Ponykamp met grondwerk en veel buitenritten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

soesje321

Ponykamp met grondwerk en veel buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 17:05

Hoi hoi!

Ik ga al heel wat jaren op Ponykamp, en wil dit jaar ook graag gaan.
Vorig jaar heb ik een ontzettend leuke trektocht bij bet reelaer gedaan en ben ook meerdere malen naar het Lamoen geweest en klein oever wat me ook goed beviel.
Al vond ik dit allemaal fantastisch, en was de trektocht een hele gave ervaring, zoek ik dit jaar even iets 'nieuws'.
Het reelaer is leuk maar wel duur, en dat ieder jaar Is helaas wel prijzig. Ook vind ik het leuk om trektocht en een 'gewoon' ponykamp af te wisselen.
Dus hier was dingen voor een kamp, die ik heel graag zou willen maar als er wat weg vallen is het niet heel erg:

-liefst niet al te jonge kinderen, meer leeftijd genoten (ik ben 15)
-Niet te grote, maar wel gezellige groep
-Leuke paarden, niet 'afgestompte' manege paarden
-veel gevorderde buitenritten, met rengalop
-grondwerk, liefste ook meerdere keren per week, dat ik er veel over leer

Engels of western, maakt niks uit. Heb met beide ervaring! Het liefst in Nederland, belgie mag net.

Sorry voor de vele eisen!
Hopelijk weten jullie iets wat er een beetje op lijkt!

Groetjes sarah

Amaryllis

Re: Ponykamp met grondwerk en veel buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 18:35

Omdat je op zoek bent naar ervaringen met een ponykamp verplaats ik je topic naar [MA] Manegepraat.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:50

Ik weet niet hoe belangrijk je het grondwerken vind? als dat niet perse een verplichte eis is zou ik je het Fjordenpaard aanraden!
Hier wordt buiten gereden (met rengalop). Grote, gezellig groepen. De leeftijd is meestal tussen de 11 en de 17. Doordat de leeftijd zo verschillend is heb je altijd wel een leuke groep meiden waar je het mee kan vinden!

Er wordt geen grondwerk gedaan tijdens het ponykamp, wel maak je iedere dag een buitenrit, op woensdag een dagtocht, ga je meerdere keren zwemmen op het strandje naast het kamp en een keer in een subtropisch zwembad (waar je met de huifkar heen gaat). Verder heb je een poetsochtend waar je je paard versiert, doe je spelletjes en voltige met paarden en zonder paarden en is er een super leuke bonte avond (en als het weer meezit ook nog een kampvuur).

Ik ben hier jaren op ponykamp geweest, inmiddels begeleiding en ik heb het altijd naar mijn zin gehad! Ik ben ook twee keer op trektocht bij het Reelaer geweest, dit was ook erg leuk maar vond ik toch te prijzig!

Officiele website: http://www.fjordenpaard.com
En dan heb je nog een website met meer informatie over de paarden, leuk om eens door te kijken!: http://www.rchetfjordenpaard.nl

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:54

Ik zou je manege de Eekwal willen aanraden. Op het grondwerken na, past het precies in jouw plaatje.

Zelf ben ik er 10 jaar op ponykamp geweest en ik ben afgelopen jaar teruggegaan als leiding. Het is dus altijd erg goed bevallen. Zeker de prijs vergeleken met wat je krijgt (niet alleen qua ponykamp maar ook vooral qua eten, activiteiten en accommodatie!).

Als je nog meer vragen hebt mag je me gerust een berichtje sturen :)

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 13:55

Allebei heel erg bedankt!

Ik zat ook dit jaar heel erg naar het fjordenpaard te kijken, lijkt me superleuk maar ik dacht: laat ik even verder kijken, naar iets wat ook grondwerk aanbied!
De eekwal ziet er ook leuk uit! Ik ga nog even naar allebei goed kijken! Bedankt!

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 13:57

soesje321 schreef:
Allebei heel erg bedankt!

Ik zat ook dit jaar heel erg naar het fjordenpaard te kijken, lijkt me superleuk maar ik dacht: laat ik even verder kijken, naar iets wat ook grondwerk aanbied!
De eekwal ziet er ook leuk uit! Ik ga nog even naar allebei goed kijken! Bedankt!

