Terug naar de manege?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wHoogendoorn

Terug naar de manege?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-17 12:35

Hoi bokkers!!

Twee jaar lang heb ik een geweldige pony gehad. Mijn Stitch kan prachtig lopen en wil ook altijd graag werken.
Helaas moeten we Stitch nu verkopen.

Maar ik wil niet stoppen met paardrijden!
Een goede verzorgpony is echt niet te vinden. (Niet op fietsafstand van Koudekerk) Of ze vragen 80 euro in de maand, maar dat is echt teveel.

Nu twijfel ik er aan om terug te gaan naar de manege.
Ik heb vroeger op verschillende maneges gereden. De een nog droeviger dan de ander.

Hebben jullie tips voor mij? Waar moet ik op letten als ik bij maneges ga proefrijden?
Weten jullie goede maneges in de buut van Koudekerk aan den rijn, Alphen aan den rijn, Leiden?
Ik ben vooral bang dat ik niet veel meer zal leren op de manege...

Groetjes!

Safjelove

Re: Terug naar de manege?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 12:46

He!
Tip: Ga naar een manege en hang daar briefjes op, vraag mensen en doe wat je kan om een verzorgpony te krijgen!
misschien mag je een nieuwe pony? of is het een geld/tijd probleem?

wHoogendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-17 12:52

Hoi!
Briefjes ophangen zou wel kunnen, maar ik denk niet dat dit heel effectief is.

Een nieuwe pony zit er niet in, nee.
Dat wordt 4 jaar wachten totdat ik klaar ben met mijn opleiding en het zelf kan betalen xD

Ik ga sowieso wel rondvragen bij de stal waar Stitch nu staat. Die mensen kennen mij ook, dus dat heeft meer kans van slagen.

Maar ik wordt hier wel een beetje moedeloos van...
Paardrijden is echt mijn uitlaatklep

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:00

Na 16 jaar eigen paarden zat ik met hetzelfde probleem. Ik had een briefje opgehangen en ze gaven me als tip om gewoon een keer los te lessen, zodat iedereen kon zien hoe ik reed en of ik aardig was :P. Dezelfde dag nog had ik een bijrijdpaard.

Je moet jezelf soms ook gewoon even in the picture rijden :)

wHoogendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-17 13:03

Grappig dat dat ook zo kan!
Maar eigenlijk ook wel logisch... Want dan zien ze meteen wat voor type je bent

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:05

Hoe vaak wil je gaan lessen bij een manege? Als je 1x in de week wilt gaan lessen dan ben je al dicht bij die 80 euro in de maand meestal. Terwijl je met een verzorgpony/bijrijdpony vaker dan die 1x per week kan rijden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:07

Even heel simpel.. denk dat als je leuk kan rijden (2 jaar Eigen paard, weet niet hoe je rijdt) en ouder bent zag in je profile 19 dan zullen velen allicht wel van de bijdrage afzien als je leuk genoeg kan rijden en betrouwbaar bent.
Als je eenmaal bekend staat als netjes rijdend en goed voor de paarden zijnd en betrouwbaar qua afspraken dan hoef je vaak geen paarden te zoeken, dan krijg je ze aangeboden.

Safjelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:10

Ik begrijp je probleem en ik heb daarom even op verschillende sites gekeken naar een verzorgpony voor jou.Ik kon ook niks vinden maar ik raad je dit aan:
http://www.ponylease.nl/beschikbare-ponys/
Het is een betrouwbare organisatie die pony's verhuren.
Erg leuke oplossing ook al zeg ik het zelf
misschien ben je er al wel iets te oud voor....

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:14

Sjolvir schreef:
Even heel simpel.. denk dat als je leuk kan rijden (2 jaar Eigen paard, weet niet hoe je rijdt) en ouder bent zag in je profile 19 dan zullen velen allicht wel van de bijdrage afzien als je leuk genoeg kan rijden en betrouwbaar bent.
Als je eenmaal bekend staat als netjes rijdend en goed voor de paarden zijnd en betrouwbaar qua afspraken dan hoef je vaak geen paarden te zoeken, dan krijg je ze aangeboden.

