuwe locatie, wil ik daar graag een half uurtje van te voren zijn.
Dan laat ik mijn paard in de trailer staan en ga ik zelf eerst even kijken waar ik zijn moet, hoe de omgeving er uit ziet en waar ik mijn paard kan/moet opzadelen. Daarna ga ik even naar de wc en begin ik met opzadelen.
Mijn paard heb ik thuis al gepoetst. In de trailer doe ik het hoofdstel om en daar overheen het halster, dan bind ik haar aan de trailer vast en doe het zadel er op, eventueel beschermers om, cap op, handschoenen aan, zweep mee en dan haal ik het halster er af en leg alles in de kofferbak en gaan.
Ik ben vaak alleen op pad, maar als je niet zo vaak gaat dan is het wel makkelijk om een helpende hand er bij te hebben.

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 14:25

Wat leuk zeg, veel plezier! :D
Misschien is het nu handig om van te voren te informeren wat de regels daar op stal zijn omtrent corona.
Als je iemand mee mag nemen, kan die je helpen met opzadelen. Ik zou wel het hoofdstel in de trailer al aan doen, dan kan je paard er met wisselen niet van door gaan.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 14:26

Ik heb op dit moment elke week privé les op een andere locatie. Bij mij gaat het als volgt:
we stappen er heen (5km stappen). dan is hij warm. Op de locatie zijn we altijd ong. 15 minuten van te voren. Ik stap eerst nog even twee rondjes door de bak (afh van de temperatuur en de tijd meer, zijn we bvb vroeg en is het warm dan stap ik langer). Dan rijd ik hem los, aan het been etc. En als dat klaar is, is het kwartier meestal al voorbij :).
Vaak is ze ook wat eerder en begeleid ze het losrijden dus ook. Dat vind ik zelf heel erg prettig, losrijden is de basis van je uur.
Als ik een uur les had vroeger, dan stapte ik pas op als mijn instructrice er was, die begeleidde dus vanaf de eerste stap. Nu heb ik maar een half uur les (ivm het eind ernaar toe stappen) en is dat dus niet nuttig.

En als we ergens heen gaan met d etrailer is het bij mij afhankelijk van hoe lang hij erop moet of ik hem er gezadeld of niet oplaad.

Ik zou het trouwens ook even overleggen met degene van wie je les hebt, wat zij prettig vindt :).

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 14:31

Wat fijn jullie reacties!
Ik vind het ook een ontzettend leuk kado!