Manege Gezocht!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emshee

Manege Gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 22:49

Ik weet noet zeker of hij hier goed staat ( alle modjes, voel je vrij om hem te verplaatsen!) Ik zoek dus een manege in streek Putten, Ermelo, Nijkerk. Heeft er iemand hier ervaring met goede maneges / stallen? Zou het fijn vinden om te horen!

Bedankt

Emmie

Bananas

Re: Manege Gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 06:06

Ik weet het zelf niet maar je kan toch ook even op Google zelf zoeken? Gewoon intypen; manege putten en tadaa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 13:10

Hier heb je er een paar, zijn vast nog wel meer. Gewoon even Googlen.
Afbeelding

Happyfeet2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 13:12

'even Googlen' beantwoord de vraag van TS niet. Ik verbaas me er soms over hoe in sommige topics zo negatief gereageerd wordt, terwijl TS een vraag stelt. Ze vraagt om ervaringen, niet om 'waar is een manege in ... omgeving?"

Tuurlijk, ervaringen zullen misschien ook online wel te vinden zijn, maar Bokt is een goed platform om deze vraag te stellen. Zelf geen ervaringen met een manege in deze omgeving, dus helaas kan ik je niet helpen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 13:16

Happyfeet2 schreef:
'even Googlen' beantwoord de vraag van TS niet. Ik verbaas me er soms over hoe in sommige topics zo negatief gereageerd wordt, terwijl TS een vraag stelt. Ze vraagt om ervaringen, niet om 'waar is een manege in ... omgeving?"

Tuurlijk, ervaringen zullen misschien ook online wel te vinden zijn, maar Bokt is een goed platform om deze vraag te stellen. Zelf geen ervaringen met een manege in deze omgeving, dus helaas kan ik je niet helpen ;)

Ho ho, ik bedoelde het als tip. Ik verbaas me er soms over hoe er op sommige posts so negatief gereageerd wordt, heel vervelend.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 13:23

Ik heb tijdens een vakantie van een week met mijn paard gelogeerd bij sequoia stables en vond dit een erg leuke manege! Misschien gewoon een kijkje nemen daar :)

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 13:30

Stal Ermelo is zeker een aanrader. Erg gemoedelijk en gezellig

Emshee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 18:07

Bedankt iedereen voor de antwoorden. Ik vroeg inderdaad meer om ervaringen... Een nieuwe manege kiezen is niet iets wat je zomaar ff 123 doet (lijkt me), daarom mijn vraag :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 07:33

Omdat het topic beter past op MA, zal ik het daar naartoe verplaatsen.
YRT->MA

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 07:43

Ik denk dat je het beste langs kan gaan op div. stallen. loop rond, praat met mensen en kijk hoe de paarden er bij staan, kijk ook naar een of twee lessen, neem eventueel een proefles op verschillende stallen Welzijn van het paard is heel belangrijk want happy paard is ook happy rijden. Succes met je zoek tocht.

Emshee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 10:11

aerdenhout1 schreef:
Ik denk dat je het beste langs kan gaan op div. stallen. loop rond, praat met mensen en kijk hoe de paarden er bij staan, kijk ook naar een of twee lessen, neem eventueel een proefles op verschillende stallen Welzijn van het paard is heel belangrijk want happy paard is ook happy rijden. Succes met je zoek tocht.

En waar moet ik dan nog meer opletten?

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 10:29

Ik heb ook geen advies voor je, want ik ken de maneges in je omgeving niet, maar wat ik belangrijk vind, is het volgende.

- ruimte voor de paarden (ruime boxen, paarden die ook in de wei komen)
- onderhouden tuig (goed ingevet, niets stuk)
- niet te grote lesgroepen (ook afhankelijk van grootte bak, maar toch)
- instructeur/instructrice die uitleg geeft, i.p.v. "laat hem meer doorlopen/rijd de volte ronder". Dus uitleg waarom en hoe je iets moet doen
- hoeveel wordt er gevarieerd in de lessen? (altijd dressuur of ook springen/buitenrijden e.d.)
- hoe worden de paarden gereden? (d.m.v. zagen 'aan de teugel' of gericht op ontspanning en activiteit? & aansporen door kuitdruk of door schoppen)
- en natuurlijk wat jij zelf belangrijk vindt!

Ik hoop dat je een leuke manege gaat vinden (:

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 12:45

xChanelx schreef:
Ik heb ook geen advies voor je, want ik ken de maneges in je omgeving niet, maar wat ik belangrijk vind, is het volgende.

- instructeur/instructrice die uitleg geeft, i.p.v. "laat hem meer doorlopen/rijd de volte ronder". Dus uitleg waarom en hoe je iets moet doen
- hoeveel wordt er gevarieerd in de lessen? (altijd dressuur of ook springen/buitenrijden e.d.)
- hoe worden de paarden gereden? (d.m.v. zagen 'aan de teugel' of gericht op ontspanning en activiteit? & aansporen door kuitdruk of door schoppen)

Ook in een hele grote bak kan de lesgroep te groot zijn; er is namelijk nog steeds maar één instruct(eu)r(ice). Hoe groter de groep, hoe minder individuele aandacht.

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 16:34

Fish_n_Chips schreef:
xChanelx schreef:

Ook in een hele grote bak kan de lesgroep te groot zijn; er is namelijk nog steeds maar één instruct(eu)r(ice). Hoe groter de groep, hoe minder individuele aandacht.

Dat ben ik met je eens, maar zes ruiters in een 20x40 kan bijvoorbeeld al teveel zijn, terwijl in een 30x80 acht beter voelt dan in die eerste les zes. Ook qua ruimte voor eigen figuren e.d.