spanning onderweg naar de manege?!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DreamB

spanning onderweg naar de manege?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 18:36

hee iedereen,
sinds kort rijd ik bij een andere manege en in eens heb ik spanningtrekjes zonder dat ik iets spannend vind. als ik eenmaal met de paarden bezig ben heb ik er bijna geen last van en met rijden helemaal niet. pas een sinterklaasfeest gehad en toen gingen we voor het rijden eten en toen had ik er heel erg last van, ik heb altijd dat mijn benen elke 5-10 seconden helemaal samen spannen. helaas ook in de auto, na het rijden bijna geen last van. vraag me af waarom ik dit heb want er is niks om spannend te vinden. het is eerder heel gezellig dus weet iemand hoe dit kan komen?

nessinator

Re: spanning onderweg naar de manege?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 18:58

Misschien is het juist de anticipatie voordat je iets leuks gaat doen? Dus positieve spanning?

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:05

Toen ik nog op de manege reed was ik ook altijd best wel gespannen voordat ik er heen ging. Toen ik bij de volwassenen ging rijden en een vast paard kreeg, had ik geen spanning meer vooraf.
Ik denk dat ik het sociale stuk onbewust spannend vond toen ik nog met leeftijdsgenoten in de les reed, en dat ik het stiekem een beetje spannend vond welk paard/pony ik toegewezen kreeg.

Je schrijft dat je pas sinds kort op de manege rijd, ik kan me voorstellen dat het spannend is omdat je de mensen en de paarden nog niet zo goed kent. Zou dat het kunnen zijn?

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 19:13

nessinator schreef:
Misschien is het juist de anticipatie voordat je iets leuks gaat doen? Dus positieve spanning?

dat zou eigenlijk heel goed kunnen wat ik zit al dagen uit te kijken naar die ene dressuurles! :j

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 19:16

Pindakaa7 schreef:
Toen ik nog op de manege reed was ik ook altijd best wel gespannen voordat ik er heen ging. Toen ik bij de volwassenen ging rijden en een vast paard kreeg, had ik geen spanning meer vooraf.
Ik denk dat ik het sociale stuk onbewust spannend vond toen ik nog met leeftijdsgenoten in de les reed, en dat ik het stiekem een beetje spannend vond welk paard/pony ik toegewezen kreeg.

Je schrijft dat je pas sinds kort op de manege rijd, ik kan me voorstellen dat het spannend is omdat je de mensen en de paarden nog niet zo goed kent. Zou dat het kunnen zijn?

ik ben eigenlijk naar een andere manege gegaan puur om andere paarden te rijden :)
de meeste pony's zijn lastiger, paarden doen geen vlieg kwaad en ik moet altijd op de paarden want ben te groot en zwaar voor pony's(gelukkig :P )
ik zit met volwassenen in mijn les waar ik na de les altijd lekker mee kan babbelen dus daar licht het niet aan, bedankt voor het meedenken :D