De Hollandsche Manege in Amsterdam

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dundayescape

Berichten: 98
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 12:38

Hij had alle leuke ponies toen meegenomen. Staat Linda daar nog?[/quote]


ja, linda staat er ook nog!!!!!!!!!!!!! OK dan!

dundayescape

Berichten: 98
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 12:39


dundayescape

Berichten: 98
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 12:40

\ En reed jij niet afgelopen zondag op Dunday de

nee ik zat op timo!

dundayescape

Berichten: 98
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 12:41

Is het daar verder wel gezellig?![/quote]

heeeeele gezellige manege hoor!!!!!! OK dan!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 12:42

Heel lang geleden stond een meisje dat toen bij mij in de klas zat daar op stal met haar pony.Ik ging wel eens mee om daar te kijken.Ik weet nog dat toen het een keer regende,het binnen net zo hard regende als buiten

dundayescape

Berichten: 98
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 12:44

djangogirl schreef:
nog dat ik prins (prince Verward) heel leuk/mooi vond, staat die er nog??
sorrie maar ik vind het best wel een niet-leuk-voor-paarden manege want..



nee prins is weg

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 14:01

Haha, toen waren op alle vragen 2 keer antwoord gegeven.. En dundayescape, je kan ook alle quote's in een antwoord zetten, dat scheelt weer 10 overbodige antwoorden!

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 22:10

hahaha... Ja ik ben der wel vaker geweest hor Joslover..!!! De moeder van een vriendin van mij is nog bij jullie van de trap gevallen dat was neit zo leuk en zag der ook heeel eng uit :S Jullie manege is ook in de film van Kees de Jonge geweest he..1! hahahaha ik ging daar heen en ik herkende het gelijk. dat vonk wel heel erg leuk.. maar goed misschien zie ik je wel als ik van de vakantie kom *als ik me moeder zo ver krijg dat ze mee wil*

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 22:53

Ja tuurlijk wil ze mee, dan maken jullie er een leuk uitje van Knipoog Je moet dan eiogenlijk ook een lesje rijden hè!

En Kees de Jonge is er inderdaad opgenomen, en je ziet zelfs een van onze paarden, Escape, langkomen Hyper!

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:03

Ja ik ken de paarden verder niet.. dat zou eigenlijk wel mooi zijn als ik der een lesje aan zou kunnen koppelen.. maar goed eerst maar eens kijken of ik langs kan komen... ahahah

lor1_1984

Berichten: 12054
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:18

mevrouwtje schreef:
Ik ben daar ooit begonnen met paardrijden, dat is nu ongeveer 26 jaar geleden. Jeetje ik wordt oud Scheve mond
Mijn eerst rijles zal ik nooit vergeten, dat was op Index. Hij ging in galop, gooide mij met een bokje van zijn rug en daar lag ik dan op de grond, met mijn broek stuk gescheurd van voor naar achter Bloos!
Het is alweer heel wat jaartjes geleden dat ik er ben geweest.
Ik vond het wel altijd een prachtig gebouw en ik heb daar heel wat uren rond gebracht.

Groetjes Natascha

Dan zul jij Lady en Caty nog wel kennen, denk ik.
Mijn instructrice heeft daar 30 jaar geleden haar 1e lessen op gereden, als 6 jarig ukkie! Knipoog

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 15:25

Ik rijd ook op de Hollandsche manege, maar dan met mijn studenten vereniging. Zelf vind ik de paarden niet echt geweldig, veel zijn echt van die afgedraaide manege paarden. Gelukkig komt er nu wat vernieuwing in de paarden en zitten er ook wat lossere beestjes bij. Het uiterlijk van de manege is wel geweldig!!

dundayescape

Berichten: 98
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 19:12

JosLover schreef:
Haha, toen waren op alle vragen 2 keer antwoord gegeven.. En dundayescape, je kan ook alle quote's in een antwoord zetten, dat scheelt weer 10 overbodige antwoorden!


ik wist dat niet want ik ben nog niet zo lang lid van bokt en ik leesde en ik ging reageren ik keek niet verder daarom heb ik gereageerd waar jij al gereageerd had!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dundayescape

Berichten: 98
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 19:16

JosLover schreef:
Ja tuurlijk wil ze mee, dan maken jullie er een leuk uitje van Knipoog Je moet dan eiogenlijk ook een lesje rijden hè!

