ponykamp jongeren trektocht het reelear

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jassie2003

ponykamp jongeren trektocht het reelear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 12:21

Help mijn vriendin en ik (15 jaar) willen dit jaar weer op ponykamp. Vorig jaar zijn we bij erve meendrinkboer geweest maar daar vonden we ze veel te voorzichtig (we hebben een keer zonder zadel gestapt en niet hoger dan 30 cm gesprongen). We zijn nu opzoek naar iets spectaculairders en de jongeren trektocht bij het reelear leek mij heel erg leuk. Alleen we hebben een probleem ik rijd nu 6,5 jaar en mijn vriendin is na ongeveer drie jaar gestopt en we zijn dus vorig jaar op kamp geweest maar verder heeft ze dus niet echt meer gereden. Springen vind ze dus nog spannend en ze kan prima rijden alleen ziet het er soms nog niet zo geweldig uit. Denken jullie dat de buitenritten die je dan gaat maken ook leuk voor haar zijn (echt heel hard door het zand crossen heeft ze ook nog nooit gedaan). Groepjes jasmijn en Elise

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:25

Hoi! Wat leuk dat jullie naar het Reelaer willen gaan!

Tijdens de trektocht is het wel heel belangrijk dat je goed kunt blijven zitten in een (harde) galop.
Er wordt wel een paar keer gecrosst, en dan wil je natuurlijk niet dat je vriendin het eng vind!
Ook wordt er op maandag/dinsdag gesprongen op het crossterrein, je kunt dan wel kiezen voor de lage sprongen als je het spannend vind!

Misschien kan je vriendin voor jullie gaan een tijdje wat lessen rijden? Zodat ze alles weer een beetje onder de knie krijgt?
Als je vriendin al zo lang niet gereden heeft is het ook best wel heftig om meteen op trektocht te gaan! Dan heeft ze waarschijnlijk wel veel spierpijn :D

Als je meer vragen hebt mag je die altijd stellen!

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:44

Dat wat Sanne zegt inderdaad. Het is verder ook echt wel handig om de verlichte zit goed te beheersen voor de langere, hardere stukken galop. Verder zijn er natuurlijk ook wat rustigere pony's/paarden die wat minder hard gaan, wat voor je vriendin misschien wel prettig is. Ik zou tijdens het voorstelrondje op zondagavond dan ook gewoon eerlijk vertellen wat je ervaring is en wat voor soort paard/pony je fijn zou vinden om te rijden. Dan denk ik dat het voor je vriendin ook heel leuk kan zijn!

Verder is het zeker handig om van te voren weer even een paar keer te rijden. Ik heb vorig jaar na 1,5 maand niet gereden te hebben eens een dagtocht gemaakt van ongeveer 5 uur. Daarvoor reed ik één keer in de week en had ik eigenlijk nooit last als ik eens wat langer had gereden. En ik kan je vertellen, ik was de volgende dag zo stijf als een hark van de spierpijn. Dat is niet fijn als je dan de volgende dag weer een paar uur in het zadel moet zitten. Een beetje terug conditie opbouwen is dus echt wel handig! :j

jassie2003

Re: ponykamp jongeren trektocht het reelear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 12:46

super bedankt alleen er is een probleempje de week die wij kunnen is nog maar een plek we zijn natuurlijk met z'n tweeën

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:48

jassie2003 schreef:
super bedankt alleen er is een probleempje de week die wij kunnen is nog maar een plek we zijn natuurlijk met z'n tweeën

Dan kan het niet.
Misschien nog een mailtje sturen en vragen of het echt niet kan maar het antwoord is waarschijnlijk nee.

jassie2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 13:58

weten jullie nog anderen ponskampen die leuk zijn. We hebben ook al gekeken bij manege de Bongerd maar ik las dat de pony's daar erg veel lopen en in stallen staan zonder stro of zaagsel

jassie2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 14:10

*ponykampen

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 17:12

Ponykamp Ameland

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 17:24

Duinmanege van Poelenburgh :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:38

jassie2003 schreef:

Ik zou ze gewoon even bellen hoor, misschien is er nog wel wat te regelen! :)
En als je belt heb je gelijk je antwoord. :D

jassie2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 09:07

We hebben besloten om op crossweek te gaan en eventueel volgend jaar op trektocht ( bij het reelear). Weten jullie of je dan met je eigen dekje mag rijden

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 16:19

jassie2003 schreef:
We hebben besloten om op crossweek te gaan en eventueel volgend jaar op trektocht ( bij het reelear). Weten jullie of je dan met je eigen dekje mag rijden

Wat leuk! :D Misschien vind je het ook leuk om in dit topic [MA] Stal 't Reelaer zomer 2018 te reageren?
Of je met een eigen dekje mag rijden weet ik niet zeker. Het wordt weinig gedaan volgens mij. Al heb ik 2 jaar terug wel een keer iemand in mijn groep gehad die met haar eigen dekje reed. Maar dit moet je in ieder geval eerst aan de BG vragen, het mag niet zomaar volgens mij.

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 16:40

Wat leuk dat jullie op crosskamp komen! Welke week gaan jullie?

jassie2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 13:48

daar moeten we nog even naar kijken, maar het heeft geen haast want er is nog meer dan genoeg plek :)

jassie2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 13:52

weten jullie leuke paardjes mijn vriendin vindt het vooral leuk als hij/zij erg van knuffelen houd en gewoon lekker braaf is. Ik vooral een wat stoerdere die ook wel van springen houdt en netjes (aan de teugel) kan lopen eigenwijs of druk is ook niet erg :)

Starship

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 14:11

jassie2003 schreef:
weten jullie leuke paardjes mijn vriendin vindt het vooral leuk als hij/zij erg van knuffelen houd en gewoon lekker braaf is. Ik vooral een wat stoerdere die ook wel van springen houdt en netjes (aan de teugel) kan lopen eigenwijs of druk is ook niet erg :)

Tommie?

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 14:22

jassie2003 schreef:

Wat leuk dat jullie op kamp gaan, gaat vast geweldig worden.

Vooraf een pony kiezen heeft weinig nut. Op zondag vertel je wat voor type pony je graag zou willen en dan kiest de leiding uit welke daar bij past. Aan de teugel lopen is natuurlijk niet waar je een pony op uitkiest :+

jassie2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 15:02

snap ik maar zo bedoel ik het niet :D ik vraag me af wat voor pony's of paarden jullie leuk vinden die een beetje bij de beschrijving past want toen ik bij erve was had ik geen flauw idee überhaupt hoe het daar ging, want ze vroegen helemaal niet naar je smaak tijdens het voorrijden zeiden ze gewoon jij gaat op die en jij op die gelukkig had ik zelf al eentje gezien alleen die moest ik delen (altijd overnemen) en dat zocht ik niet in een ponykamp ;) maar gelukkig gaat het bij het reelear anders *D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 16:15

Omdat het hier om een ponykamp gaat verplaats ik dit topic naar [MA] Manegepraat.

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:22

Er wordt inderdaad op zondag ingedeeld. Je kan benoemen wat je leuk vind in een pony en wat voor pony je normaal rijdt. De leiding kijkt dan wat er bij je past! Ze hebben zo veel leuke paarden, dus het komt vast helemaal goed

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 18:47

jassie2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 20:40

het ziet er echt heel erg leuk uit maar het is in belgië en een beetje aan de prijzige kant :D

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:55

Weten jullie misschien hoeveel dit ongeveer kost? Ik kan het nergens vinden.

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 19:05

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 19:45

Bedankt! Bedoelde Reelaer. Kost wel veel :=