Voor dat ik mijn vraag stel wil ik even zeggen dat Ik absoluut niks tegen mijn manege, ik kan er nog steeds heel veel leren. Toch vraag ik me af hoe ik beter kan leren paardrijden dan een manege ruiter.
Ik ben nu 15 jaar, en als 15 jarige die niet zo heel veel ervaring heeft is het moeilijk om een verzorgpaartje te vinden omdat iedereen opzoek is naar een ervaren persoon boven de 18.
Het lijkt me dan ook erg leuk om de basis van dressuur nu eens echt onder de knie te krijgen. En het lijkt me ook vooral heel leuk om meer te leren naast het paard.
Als ik namelijk ooit een eigen paard zou willen wil ik wel graag beginnen op de grond (vrijheidsdressuur, logeren dat soort dingen)
Dat kort samen gevat lijkt het me dus leuk om meer te leren over paarden en de paarden sport, en hoe je met paarden om moet gaan. Maar tot nu toe kom ik niet veel veder dan de manege en onderzoek thuis, ik probeer alles wat je kan oefenen zonder een paard te doen. (Ik doe aan boxen en zit ook regelmatig op onze bal)
Dus mijn vraag aan jullie is: Hoe leer je beter paardrijden als je geen eigen paard of verzorgpaard hebt?

Groetjes Rebbel.