En Kees de Jonge is er inderdaad opgenomen, en je ziet zelfs een van onze paarden, Escape, langkomen Hyper!


ik dacht dat dat jappaloup en debby waren!!!!!!, ik wist niet dat escape ook meedeed Verward

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:34

dundayescape"]
[quote="JosLover schreef:
Haha, toen waren op alle vragen 2 keer antwoord gegeven.. En dundayescape, je kan ook alle quote's in een antwoord zetten, dat scheelt weer 10 overbodige antwoorden!


ik wist dat niet want ik ben nog niet zo lang lid van bokt en ik leesde en ik ging reageren ik keek niet verder daarom heb ik gereageerd waar jij al gereageerd had!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[/quote]

Relax.. Ach gut

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 21:47

is ene dukaat er nog? dat was het verzorgpaard van een vriendin van me. zo ja: hoe gaat et met hem ?

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 01:16

Grappig, ik heb daar ooit leren rijden.. nu toch zeker al wel 15 jaar geleden (ik wordt oud Bloos ) Volgens mij was de manege toen nog niet van Filip Dros.. ik ben iig van de Blacky en Yellow, Purdy, Abia, Maya enz tijd..

Wel fijn dat de stands weg gaan, maar ze gaan toch niet alles moderniseren?!

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:37

Neeej 15jr geleden was Dros der nog niet.. want toen gaf hij nog les bij mij op de manege in Barendrecht... ik heb 14jr geleden van hem leren paardrijden en daar ben ik hem nogsteeds erg dankbaar voor.. haha want ik heb echt heeeel veel van hem geleerd en hij had ook groot vertrouwen in mij... ik heb wat gevlogen hoor op de nieuwepaarden die kwamen. maar goed het was gewoon een top vent en dat is het nogsteeds....

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:44

Dukaat is er nog steeds! En nog steeds een van mijn favorieten, wat een heerlijk paardje is dat!
Purdy, Abia is zelfs ook nog uit mijn begintijd. Toen was de manege geloof ik van Bertus ofzo..

En wat betreft de verbouding dat gaat denk ik nog wel even duren. De plannen zjin geloof ik (ik weet het niet zeker), de binnenbakverkleind, stands worden boksen, meer boksen, solarirum (*droomt weg*). Ik geloof wel dat deze zomer de adelkamers verbouwd gaan worden. Ze gaan van de 2 zadelkamers 1 maken, en ze willen het nog luxer maken, dus met mooie zadelsteunen en ook de dameszadels in die zadelkamers. Ook gaan de kastjes weg die nu in de zadelkamers staan (damn..)

Filip is inderdaad helemala top! Ook ik ben het nog steeds dankbaar voor de dingen die hij me geleerd heeft en nog steeds leert! Lachen

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 23:56

Wat grappig! ik heb toen ik een jaar of 7 was daar een hele zomervakantie rond gelopen!(das dus uhh....17 jaar terug) Ome Frans was toen volgens mij iets van stalmeester? al een wat oudere man,mijn vader werkte daar toen in de bouw en ik mocht dan de hele dag paarden poetsen en aan het eind van de dag rijden,toen stond er een groot bruin paard Melinda,een schimmel genaamd smurf en een heel oud paardje genaamd Yellow die stond samen met blacky,deze paarden zullen er denk ik niet meer zijn maar ik heb daar een hele leuke tijd gehad!

ReenarulezJarig

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 21:12

Haha! ik ben dus die vriendin van djangogirl Tong uitsteken
ik heb ook op de hollandse manege leren rijden (voor 3 jaar ofzo), en vond het er toen wel heel leuk, maar toen zag ik het westernrijden en ben toch daarvoor gevallen (inmiddels mn eigen (western) paardje).
Toevallig ben ik er 2 weken ofzo nog geweest (na +/- 3 jaar) en vond het toch allemaal wel een beetje tegenvallen. Natuurlijk niet het gebouw Tong uitsteken, maar ik vond niet echt dat de paarden er nou echt tja blij uitzagen Tong uitsteken, maja wat je niet kent dat mis je niet Knipoog

mijn favorieten? In het begin Mammaloe (is weg Scheve mond maar wel lief, heb ik in het begin heel veel op gereden Lachen ),Kyra (superpony was dat ), Julia (erg leuke pony Lachen ), Yuna (schatje *LOL* ), Cupido Tong uitsteken (afgezaagd, maar wel lief) en Dukaat Lachen
Ook Dunday en Fury vond ik wel erg leuk Tong uitsteken

Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 23:06

T ziet er wel mooi uit..maar kunnen de paarden daar nooit op de wei ofwat?