Precies, maar dan moeten ze dus even weten wie je bent. Dan volstaat dus soms 1 les :)

wHoogendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-17 13:20

@emilyslaluna: Daar heb je wel een punt, maar het gaat er om dat mijn ouders het niet oke vinden. Je betaald 80 euro EN je bewijst die mensen een dienst (ach, ik ga maar niet meer in discussie)
@Sjolvir: Dat had ik ook gehoopt... Maar als ik zo rondkijk naar wat er aangeboden wordt, wordt er voor alle goede paarden al snel L of M niveau gevraagd. Ik heb nooit wedstrijden gereden, dus aantoonbaar niveau heb ik niet.
@safjelove: Dat pony leasen moet je zelf de stalling betalen als ik het niet verkeerd begrijp? Dat is dus geen optie helaas.

Safjelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:26

[/quote] @safjelove: Dat pony leasen moet je zelf de stalling betalen als ik het niet verkeerd begrijp? Dat is dus geen optie helaas.[/quote]

He, da's wel jammer

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:37

Ik zou persoonlijk liever 80 euro betalen voor een verzorgpony dan op een manege te rijden. Vaak ben je goedkoper uit met een verzorgpony en meer voordelen. Ik zou het ook niet zien als 80 euro betalen om mensen een dienst te bewijzen, maar als aandeel aan de verzorging van de pony. Bij een manege betaal je toch ook om te rijden? Waarom is dit dan zo vreemd als bij een verzorgpony?

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:09

Ik ben zelf wel weer op een manege begonnen ruim een jaar geleden omdat ik de paarden en ook het rijden teveel miste. Uiteindelijk zelfs daar mijn bijrijdpaard gevonden dus ben zelf wel erg blij met deze keuze,
Je geeft aan dat je de eigenaar een dienst bewijst door het paard te verzorgen/rijden. Ik zie het precies andersom; de eigenaresse van mijn bijrijdpaard bied mij juist de kans met een leuk paard aan de gang te kunnen, en ja ik betaal ervoor, maar mag er verder alles mee en hoef notabene niets geen klusjes te doen, het paard staat all-in.

Ik stond daar vroeger ook anders in (dienst bewijzen aan de eigenaar, etc) maar nu eenmaal ouder snap ik dat er meer kanten aan zitten. Hopelijk vind je wat leuks!

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:31

De discussie voor betalen voor een bijrijpaard . Net zo'n discussie of katten buiten los mogen.
Ik heb een hele lieve verzorgster voor 2 dgn ze hoeft me niets te betalen. Maar ik snap ook dat mensen door wat voor omstandigheden toch geld vragen zodat ze hun lieveling niet weg hoeven te doen en een ander er relatief goedkoop ook een hobby aan over houdt

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:34

Er loopt op bokt een heel topic over het wel of niet betalen voor een bijrijdpaard/verzorgpony. Ik denk niet dat die discussie hier ook plaats moet vinden :') .

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:36

Misschien als je je ouder uitlegt dat een paard niet goedkoop is en daarbij een grote verantwoordelijk. Om te verwachten dat je gewoon even gratis een paard onder je kont geschoven te krijgen is natuurlijk een beetje raar.
Verzorg paarden leer je meer van en zijn vaak vele mate beter geschoold dan de manege paarden. En je kunt veel meer gaan en staan waar je wil.

wHoogendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 15:30

Mijn ouders begrijpen hoeveel een paard kost, daarom gaat de onze ook weg.
En verzorgpaarden zijn niet te vinden.
Kan ik ook een slotje zetten op mijn eigen topic?

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:58

Is het niet mogelijk om je huidige paard te ver leasen en dus zo wat kosten te drukken eventueel halve lease of iets.

wHoogendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 16:31

Dat heb ik inderdaad geopperd. Maar dat is geen optie voor mijn ouders helaas. Ik ga komende tijd nog wat lessen volgen op mijn pony tot hij verkocht is en er zo nog zo veel mogelijk van genieten!

_LiliM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:58

Bij welke maneges ben je gaan kijken? Anders kan je ook op Facebook een bericht plaatsen bij de verzorgers gezocht zuid Holland..