Bij de Eekwal is het een goed idee om ook op YouTube filmpjes op te zoeken. Er staan echt heel veel leuke filmverslagen van ponykampen op namelijk!

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:01

't Peerdespul misschien?

Je maakt elke dag een buitenrit van 6/7 uur, op IJslanders. Op woensdag blijf je op de boerderij en krijg je onder andere een töltles. De groepen schijnen heel klein te zijn, zo'n 10 personen.
Ben hier zelf niet op ponykamp geweest, maar lijkt me erg leuk. Is van 10 t/m 21 jaar, ben zelf 16. Misschien ga ik hier dit jaar op kamp :)

http://www.peerdespul.nl/peerdespul_002.htm

JolijnAila12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:31

YaraEdelman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:34

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 17:34

bedankt allemaal! Peerdespul ziet er ook wel leuk uit!

Die nh ponykampen zien er wel gaaf uit!

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 14:05

Stal Mansour doet aan grondwerk- en freestyleles, en je gaat buitenrijden, maar past jammer genoeg niet bij de rest van je eisen (het is van 8 tot 13 en het is een dagkamp).

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 14:10

Oh wat jammer zeg! maar heel erg bedankt in ieder geval!!

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:44

Manege de Eendracht in Vrouwenpolder (Zeeland)

Wij hebben dit jaar ook een 16+ week (weet niet wanneer je 16 gaat worden.. )
Dit is echt een meer gevorderde week. We maken er een soort trainingsweek van, met aan het eind van het kamp ook een wedstrijd (is een officiele FNRS waar ook mensen van buiten ponykamp aan mee kunnen doen)
Daarnaast gaan we ook lekker op buitenrit, bos en strand, en als het niveau van de groep het toelaat trekken we ook een paar flinke sprintjes op het strand!
Als het weer echt heel goed is willen we ook weer zwemmen met de paarden.
Onze paarden zijn absoluut niet afgestompt. Het zijn lekkere vlotte paarden waarvan een heel aantal al een flinke wedstrijdcarrière achter de rug heeft. En waar je dus veel van kan leren!

We hebben een aantal jaren nou lessen vrijheidsdressuur gedaan ( een aantal van onze paarden kunnen ook echte kunstjes) en dit jaar willen we ook weer zoiets of meer richting grondwerk gaan doen omdat dat toch altijd zeer in de smaak valt!
Onze groepen zijn max 14 personen

Domenique_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 15:43

nienke555 schreef:
't Peerdespul misschien?

Je maakt elke dag een buitenrit van 6/7 uur, op IJslanders. Op woensdag blijf je op de boerderij en krijg je onder andere een töltles. De groepen schijnen heel klein te zijn, zo'n 10 personen.
Ben hier zelf niet op ponykamp geweest, maar lijkt me erg leuk. Is van 10 t/m 21 jaar, ben zelf 16. Misschien ga ik hier dit jaar op kamp :)

http://www.peerdespul.nl/peerdespul_002.htm

Hey Nienke, leuk dat je 't Peerdespul vermeldt!

Wat ik even wil toevoegen over dit IJslanderkamp:
- Zondagmiddag maken we kennis met iedereen en wordt er een les gegeven in de bak in groepen van 4 ruiters om te kijken hoe iedereen rijdt. Er wordt vooral aandacht besteed aan het individueel rijden (dus niet in een treintje achter elkaar hobbelen) en hoe je op je zit en met lichte hulpen kunt rijden.
- woensdag is een dag dat we thuis blijven en töltles hebben, spelletjes met en zonder paarden, zitles, les grondwerk,... Het hangt af van wat iedereen graag wilt doen! Ik heb zelf naast grondwerk ook verschillende cursussen bekappen gevolgd en meegelopen met een professioneel bekapper, deze kennis wil ik ook altijd delen als er geïnteresseerden zijn.
- maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag maken we een dagrit en lunchen we op een veld in het bos waar de lunch wordt gebracht met de auto.
- Naargelang het weer en de wensen: filmavond, spookavond/dropping/speurtocht, sowieso op vrijdag bonte avond, gezelschapsspelletjes, na het eten nog een lesje/uitleg over iets, dinsdag is er braderie in het dorp, je mag elke dag naar de AH lopen om wat te kopen,...
We hebben geen vast activiteitenschema en overleggen graag elke week opnieuw wat we gaan doen.