Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Happyfeet2 schreef:'even Googlen' beantwoord de vraag van TS niet. Ik verbaas me er soms over hoe in sommige topics zo negatief gereageerd wordt, terwijl TS een vraag stelt. Ze vraagt om ervaringen, niet om 'waar is een manege in ... omgeving?"
Tuurlijk, ervaringen zullen misschien ook online wel te vinden zijn, maar Bokt is een goed platform om deze vraag te stellen. Zelf geen ervaringen met een manege in deze omgeving, dus helaas kan ik je niet helpen
aerdenhout1 schreef:Ik denk dat je het beste langs kan gaan op div. stallen. loop rond, praat met mensen en kijk hoe de paarden er bij staan, kijk ook naar een of twee lessen, neem eventueel een proefles op verschillende stallen Welzijn van het paard is heel belangrijk want happy paard is ook happy rijden. Succes met je zoek tocht.
xChanelx schreef:Ook in een hele grote bak kan de lesgroep te groot zijn; er is namelijk nog steeds maar één instruct(eu)r(ice). Hoe groter de groep, hoe minder individuele aandacht.Ik heb ook geen advies voor je, want ik ken de maneges in je omgeving niet, maar wat ik belangrijk vind, is het volgende.
- ruimte voor de paarden (ruime boxen, paarden die ook in de wei komen)
- onderhouden tuig (goed ingevet, niets stuk)
- niet te grote lesgroepen (ook afhankelijk van grootte bak, maar toch)
- instructeur/instructrice die uitleg geeft, i.p.v. "laat hem meer doorlopen/rijd de volte ronder". Dus uitleg waarom en hoe je iets moet doen
- hoeveel wordt er gevarieerd in de lessen? (altijd dressuur of ook springen/buitenrijden e.d.)
- hoe worden de paarden gereden? (d.m.v. zagen 'aan de teugel' of gericht op ontspanning en activiteit? & aansporen door kuitdruk of door schoppen)
- en natuurlijk wat jij zelf belangrijk vindt!
Ik hoop dat je een leuke manege gaat vinden (:
Fish_n_Chips schreef:xChanelx schreef:Ook in een hele grote bak kan de lesgroep te groot zijn; er is namelijk nog steeds maar één instruct(eu)r(ice). Hoe groter de groep, hoe minder individuele aandacht.Ik heb ook geen advies voor je, want ik ken de maneges in je omgeving niet, maar wat ik belangrijk vind, is het volgende.
- ruimte voor de paarden (ruime boxen, paarden die ook in de wei komen)
- onderhouden tuig (goed ingevet, niets stuk)
- niet te grote lesgroepen (ook afhankelijk van grootte bak, maar toch)
- instructeur/instructrice die uitleg geeft, i.p.v. "laat hem meer doorlopen/rijd de volte ronder". Dus uitleg waarom en hoe je iets moet doen
- hoeveel wordt er gevarieerd in de lessen? (altijd dressuur of ook springen/buitenrijden e.d.)
- hoe worden de paarden gereden? (d.m.v. zagen 'aan de teugel' of gericht op ontspanning en activiteit? & aansporen door kuitdruk of door schoppen)
- en natuurlijk wat jij zelf belangrijk vindt!
Ik hoop dat je een leuke manege gaat vinden (: