Ponykamp/Ruiterkamp gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

horsesxme

Ponykamp/Ruiterkamp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 12:10

Hey allemaal, zoals de topic al zegt: ik zoek een leuk ponykamp/ruiterkamp.

Ik ben 16 jaar en wil ergens volgend jaar graag gaan. (Heb nu het geld nog niet) het liefste ga ik ook met mijn verzorgpaard en een groep vrienden maar dat is nog even overleggen en kijken. Ik ben 1.60 lang (ik weet het lekker klein) en ben erg kinderlijk van mezelf. Ga vaak liever met de kleinere kinderen om dan de oudere. Ik ben ook al 2x op kamp geweest, fjordenpaard in drenthe en treekhoeve sgw kamp in utrecht. Vond het beiden wel leuke kampen.

Wat ik zoek in een kamp: veel buitenritten, het liefste ook met echt rengalop af en toe. Springlessen, misschien cross, dressuurlessen en nog een aantal andere dingen.

Weet iemand een leuk kamp? Stuur even een linkje

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:50

Als ik je zo hoor denk ik dat de jongerentrektocht bij Stal 't Reelaer wel wat voor je is: https://reelaer.nl/trektocht/
Op zondagavond kom je aan, ga je kennismaken en krijg je een paard toegewezen(nadat je verteld hebt wat je ervaring is en wat voor paard je graag wil) en ga je dat paard een half uurtje ongeveer uitproberen. Op maandag en dinsdag ga je je voorbereiden op de trektocht. Je doen dan buitenrijtraining, politietraining, een buitenrit en gaat crossen in de crossweides mét waterbak! Op woensdag vertrekt je dan voor 3 dagen op trektocht. Op trektocht doe je zeker af en toe een rengalopje, ook heb je nog leuke dingen als het speelkwartier en zandkuil enz. onderweg. Op vrijdagmiddag kom je terug op stal, waarna je tijd hebt om de bonte avond voor te bereiden. Op zaterdagochtend ga je weer naar huis.

Alleen dressuurlessen heb je niet echt, maar je rijdt wel veel buiten met af en toe rengalop, je gaan springen én crossen en lekker door de waterbak met je paard. Je verzorgpaard kun je ook meenemen, echter moet je er wel voor zorgen dat die dan een goede conditie heeft. Op trektocht rijd je namelijk best veel, op woensdag en vrijdag 3-5 uur en op donderdag een uur of 6/7.

horsesxme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 17:06

Anja_96 schreef:
Als ik je zo hoor denk ik dat de jongerentrektocht bij Stal 't Reelaer wel wat voor je is: https://reelaer.nl/trektocht/
Op zondagavond kom je aan, ga je kennismaken en krijg je een paard toegewezen(nadat je verteld hebt wat je ervaring is en wat voor paard je graag wil) en ga je dat paard een half uurtje ongeveer uitproberen. Op maandag en dinsdag ga je je voorbereiden op de trektocht. Je doen dan buitenrijtraining, politietraining, een buitenrit en gaat crossen in de crossweides mét waterbak! Op woensdag vertrekt je dan voor 3 dagen op trektocht. Op trektocht doe je zeker af en toe een rengalopje, ook heb je nog leuke dingen als het speelkwartier en zandkuil enz. onderweg. Op vrijdagmiddag kom je terug op stal, waarna je tijd hebt om de bonte avond voor te bereiden. Op zaterdagochtend ga je weer naar huis.

Alleen dressuurlessen heb je niet echt, maar je rijdt wel veel buiten met af en toe rengalop, je gaan springen én crossen en lekker door de waterbak met je paard. Je verzorgpaard kun je ook meenemen, echter moet je er wel voor zorgen dat die dan een goede conditie heeft. Op trektocht rijd je namelijk best veel, op woensdag en vrijdag 3-5 uur en op donderdag een uur of 6/7.

Dankjewel klinkt als een heel leuk kamp ik ga zeker informeren

linnnh

Re: Ponykamp/Ruiterkamp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 17:12

Ik ging "vroeger" altijd naar Erve Meenderinkboer, écht een aanrader!

Ik weet niet hoe de dagen er nu uit zien, maar kijk even op hun website: www.ervemeenderinkboer.nl

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 07:49

Ik verplaats je topic even naar MA :-) Daar staan alle vragen mbt pony/paardenkampen tot 18 jaar :-)

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 08:16

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 08:42

ruiterkamp bij de Boschhoeve is leuk

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:41

ponykamp bij Manege NOP in Bant tegen het Kuinderbos aan.

http://manegenop.nl/ponykamp.php

Wat staat er zoal op het programma:

- diverse lessen (dressuur, springen, voltige, mennen)
- buitenritten
- westernlessen (nieuw)
- horseball
- waterpret
- barbecue
- natural horsemanship (nieuw)
- diverse spelletjes met of zonder de pony's

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:55

horsesxme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 19:36

NadjaNadja schreef:
[MA] Ponykamp de Eekwal 2017!

Kijk hier eens, ik denk dat dit goed bij je aansluit! :)

Ik heb even lopen kijken op de site en de topic en het lijkt me wel een leuk kamp alleen krijg ik niet echt een goed beeld van hoe het er is. Misschien kan je er wat meer over vertellen?

Faetje_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 20:46

Manege de bongerd heeft altijd wel leuke kampen, iedere dag 1 buitenrit en 1 les (dressuur of springen). en daarnaast is er 5 uurs rit

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 20:56

Manege de boschhoeve is een geweldig ruiterkamp inderdaad :))!
Geweldig kamp, iedere dag een buitenrit met meerdere keren rengalop, en stuk of vijf keer per rit). Daarnaast nog hele originele acitiviteiten met paard (Horse Ball (nee geen voetbal te paard), zwemmen, voltige, een springles :D).

Www.de-boschhoeve.nl

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:30

Kijk eens bij Manege de Eendracht!
ik denk dat we wel aan al je eisen/wensen kunnen voldoen ;)
we hebben dit jaar voor het eerst een 16+ kamp, maar je kan natuurlijk ook in een 'gewone' week.
Eigen paard meebrengen hoort ook bij de opties!

Als je nog op zoek bent, en je wilt mee info hoor ik het graag!!

http://www.manegedeeendracht.nl/ponykampen

AQHAProud

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:30

Ik ga dit jaar naar stal reelear! Ben er nog nooit geweest maar lijkt me erg gaaf zo'n crossweek! Ik raad Mange de Bongerd in glimmen aan! Ben er zelf met mijn eigen paardje geweest! Is echt super leuk! Gasselte vond ik wel leuk maar ze deden alleen maar buitenritten dus dat vond ik wel jammer, maar zoals ik al zijn manege de bongerd vind ik echt top! Vroeger hadden ze voor de kleine pony's stands maar die hebben ze gelukkig weg gehaald! Ook hebben ze goed opgestrooide stallen en goede lessen!