F-proef op manege A, ruiterpaspoort manege B

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

F-proef op manege A, ruiterpaspoort manege B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 22:43

Hoi,

Is het mogelijk om als je een ruiterpaspoort van manege A hebt, hiermee F-proeven op manege B te rijden? Terwijl je dus niet via B bij de FNRS bent aangesloten?
Ik heb een leskaart op A en doe hier af en toe een F-proefje. Nu staat mijn verzorgpony op B en wil ik daar binnenkort een privélesje doen op een manegepony en als dat goed gaat, dat herhalen. Dan is het ook leuk om je vooruitgang te beoordelen via proefjes.
Maar ik weet niet zeker of het van het reglement wel mag? Ik kan dit natuurlijk aan mijn manege vragen, maar aangezien het nu vooral nog fantaseren is wil ik niet meteen zo serieus lijken. :') Maar het zou wel leuk zijn als ik het zou weten als de mogelijkheid er is!
Overigens hebben beide maneges dezelfde regeling over het overgaan naar een hogere F-proef.

MPR4

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: F-proef op manege A, ruiterpaspoort manege B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 22:45

Volgens mij mag je met je fnrs bewijs gewoon bij elke fnrs manege starten met F

xxxmh

Berichten: 3494
Geregistreerd: 21-06-11

Re: F-proef op manege A, ruiterpaspoort manege B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 22:53

Ligt denk ik ook aan de manege zelf. Op mijn manege mag je alleen een f proef rijden als je er ook lest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 22:55

Ik bedoel trouwens of het echt volgens het FNRS reglement mag. Dat het per manege kan verschillen begrijp ik. :)

Dorus

Berichten: 13219
Geregistreerd: 06-04-04

Re: F-proef op manege A, ruiterpaspoort manege B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 23:04

Ik dacht dat de promotie regeling door de fnrs was vastgesteld, dus dan is het nogal logisch dat overgaan naar een hogere f proef bij beide hetzelfde is.

Bianca_v_s
Berichten: 87
Geregistreerd: 21-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 23:12


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 23:38

Dorus schreef:
Ik dacht dat de promotie regeling door de fnrs was vastgesteld, dus dan is het nogal logisch dat overgaan naar een hogere f proef bij beide hetzelfde is.

Maneges mogen zelf regels stellen binnen de regels die de FNRS gesteld heeft. Zo heeft de FNRS vanaf de F9 als regel dat je pas bij 3 over mag en bij 5 over moet, maar een manege mag dan zeggen dat je pas bij 5 over mag. Zo lang de regels van de manege maar binnen de regels van de FNRS vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 23:39

Bianca_v_s schreef:
Je ruiterpaspoort is niet van een bepaalde manege, maar algemeen van de FNRS. Dus geen probleem om op een andere manege te starten. In je paspoort staat alleen "aangevraagd op manege X".
Zie ook: https://www.knhs.nl/paardrijden/paardri ... rpaspoort/

Bedankt! Had die pagina inderdaad gevonden, maar kon niet duidelijk vinden hoe het zat als je op 2 verschillende maneges reed.