Het Fjordenpaard ponykamp DE GROEPEN/PAARDEN

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horsesxme
Berichten: 69
Geregistreerd: 06-04-17
Woonplaats: Rotterdam

Het Fjordenpaard ponykamp DE GROEPEN/PAARDEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 20:05

hey bokkers!
(dit is geen haat dit is gewoon mijn ervaring en een vraag)

Ik ben in 2014 in de meivakantie week 2 naar het fjordenpaard op ruiterkamp geweest. Nou vond ik het een geweldig kamp als 13 jarige en eerste keer kamp etc etc. Ik vond het alleen minder dat we geen passende match voor mij konden vinden bij de pony's.
Ook werd ik in de 2e groep geplaatst. Er waren niet zoveel kinderen dus er waren maar 2 groepen. de 1e met wat oudere meiden (allemaal rond mijn leeftijd en ouder toen) en de 2e groep met wat jongere meiden met minder ervaring.

Ik vond het dus niet leuk dat ik als de oudste (naast de leiding) in een beginners groep werd gezet met mijn toen 9 jaar rij-ervaring. Dat hebben we opgelost en ik kwam in groep 1.

Het mindere vond ik ook dat er naar je werd gekeken en toen een pony voor je werd uitgezocht op hoe je eruit zag(?!) Oke, er werd eerst gevraagd of je op een moeilijk paard of makkelijk paard wou en ik ging naar voren bij 'moeilijk'.

Met mijn 13 jaar en gekleurde rijbroek (ik zag er nog erg onervaren uit) vond ik het dus ook minder dat ik alsnog op een makkelijke pony werd gezet in groep 2. Omdat mijn ouders weinig geld hebben, had ik dus ook erg goedkope en beginners kleding. Ondanks mijn rij-ervaring.
Dat vond ik dus erg jammer. Dat er een groep en pony voor je werd uitgekozen op hoe je eruit zag

EN DAN NU MIJN VRAAG
Hoe is jullie ervaring bij het Fjordenpaard en hoe hebben jullie een leuke pony gekregen/goede groep.
Ik ben van plan om volgend jaar in 2018 toch weer te gaan omdat ik het toch een heel leuk kamp vind. Ik ben dan 17 maar ik ben niet erg groot en zie er vrij jong uit voor mijn leeftijd. (ik ben nu 1.60)
Daarom zou ik het dan toch jammer vinden om straks op een redelijk kleine te komen in een groep onder mijn niveau.

xRaisinJarig

Berichten: 1756
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Het Fjordenpaard ponykamp DE GROEPEN/PAARDEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 20:19

Ik ben wel eens bij het Fjordenpaard geweest, maar niet op kamp.
Maar mijn ervaring met de eigenaren is dat het redelijke mensen zijn, met wie je je probleem bespreekbaar kunt maken en die hun best doen om tot een passende oplossing te komen.

Ik weet zeker dat als je je vragen aankaart bij ze, je een pony/paard toegewezen op jouw niveau en die jij ook leuk vind (ze hebben er immers een heleboel!!).

Galathil

Berichten: 1257
Geregistreerd: 30-06-14
Woonplaats: Seven Kingdoms

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 20:31

Ik ben twee keer op kamp geweest. Je kan gewoon van paard ruilen als je uitlegt wát je precies niet leuk vind aan het paard dat je hebt. Mijn ervaring is dat de eigenaren vriendelijk en meedenkend zijn.

Waar was je naar voren gegaan de vorige keer? Het is meestal zo dat de jongere kinderen in groep 3 komen en de oudere in groep 1, dus dat zit wel goed, zeker als je bij moeilijk naar voren gaat.

horsesxme
Berichten: 69
Geregistreerd: 06-04-17
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 20:38

Galathil schreef:
Ik ben twee keer op kamp geweest. Je kan gewoon van paard ruilen als je uitlegt wát je precies niet leuk vind aan het paard dat je hebt. Mijn ervaring is dat de eigenaren vriendelijk en meedenkend zijn.

Waar was je naar voren gegaan de vorige keer? Het is meestal zo dat de jongere kinderen in groep 3 komen en de oudere in groep 1, dus dat zit wel goed, zeker als je bij moeilijk naar voren gaat.


Ze vroegen: ''Wie wilt een beetje een moeilijk paardje?'' en ik stapte naar voor met een groot gedeelte van de oudere. Toen werd ik op een redelijke kleine bruine gezet. Heb geen idee meer hoe ze heet. Was een ijslander die best hard kon. Ik had alleen geen klik met haar en dat heb ik aangegeven. Ik werd op een andere gezet en die vond ik helemaal niks dus weer wisselen en toen kreeg ik brave ijslander valk Ella. Ik kon het nog steeds niet helemaal met haar vinden maar heb de rest van de week op haar gereden omdat ik anders de hele week constant aan het wisselen was.