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 23:39

Filip Dros heeft het paardje gefokt dat ik heel lang gereden heb. Ze is nog in Barendrecht gefokt en is nu 11 jaar oud. MsMarit, ken jij haar toevallig? Het is een lippizanermerrie, ze heet Odessa II, roepnaam April en is geloof ik met de fles groot gebracht.

salema
Berichten: 282
Geregistreerd: 26-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 00:44

MsMarit"]
ik weet ook nog wel dat wij op een gegeven moment een Schimmeltje kregen met 2 maanogen Moonlight hete die geloof ik.. maar daar was niet echt wat mee te beginne we kwamen niet eens normaal de box binnen. ..
[/quote]

Moonie was super cool!! Haha!
Samen met kiwi echt de coolste pony's van de hollandsche manege !!



[quote="batje"]
Grappig, ik heb daar ooit leren rijden.. nu toch zeker al wel 15 jaar geleden (ik wordt oud Bloos ) Volgens mij was de manege toen nog niet van Filip Dros.. ik ben iig van de Blacky en Yellow, Purdy, Abia, Maya enz tijd.. ..
[/quote]

Mijn 1e les was op Abia!! haha
en daarna moest ik steeds op yellow en jason!!
Mamaloe was ook supercool en fleur reed altijd op purdy later en ik op kiwi en moonie Reina op victor en lot op jarra en zohra op jason en later op pinto haha wat een herrinderen komen er weer boven nu !!
En de manege was toen nog niet van filip maar van Bertus,die is toen overleden naar een ongeluk met zijn tractor.. toen heeft zn vrouw (wil)
het nog een tijdje gehad en toen kwam filip.
En ja babat we worden idd oud Bloos!
ben in geen jaren meer binnen geweest haha fiets er nog wel steeds langs bijna elke dag binnekort maar weer eens binnen kijken!!

[quote="JosLover"]

En wat betreft de verbouding dat gaat denk ik nog wel even duren. De plannen zjin geloof ik (ik weet het niet zeker), de binnenbakverkleind, stands worden boksen, meer boksen, solarirum (*droomt weg*). Ik geloof wel dat deze zomer de adelkamers verbouwd gaan worden. Ze gaan van de 2 zadelkamers 1 maken, en ze willen het nog luxer maken, dus met mooie zadelsteunen en ook de dameszadels in die zadelkamers. Ook gaan de kastjes weg die nu in de zadelkamers staan
..
[/quote]

haha wel komisch dat dit verhaal 7 jaar later nog steeds precies het zelfde is. Dit zou ook al gaan gebeuren toen filip er net een jaar was ofzo.
maar kon het toen niet rond krijgen om dat de manege een monument was en je aan monumenten niks mag veranderen.....
weet natuurlijk niet hoe het nu zit !!

[quote="_Kruimeltje schreef:
T ziet er wel mooi uit..maar kunnen de paarden daar nooit op de wei ofwat?

vroeger toen filip en net was gingen ze altijd naar het land in het zoeterwoude en daarna waren er weer ponykampen weet niet hoe die
dat nu heeft geregeld...

En staat escape er nog steeds dat verbaasd met echt !!
en ik las in je profiel dundayescape dat dunday mensen aanviel en beet Verward
dat deed ie vroeger nooit maar ja tijden veranderen...

Staat kasper er nog die was supercool en heb ik veel opgereden
de laatste tijd voor dat ik daar weg ging!!

Ik heb iig de nodige uurtjes doorgebracht vroeger Haha!

Pluutje

Berichten: 5625
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 14:03

Voor zover ik weet viel Dunday al vanaf het begin aan hoor Rebecca, maar anyway, ik heb dus ook op de Hollandsche gereden.

Mijn lieveling was Pluto(zie mijn username Tong uitsteken ), ook vond ik Grandeur erg leuk. Andere lievelingspony's die ik heb gehad: Dolly, Ancy, Silverster heel in het begin, Debby(paard)vond ik ook heel leuk, Daskas, etc...etc..

Ik weet nog wel dat toen we naar het Nk gingen met de carrousel, dat was voor mij het 2de jaar, denk dat het in 2000 was maar weet niet zeker. Toen kwamen we de bak binnen en daar zaten ook wat mensen van Barendrecht en die riepen toen heel hard: cupido! cupido! was wel grappig.