Te groot voor pony?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paardXXX

Te groot voor pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-16 19:35

Hoi,

Ik heb een vraagje.
Ik rij vaak op een pony van ongeveer 1,40 m hoog. Zelf ben ik 1.74 en ongeveer 55 kilo. Mijn vraag is; ben ik te groot.

Ik kom met mijn voeten een klein stukje onder de buik uit en ze loopt gewoon normaal. Beeldmateriaal heb ik helaas niet.

Alvast bedankt

Pieneappel

Re: Te groot voor pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 19:39

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 19:39

Dat ligt aan de bouw en balans van de pony, en aan jouw rijkunsten en balans. Als het bijvoorbeeld een stevige Fjord is, kan het prima. Is het een smalle New Forest, zou het weer anders zijn.

Hoe langer jouw bovenlichaam ten opzichte van de pony is, hoe moeilijker het voor de pony is om jullie samen in balans te houden. Hoe beter de balans van de ruiter is, hoe makkelijker het dan weer wordt voor de pony. Je kunt het vergelijken met het vast houden van een korte en lange ladder.

Verder kan ik er niets over zeggen in jouw situatie, zeker zonder foto/video niet.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 19:40

anders vraag je het even in het topic: ben ik te groot/te zwaar voor mijn pony/paard?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 19:41

Dat is niet te beoordelen vanaf een scherm, zonder beeld.
Maar mocht je een foto hebben of film, dan kan je met die vraag in het topic terecht waarvan Leschvaux een link heeft geplaatst.