Wat verwacht je van een ponykampbegeleider?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marit23

Wat verwacht je van een ponykampbegeleider?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 21:51

Ik ga dit jaar voor het eerst ponykampen begeleiden. Nou ben ik benieuwd wat jullie verwachten van een begeleider. Wat is leuk/dom/stom/grappig? Wat vindt je leuk om te doen naast de rijlessen? Veel spellen/sport/knutselen of iets anders?

Ik wil het graag goed doen, dus vandaar dat ik het vraag :o

Tingles

Re: Wat verwacht je van een ponykampbegeleider?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 01:51

ik was een keer op een ponykamp en daar was en heel saai meisje en die praate alleen maar over haar eigen paard die alle maal preizen had gewonne en dat was heel stom maar een andere begleider dat was een jongen die was heel grappeg daar moest ik heel hart om lache

Taat2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 17:56

Hoi,
Wees vooral open, eerlijk en enthousiast.
Je kan naast het rijden bijvoorbeeld dingen doen zoals: een speurtocht (spooktocht, maar hangt natuurlijk af van de leeftijdscategorie.), pimp je pony, fotoshoot met de lievelingspony, een nachtspel, een paardenquiz en een bingo. Ook kun je ze hun eigen manege laten bouwen met bijvoorbeeld takjes en blaadjes. Terwijl ze bezig zijn met bouwen kunnen ze naar de leiding toekomen om vragen te maken of om opdrachten te doen. Als ze een vraag of opdracht goed hebben voltooid kunnen ze punten verdienen en bijvoorbeeld pony's kopen. Je kan natuurlijk ook gewoon lekker ouderwetse spelletjes doen zoals bijv. spijkerpoepen. ;)
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. :D
Groetjess *\o/*

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:40

de tijd om het rijden ook paardgericht invullen, denk aan knutselopdrachten of ehbo, een lezing door DA, fysio, Smid of tandarts of andere tak. Vrijheidsdressuur noem maar op genoeg. Geheel afhankelijk van de leeftijd van de groep.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:45

toen ik op ponykamp was had ik een begeleidster, aardig meisje hoor, maar ze ging vooral om met een paar kinderen en dacht dan eigenlijk niet meer aan de anderen. dus mijn tip voor jou is dat je met alle kinderen evenveel tijd doorbrengt en je bij alle kinderen hetzelfde gedraagt. maar dat lijkt me sowieso vanzelfsprekend. :j
een quiz is ook altijd leuk, voor de kleintjes makkelijke vragen, voor de grotere kinderen moeilijker. ook is estafette (op het paard of zelf) erg leuk. een tekenwedstrijdje kan ook leuk zijn.

Easterxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:48

Wees vooral niet arrogant, laat de kinderen niet iets merken van lievelingetjes.. En wees gewoon aardig en zo iemand waar ze heen kunnen als er iets is! Kijk goed naar de leefdtijd van de groep ga vooral niet knutselen met een oudere groep.

bumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:55

Als moeder zou ik graag willen dat je lief en gezellig bent voor mijn kind en dat je veiligheid beoordeeld met je volwassen hersenen omdat het bij de kinderen soms nog iets onderontwikkeld is.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 11:59

Marit23 schreef:
Ik ga dit jaar voor het eerst ponykampen begeleiden. Nou ben ik benieuwd wat jullie verwachten van een begeleider. Wat is leuk/dom/stom/grappig? Wat vindt je leuk om te doen naast de rijlessen? Veel spellen/sport/knutselen of iets anders?

Ik wil het graag goed doen, dus vandaar dat ik het vraag :o

leuk dat je jeugdkampen gaat draaien..
ik heb zelf jeugdkampen gedraaid vanaf een jaar of 16 tot achter in de 20
varierend van junior begeleider op een kindervakantieweek, tot de organisatie daarvan.
ponykampen en biologie kampen.

allereerst is het belangrijk dat je weet wat de eigenaren verwachten van jou als begeleider.
Immers sommige tips hier zijn gericht op activiteiten die je kunt gaan doen.
Maar voor hetzelfde geld is daar al een hele waslijst voor beschikbaar inclusief de verwachting dat er iedere zoveel tijd een activiteit gestart werd (1x meegemaakt.. ieder half uur moest er een activiteit gestart worden en niet meer dan 15 van de kleine 80 kinderen in totaal mocht 'verveeld rondhangen').

daarnaast zoals iemand zegt, niet teveel focussen op 1 of een klein groepje.. Zelfs niet als het een kind is dat breekt van de heimwee, anders loopt die de hele week aan je been, waardoor je minder tijd en energie hebt om iedereen een leuke tijd te bezorgen.

vind een goede balans tussen leuk en gezellig <> regelmaat en 'orde'. een braaf kamp is niet gezellig, maar te gezellig (met name snachts) leidt weer tot slaapgebrek en chagerijnige/zieke kinderen.

zorg dat je in beweging en 'zichtbaar' blijft.. dat lijkt makkelijk, maar naar mate een week vordert is het oh zo aantrekkelijk om lekker in het zonnetje te gaan zitten en te kijken hoe de kinderen spelen. Doe lekker mee, maar neem wel op tijd je rust momenten.. Lekker tegenstrijdig lol.. Wat ik bedoel is.. als je bijvoorbeeld mee doet aan basketbal, doe wel actief mee, maar niet extreem fanatiek.. het geeft niet dat kinderen na zo'n potje kapot zijn en gaan zitten soezen of een rustige activiteit doen.. maar van jou wordt dan nog steeds verwacht dat je voor iedereen klaar staat.

Maar vooral en bovenal, maak zelf ook plezier.. want een kampleiding zonder plezier voelt minder plezierig voor kinderen als kampleiding die zelf ook een geweldige week hebben..

voor mij waren het altijd heerlijke 'vakanties'.. hopelijk voor jou ook