Ruiterkamp gezocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ruiterkamp0

Ruiterkamp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 18:21

Hallo bokkers!
Ik zoek een leuk kamp met de volgende eisen. Het zou fijn zijn als je een kamp aanraadt dat je dan ook een beetje op de punten ingaat en iets meer over het kamp verteld. Ik heb liever geen reacties als je zelf nooit op die plek op kamp geweest bent.
Ik zit zelf te denken over een crosskamp maar vaak is een bodyprotector verplicht maar die heb ik niet en ga ik ook niet kopen.

Eisen:
-Max 375 euro.
Echte max, dit was eigenlijk al de max maar als het met de reis erbij meer dan 375 wordt betaal ik de reis zelf.
-Buitenrijden
Niet alleen maar stappen, wel wat galop.
-Springen
En geen 20cm.. Heb genoeg ervaring erin
-Plezier is belangrijker dan leren
-Vegetarisch eten mogelijk
-5 dagen of langer
-Liefst een beetje vrije tijd, dat je even iets voor jezelf kunt doen
-Activiteiten naast het rijden
-Als er een bonte avond is, niet verplicht iets te doen
-Voorkeur ervoor dat je geen slaapzak of kussen mee moet nemen. Dit is gewoon onhandig met de trein.
-Ik ben dan (zomer) 15 jaar. Liever geen kamp van bijvoorbeeld 8 tot 15, wil niet 1 van de oudste zijn.

Pluspunt is met de paarden zwemmen maar zeker niet verplicht!

Ik heb niet mijn ruiterbewijs of een eigen pony. Het moet in Nederland of België zijn, ik reis vanuit Rotterdam met de trein. Als de trein niet vroeg genoeg gaat worden de kosten om een dag eerder te gaan en daar te overnachten van het maximale kampgeld afgetrokken.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! :)
Ben 1x bij fjordenpaard geweest en vond dat niks, 3x bij ponykamp ameland en daar was altijd wel iets vervelends en 14x bij Sport Vlaanderen Woumen, bij de laatste ga ik sowieso volgend jaar op kamp.

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Ruiterkamp0 op 23-08-16 18:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: Ruiterkamp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:26

Ponyhof, Zeeland
Klein Oever, Overijssel
De Boschhoeve, Noord-Brabant

Ruiterkamp0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 18:30

Heb je meer informatie? Ik heb er namelijk bijgezet dat het fijn is als je er meer over verteld. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:31

Ruiterkamp0 schreef:
Heb je meer informatie? Ik heb er namelijk bijgezet dat het fijn is als je er meer over verteld. :)

Ja, dat klopt. Ik weet er verder niet veel van, ben er ook nooit geweest, anders had ik dat er wel bijgezet. Ik plaatste deze alleen omdat ze voor het grootste gedeelte aan je eisen voldoen.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:32

Manege NOP tegen het Kuinderbos

http://Www.manegenop.nl

Daar is in overleg vanalles mogelijk.

Wat er zoal gedaan wordt:
- buiten rijden
- springen (ook gevorderd)
- dressuur
- spelletjes
- zwemmen
- barbecue

Ruiterkamp0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 18:33

Heb er bijgezet echt niet meer dan 375 euro en ponyhof is stukken duurder dan dat. ;) Toch bedankt.
Naar mange NOP ga ik even kijken.
Bij Manege NOP moet ik een dag van tevoren erheen, trein gaat niet vroeg genoeg dus die gaat op mijn reservelijstje.

Informeren over vegetarisch eten doe ik pas als ik heb besloten welk kamp mijn voorkeur heeft.
Klein Oever is te duur.
Boschhoeve klinkt leuk maar ik moet even kijken hoe het zit met de reis,

Annaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:57

Manege de boschhoeve. De kampen duren 6 dagen (zondag tot zaterdag). Je gaat buitenrijden, zwemmen met de paarden, je krijgt menles, springles, zitles, je doet bosspellen, speurtocht (ohja als je rk doet loop je de speurtocht niet zelf maar sta je ergens in het bos om de ponykampers waterspellen te laten doen). Bonte avond is gewoon leuk en gezellig en je MAG meedoen. Is dus niet verplicht. Waar je ook heen gaat, veel plezier alvast!!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:05

Verplaatst -> MA

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:13

Aii, jammer van je budget, anders had ik je 't Reelaer aangeraden en dan het crosskamp.
Maar dat kost 429 euro, maar zeker de moeite waard om te overwegen!
Je gaat er buitenrijden en natuurlijk springen. Bodyprotector kan je daar huren.
Vegatarisch is mogelijk, je hebt vrije tijd en activiteiten naast het rijden.
Je moet wel je eigen deken meenemen, maar ik denk dat je dat overal wel hebt. Als kussen kan je wellicht een kussensloop meenemen en daar een dikke trui indoen?
Crosskamp is van 12 tot 16 jaar.

edit; ze halen je ook op vanaf het station! Scheelt weer een stuk met de bus :)

Of anders SGW bij de Treekhoeve. Maar daar moet je wel echt zelf een bodyprotector hebben/ van iemand lenen.
Maar ook daar ga je 3x buitenrijden, waarvan 1 rit met sprongen.
Vegatarisch is mogelijk, vrije tijd en activiteiten zijn er.
Maar je moet zelf een luchtbed en etc. meenemen en ik geloof niet dat het met het ov bereikbaar is :=
Kost 350 euro.

