Maneges omg. Oosterhout

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

OokGestoptX

Maneges omg. Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 17:42

Hoi bokkers!

Ik ben samen met een vriendin opzoek naar een nieuwe manege.
Ik rijd nu zelf nog bij Buitenhorst (6,5 jaar al :j ) mijn vriendin heeft eerst ook lang bij Buitenhorst gereden, kreeg daarna een verzorgpony (is weggestuurd wegens onbekende redenen) en rijd nu een tijdje bij de Roosenheuvel, maar daar wil ze z.s.m weg.

Nu hebben wij een aantal maneges op een rij gezet en vragen ons af of wij adviezen en/of ervaringen kunnen lezen.

- de Roosberg (gaan we binnenkort kijken, ben ik al eens op ponykamp geweest)
- Hoeveneind
- de Vijf Eiken
- de Rosakkers

Kan iemand ons helpen? :P

OokGestoptX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 08:13

Niemand?

mirriezz

Re: Maneges omg. Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 08:17

Ik ben 10 jaar geleden naar de roosberg op ponykamp geweest. Ik vond het wel een grote manege, maar de pony's en paarden werden goed verzorgd. Er stonden er wel nog een paar in stands, maar dat is nu mss anders. Ze waren daar toen ook wel mee bezig.

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 08:31

Ik reed vroeger ook op Buitenhorst maar ik ben 6 jaar geleden overgestapt naar Hoeveneind. De beste keus die ik had kunnen maken, paarden staan er super bij veel betere lessen etc. Ik vind het echt een aanrader, leuke manege met vriendelijke mensen!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 08:33

Misschien Balemans Ruitersportcentrum?
Is nog niet zo heel bekend, maar ontzettend fijne manege.
Kleinschalig, je rijdt max. met 8 in de les, meestal met minder. Verder krijg je véél beter les dan op andere maneges (zeker dan de Roosberg, daar reed ik eerst, maar daar zit je met vaak 12 in een les en kun je bijna niks zelf doen). Ook krijgt iedereen les op zijn eigen niveau.
https://www.facebook.com/Balemansruitersportcentrum/ Ze hebben nog geen website, maar dit is de facebook pagina! Als je meer vragen hebt, laat maar weten :j

OokGestoptX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 14:05

Bedankt! Ik zal even kijken. Bij Balemans heb ik een keer een privé lesje gehad met Kaat. Was erg leuk daar, maar mijn ouders vinden het een beetje te duur. Ik zal nog even op de facebook pagina kijken inderdaad. Bedankt voor jullie reacties! :D

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:37

Ik lees even mee!
Rijd al jaren niet meer op maneges, maar afgelopen augustus is mijn verzorgpaard ingeslapen (na 11 jaar verzorgd te hebben). Vanaf toen heb ik niet meer op een paard gezeten, maar begin het nu wel te missen.

Buitenhorst ben ik vroeger als 6- jarige gestart, daarna ben ik over gegaan naar de Vijf Eiken. Stuk beter dan Buitenhorst met normale stallen inplaats van stands etc. Alleen onderling was het niet echt gezellig.

Hoeveneind heb ik stage gelopen, maar dit was bij de eigenaar die er hiervoor in zat. Wist niet dat daar nu nog manegelessen gegeven werden.

Ga ook eens kijken op de FB pagina van Balemans.