FNRS of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vanilla13

FNRS of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 21:20

Hallo,

Mijn dochter van 7 wil graag op ponykamp en nu kwamen we maneges tegen die wel FNRS gekeurd zijn en anderen weer niet. Ik wil graag van jullie weten of dit mee zou wegen in jou overweging om voor een manege en/of ponykamp te kiezen. Garandeerd het een zekere mate van professionaliteit, kwaliteit en veiligheid? Of is er echt geen verschil. Waarom zou een manege ervoor kiezen om niet FNRS gekeurd te zijn?

Hoop van jullie te horen!

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:22

Welke maneges zijn jullie onder andere tegengekomen? Er zijn goede en minder goede FNRS maneges, maar ook goede en minder goede niet -FNRS maneges :)

Het zou inderdaad een zekere mate van professionaliteit, kwaliteit en veiligheid moeten garanderen, maar ik kan je vertellen dat dat niet bij elke FNRS-manege zo is :)

Vanilla13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 21:33

nienke555 schreef:
Welke maneges zijn jullie onder andere tegengekomen? Er zijn goede en minder goede FNRS maneges, maar ook goede en minder goede niet -FNRS maneges :)

Het zou inderdaad een zekere mate van professionaliteit, kwaliteit en veiligheid moeten garanderen, maar ik kan je vertellen dat dat niet bij elke FNRS-manege zo is :)

Bijvoorbeeld de Hazelhorst (4 sterren) en Laarbrug niet FNRS manege. Maar Laarbrug lijkt wel heel populair dus vroeg ik me zo af wat de toegevoegde waarde is en waarom een manege ervoor zou kiezen om niet aan te sluiten bij FNRS. Wij wonen niet in Nederland dus ben niet bekend ermee.

Dank je voor je reactie :)

Evelijn

Re: FNRS of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:54

Zou voor een 7 jarige vooral een kamp zoeken wat niet zo groot is en zich echt richt op haar leeftijd.
Voor meisje van 7 is ponykamp waar ook 14 jarigen komen gewoon wel beetje boven haar niveau.

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Re: FNRS of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 20:55

Ik zou persoonlijk eerder kijken naar een veiligheidscertificaat. In mijn ogen zegt dat meer dan het aantal sterren van de FNRS.

Overigens ben ik het met bovenstaande niet per se eens. Ik was 8 toen ik voor het eerst op kamp ging. Dat was op Manege de Eekwal. Niet bepaald klein en ook niet speciaal gericht op jonge kinderen, maar inmiddels ben ik 21 en nog steeds op ponykamp daar, maar dan als leiding :D

Mocht je meer willen weten over de ponykampen op de Eekwal TS, stuur me dan gerust een berichtje!

Vanilla13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-18 07:33

[quote="NadjaNadja"]Ik zou persoonlijk eerder kijken naar een veiligheidscertificaat. In mijn ogen zegt dat meer dan het aantal sterren van de FNRS.

Dank je voor de tip. Ik zal er even naar kijken.

Vanilla13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-18 07:39

[quote="NadjaNadja"] Overigens ben ik het met bovenstaande niet per se eens. Ik was 8 toen ik voor het eerst op kamp ging. Dat was op Manege de Eekwal. Niet bepaald klein en ook niet speciaal gericht op jonge kinderen, maar inmiddels ben ik 21 en nog steeds op ponykamp daar, maar dan als leiding :D

Ben ik inderdaad met je eens. Het hangt van de begeleiding af en de groepssamentstelling. Vorig jaar was ze op ponykamp bij Ruitersportcentrum Sneek voor kinderen van 7 tot 14 jaar en dat was perfect. Een paar kinderen van haar leeftijd en de leiding en oudere kinderen zorgden geweldig voor haar. Helaas begint hun ponykamp te laat voor ons. Dan zijn wij al niet meer in Nederland. Ik zal ook eens naar Eekwal kijken. Voor nu zit ik te dubben tussen Hazelhorst, Laarbrug en de Burght.