Galathil

Berichten: 1257
Geregistreerd: 30-06-14
Woonplaats: Seven Kingdoms

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:02

nautxme schreef:
Galathil schreef:
Ik ben twee keer op kamp geweest. Je kan gewoon van paard ruilen als je uitlegt wát je precies niet leuk vind aan het paard dat je hebt. Mijn ervaring is dat de eigenaren vriendelijk en meedenkend zijn.

Waar was je naar voren gegaan de vorige keer? Het is meestal zo dat de jongere kinderen in groep 3 komen en de oudere in groep 1, dus dat zit wel goed, zeker als je bij moeilijk naar voren gaat.


Ze vroegen: ''Wie wilt een beetje een moeilijk paardje?'' en ik stapte naar voor met een groot gedeelte van de oudere. Toen werd ik op een redelijke kleine bruine gezet. Heb geen idee meer hoe ze heet. Was een ijslander die best hard kon. Ik had alleen geen klik met haar en dat heb ik aangegeven. Ik werd op een andere gezet en die vond ik helemaal niks dus weer wisselen en toen kreeg ik brave ijslander valk Ella. Ik kon het nog steeds niet helemaal met haar vinden maar heb de rest van de week op haar gereden omdat ik anders de hele week constant aan het wisselen was.


Aan een 13 jarige geven ze inderdaad geen moeilijk paard , naar leeftijd kijken ze erg, dus met 17 zou ik me daar geen zorgen over maken

Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het Fjordenpaard ponykamp DE GROEPEN/PAARDEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:04

Met 17 zit je volgens mij ook niet meer bij Fjordenpaard, maar bij El Rancho de Verano :) Dan ga je met westernzadels rijden en andere activiteiten doen.

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Het Fjordenpaard ponykamp DE GROEPEN/PAARDEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:43

Omdat het topic gaat over ervaringen met een ponykamp verplaats ik het topic naar [MA] Manegepraat.

horsesxme
Berichten: 69
Geregistreerd: 06-04-17
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 10:43

Toothless schreef:
Met 17 zit je volgens mij ook niet meer bij Fjordenpaard, maar bij El Rancho de Verano :) Dan ga je met westernzadels rijden en andere activiteiten doen.


er stond dat het van 8 t/m 17 is dus ik hoop het wel. Ik kan juist niet goed met oudere mensen/kinderen omgaan. Ik wou juist voor de laatste keer met een hele groep vriendinnen die allemaal jonger zijn

troi
Berichten: 17008
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:51

Menig begeleider had je niet drie keer in 1 week van pony laten wisselen. Dus eigenlijk vind ik dat je dankbaar mag zijn dat ze zo lief waren om zover al te gaan. Dat je geen klik had met de dieren is erg jammer natuurlijk maar dat kunnen ze ook niet garanderen. Misschien waren je verwachtingen wat te hoog gespannen?

Britt_Sisi

Berichten: 8945
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 17:35

Als je met een groep jongere meiden gaat en je bent zelf 17 kan je prima nog op kamp komen!
Ik ben er begeleiding en heb het dan ook altijd naar mijn zin gehad!

Mijn eerste ponykamp reed ik in groep 3 ( toen was ik 13) en de andere jaren allemaal in groep 1. Dit wordt vaak verdeeld op leeftijd en de leeftijd van de vriendinnen waar mee je komt!

En de paarden worden niet verdeeld op hoe je er uit ziet qua kleding hoor! Het is vaak zo dat zij gewoon kijken wat voor paard zij bij jou vinden passen!
Ik zeg lekker nog een keer gaan, wordt vast hardstikke leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 17:37

Mag ik vragen hoe je zo zeker weet dat je op je kleding ingedeeld bent?
M'n eerste jaar had ik ook m'n mooie broeken mee, maar dat was snel afgeleerd :') Jaar 2 gewoon in m'n oude kloffie waar in een enkele broek zelfs een gat zat :D

Wat ik meegemaakt heb, is dat de "moeilijke paarden" ook echt moeilijk zijn. En dan kan ik best begrijpen dat ze die aan de wat oudere geven (ook ivm verantwoordelijkheid). Je moet is weten hoeveel kinderen er om een "moeilijke" pony vragen en er dag 1 al naast liggen ;) Want als je daar een moeilijk paard krijgt, heb je ook echt je handen vol :D Ik spreek ook uit ervaring ;)
Dus kan mij best voorstellen dat ze daar watvoorzichtig mee zijn.

En met 17 kan je inderdaad nog naar Fjordenpaard, vanaf 18 ga je naar El Rancho!

En qua je lengte, bij mij in groep 1 reden er ook gewoon ijslanders en fjorden mee, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken :j