Even een schopje.
Ik heb les gehad op deze manege. De proefles nam ik samen met een vriendin na een klein jaar niet gereden te hebben en mijn vriendin ruim 7 jaar niet.
We kregen de sukkeligste paarden toegewezen. Typische 'manegepaarden' met weinig fut. Omdat ze ons niveau nog niet kenden. Heel de les moeten werken om het dier uberhaupt vooruit te krijgen.
De instructeur wilde geen gepraat of geklik horen uit onze mond. Rijden doe je met je benen en zit kregen we te horen, 16 jaar rijervaring en eigen visie over het rijden zelf.
Ik praat altijd tegen mn dieren. Ben geen wedstrijdruiter en ben er vooral om plezier te maken voor mezelf en het dier.
Mijn vriendin besloot na 1 proefles om een drie maanden abo te nemen. Maar ik ben de lessen los blijven betalen (wel iets duurder). Na een les of 3 van 2 verschillende instructeurs, mailde ik de eigenesse om te vragen of we andere paarden toegewezen konden krijgen. Natuurlijk hadden we al die tijd rond gekeken welke paarden ons aantrokken en gevraagd of we daarmee mochten rijden. Ook vroeg ik of we eens een uurtje vrij mochten rijden (dit deden wij samen altijd op de vorige manege) maar dit kon niet want ze had nog geen mogelijkheid gezien om ons niveau te beoordelen. Toch wel vreemd aangezien ze continue in de kantine was tijdens onze lessen en de kantine uitkijkt over twee bakken.
Verder wel n mooie lokatie en rustige lessen.