Een goede plek gevonden om te lessen, Stal Boeken!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammy_1305

Een goede plek gevonden om te lessen, Stal Boeken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 18:25

Dag Bokkers!

2-3 weken terug heb ik een proefles gereden bij een manege, dit was opzich goed bevallen maar ik had er een dubbel gevoel bij.. De mensen waren heel aardig, maar de paarden stonden in een soort van hokjes waar ze precies in kunnen staan en verder niks.. En verder werd er in de kantine toen ik zat te wachten al gepraat over de mensen die in de les aan het rijden waren, niet positief :+

Even doorgezocht en uiteindelijk uitgekomen bij Stal Boeken in Drachtstercompagnie, gisteren heb ik hier mijn eerste les gereden. Een beginnersles met 3 mensen in de les, voor ons alle 3 was het ook de eerste les. Uiteindelijk een hele fijn les gereden en echt heel erg goede begeleiding gekregen.

Vanaf nu zal ik elke maandag een les rijden bij Stal Boeken *\o/*

Meer mensen met ervaringen bij Stal Boeken?

Ballard_L

Re: Een goede plek gevonden om te lessen, Stal Boeken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 10:37

Leuk dat je bent begonnen! Ik sta dus met mijn paard bij Stal Boeken.
Ik ben daar gekomen toen ik een paard reed voor een vrouw die daar in pension stond, maar ik kan me er zelf niet meer weg denken :) heb er een jaar stage gelopen en voor hen ook een Welsh Cob ingereden, die nu van mij is. Ik help nu maandag en woensdagmiddag nog mee. Verder pas ik ook wel eens een dagje of een week op stal.

Wat ik het fijnste vind is dat ze echt het beste willen voor de paarden :) en dat de lessen met max 5 personen zijn.

Jojda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 10:55

fijn dat je op je gevoel afgaat. het welzijn van de dieren is belangrijk

Sammy_1305

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 11:57

Ballard_L schreef:
Leuk dat je bent begonnen! Ik sta dus met mijn paard bij Stal Boeken.
Ik ben daar gekomen toen ik een paard reed voor een vrouw die daar in pension stond, maar ik kan me er zelf niet meer weg denken :) heb er een jaar stage gelopen en voor hen ook een Welsh Cob ingereden, die nu van mij is. Ik help nu maandag en woensdagmiddag nog mee. Verder pas ik ook wel eens een dagje of een week op stal.

Wat ik het fijnste vind is dat ze echt het beste willen voor de paarden :) en dat de lessen met max 5 personen zijn.

Oh wat leuk! Ja ik vond het heel mooi om te zien hoe er met de paarden omgegaan wordt. En het is allemaal ook netjes geregeld als je kijkt naar de zadels, halsters etc. Ik reed afgelopen maandag in een les van 3 en doordat de groepen inderdaad klein zijn krijg je ook echt de begeleiding. Kan nu al niet meer wachten tot het weer maandag is :D

Sammy_1305

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 12:00

Jojda schreef:
fijn dat je op je gevoel afgaat. het welzijn van de dieren is belangrijk

Dat is voor mij inderdaad ook een belangrijk punt. Ik begrijp dat het op veel manege's moeilijk is om goed voor de paarden te zorgen. Maar ik vind niet dat je de paarden in een hal kan zetten met hokjes van een meter breed waar ze vast staan aan de muur.

Bij deze stal krijg je ook niet echt het idee van een manege, gewoon een stal met hele vriendelijke mensen die het beste willen voor de klant EN het paard.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:21

Die ''hokjes'' heten stands :)

Goede keuze! Is een leuke stal