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:15

Ik dacht ook aan het crosskamp van 't Reelaer. Voldoet aan je eisen, behalve het budget. Maar ik vind het erg leuk bij 't Reelaer. Heb geen ervaring met het crosskamp, maar ben er wel op trec geweest.
Kussen is trouwens gewoon aanwezig, je moet hier wel een kussensloop voor meenemen en slaapzak idd.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:30

de boschoeve, is een 15+ week, echt super, dropping, zwemmen met paard, en veel buitenritten, sprignen doe je ook, alleen naar mijn doen was t springen niet heel hoog, zat met mensen in een groep met weinig springervaring dus we sprongen iets van 40 a 50 cm

Ruiterkamp0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 19:31

'T Reelear lijkt me echt heel leuk maar heb niet genoeg budget ervoor. Ik zou nu al niet meer genoeg kunnen sparen ervoor met mijn zakgeld om het te halen en qua werken heb ik nog niets gevonden waar je een eerlijk bedrag betaald krijgt.
Eigen deken is niet overal, misschien wel in Nederland maar bij Sport Vlaanderen ik geen kussen en deken mee te nemen, hebben ze daar.

Treekhoeve lijkt leuk, zou ik met de reis even uit moeten zoeken of een familielid dichtbij woont maar ik heb niet echt vrienden (in ieder geval niet met een bp) waarvan ik het kan lenen en zou niet weten waar ik het moet huren. :+

Bij boschhoeve heb ik trouwens een berichtje gestuurd hoelaat ze op de aankomstdag beginnen zodat ik weet of dat haalbaar is.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 13:19

Als we evt in dezelfde week gaan naar de Treekhoeve zou ik je miss evt wel kunnen oppikken met de auto :j

Het is echt een aanrader en heel erg leuk en leerzaam! Ik gooi er straks weer een filmpje op :D

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 13:48

Dit is m :D

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 16:44

www.sintels.nl in Breda, een bodyprotector is er wel verplicht, maar die kan je ook huren voor een hele week (kostte dit jaar 7.50 euro). Het is altijd een hele leuke midweek, dressuur, springen, (crossles als het weer het toe laat), bosrit, strandrit enz.

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:25

Ik zou de Boschhoeve zeker overwegen! <3

Dit berichtje heb ik laatst in een ander topic geplaatst, die ook op zoek was naar een kamp:

Citaat:
Ik ben dit jaar op manege de Boschhoeve geweest en ik heb het daar super naar mijn zin gehad!
Ik was op ruiterkamp, dat is van 15 tot 18, maar tegelijkertijd was er ook ponykamp.
Even je lijstje met ja/nee:

-budget 400,00
Het kostte €360 volgensmij, met huurpaard of eigen paard

-binnen Nederland
Het is in Noord-Brabant

-gevarieerde keuken
-gezond eten
Het eten vond ik lekker en gevarieerd, ook niet al te ongezond. We aten elke dag groente en als dat niet in het gerecht zat, stonden er losse bakjes met komkommer/tomaat etc.

-aardige leiding
Ik vond de leiding super! :)

-springen
In de 6 dagen hebben we één springles gehad

-dressuur
In de 6 dagen hebben we één dressuurles en een zitles gehad, wat ik ook wel onder dressuur vind vallen.

-buitenritten waar je veel galoppeerd
We reden het meeste buiten, in de super mooie omgeving daar. We gingen in groepjes van ong. 8 op buitenrit en galoppeerden aardig veel (en hard!). Maar ik weet niet of dat bij ponykamp ook zo was ;)

-maximaal 30 kinderen
Er waren in mijn week 32 ponykampkinderen en 18 ruiterkampkinderen. Mensen van ponykamp hebben echter weinig met de mensen van ruiterkamp te maken. Vrijwel alleen het eten is gezamenlijk.

-minimaal 6 dagen
Het kamp duurde van zondag tot zaterdag, dus 6 dagen.

-goed voor de paarden word gezorgd
Ik was heel tevreden over de verzorging van de paarden! De boxen vond ik absoluut niet klein, de paarden zagen er allemaal goed uit en 's nachts gingen ze allemaal naar buiten.

-nette slaapplaatsen
Ponykamp had een slaapzaal, ruiterkamp huisjes. Ik ben niet in de ponykampzaal geweest, dus dat weet ik niet. Ik heb wel een keer in het ponykampgebouw gedouched en de douches vond ik goed schoon.

-genoeg te doen
Er waren activiteiten genoeg. Af en toe had je wel eens 1 á 2 uur niks, maar daarna ging je altijd we weer wat doen! Als er in de avond geen activiteit was, kon je elke dag aan het kampvuur gaan zitten, want die hadden ze elke avond ;)

-zwemmen met paard (hoeft niet, wel gaaf)
Er is daar een speciaal paardenmeer. We zijn daar 2 keer gaan zwemmen en dat was echt heel leuk!

Hier een link naar foto's die ik tijdens mijn week heb gemaakt, ik kon trouwens niet naar alles mijn camera meenemen, dus lang niet alle activiteiten staan er tussen :)
https://photos.google.com/share/AF1QipN ... NKYVZSeTVn

Ruiterkamp0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 05:51

Bedankt! :) Ik denk dat als ik genoeg geld kan krijgen dat het dan toch ´t Reelaer zal worden en anders zal ik nog even goed nadenken.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 14:35

AmberRomeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 14:43

Jaa! Het reelaer is super gaaf!! Zeker een aanrader:) vragen mag je altijd stellen xx

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 19:25

sterreke98 schreef:
[ Video ]
Dit is m :D

@Sterreke98 wat een gaaf filmpje! ik kom hem zo per toeval tegen haha!