2 maanden geleden heb ik mijn nieuwe paard gekocht. Zorro, een 9 jarige andalusier ruin, is echt een ongelofelijke druktemaker die je flink kan uittesten. Ik heb veel tijd, lessen, en geld gestoken om het hem naar zijn wens te maken en te zorgen dat wij een goed team worden. Iedere dag ben ik op stal te vinden om hem aandacht en liefde te geven. Nu ga ik niet zo vaak op vakantie, omdat ik heel slecht anderen vertrouw met mijn paard. Er is namelijk vorig jaar iets voorgevallen waardoor mijn pony zware koliek heeft gehad en uiteindelijk is moeten inslapen, doordat iemand niet mij niet wou vertellen dat ze geen tijd had om mijn pony naar buiten te brengen. Ik had zelf een ongeluk gehad en lag in het ziekenhuis, de persoon die voor mij op mijn pony zou letten zei dat ze iedere dag haar liet lopen. Dit is niet gebeurd. Zoals je waarschijnlijk wel snapt voel ik me vreselijk rot als iemand anders voor mijn paard moet zorgen omdat ik dat zelf niet kan.
Nu is het probleem dat ik in februari oo wintersport ben geweest en 3 dagen Zorro heb toevertrouwd aan een schoolgenoot, die tevens op de manege rijd en daar vaak te vinden is. Ik heb haar nadrukkelijk verteld niet op Zorro te rijden! Ik had na dat ik terug kwam van vakantie dat mijn beugelriemen een stuk korter zaten, heel raar maar ik dacht dat het vast mijn zus was geweest omdat zij Zorro ook heel soms rijd. Maar wat ik hoor ik vandaag van een van de instructrices, er heeft wél iemand op Zorro gereden.

Het liefst wil ik weg op deze stal, maar ivm school lukt dat niet en Zorro heeft het heel erg naar zijn zin hier.
Mijn vraag aan bokt is, hoe kan ik hier nou het beste mee omgaan? Ik ga sowieso praten met de eigenaresse van stal dat alleen IK op hem rijd en niemand anders tenzij ik dat zelf aan haar meld dat er iemand anders op gaat. En bestaan er proffesionele betrouwbare mensen doe evt tegen betaling voor je paard kunnen zorgen? In Groningen.
Groetjes Anne
Mocht je me herkennen graag een pb