Ten eerste wil ik me kort voorstellen; ik ben 21 jo en kom uit Polen (daarom bij voorbaat mijn excuses voor alle taalfouten, ik leer het Nederlands geen 2 jaar en soms heb nog veel moeite ermee om het meest geschikte woord te vinden en alle woorden in de goede volgorde te zetten
), rij sinds mijn 12de en had voor jaar of 4 mijn eigen springmerrie die ik helaas moest verkopen. Nadat ik mijn lieve paard had verkopen was ik gestopt met rijden en pas een paar maanden geleden durfde ik weer terug in het zadel te zitten
Vanaf april rij ik op een manege . Het paardrijden verleer je niet zomaar, maar na zo 'n lange pauze voel ik me soms nog steeds als een hobbelende aardappelzak
Zoals ik zei, rij ik nu op een gezellige manege. Helaas op deze manege worden er geen springlessen gegeven en ik mis het toch enorm! Daarom ben ik op zoek naar een manege in omgeving Rotterdam of Den Haag (ik woon in Schiedam, werk in Rotterdam en studeer in Den Haag, ben eraan gewend dagelijks tussen deze drie steden te reizen... en de afstand maakt niet zoveel uit, tot ongeveer 30 kilometer van Schiedam zou het wel kunnen) die wekelijkse springlessen biedt.
Hier de lijst van mijn eisen:
- goed met paarden omgaan. Dus een plek waar de paarden wel in de wei/paddock mogen, passende zadels hebben, goed gevoerd worden, regelmatig netjes bekapt worden en niet te zwaar werken. O ja, en als een paard kreupel is dan roept iemend een dierenarts ipv dit arme beestje te dwingen in lessen te lopen
-klein aantal mensen in groepslessen en/of mogelijkheid om prive springlessen te nemen. Zeker geen 10 of 12 paarden die achter elkaar over een kruisje galopperen... zelfs afgezien van het feit dat op deze manier kan niemand iets leren, is dat gewoon niet veilig
-verderop goede instructeurs. Als ik betaal wil ik dan uiteraard iets leren, na verloop van tijd wat vooruitgang zien en niet alleen nutteloos rondjes draaien.
-last but not least - graag wat grotere paarden. Ik ben bijna 1,90 lang en vrij grof gebouwd, dus op een pony ga ik zeker niet passen
zowel qua lengte als gewicht Tot nu toe heb ik alleen een springles bij Manege Hitland gehad en ik vind het vreselijk hoe ze daar met die arme beestjes omgaan
Ik weet niet of het vol zit, of het niveau. Lessen worden goed gegeven door een fanatieke instructrice die ook om techniek geeft. Dan zou je even moeten mailen voor meer informatie .