Ponykamp gezocht.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Scamander

Ponykamp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 11:19

Beter te vroeg dan te laat :D

Hey!
Ik zoek een ponykamp, niet voor deze zomer maar die erna. Ik heb diverse eisen:
1. Maximaal 350 euro (400 euro mag ook nog maar meer echt niet)
2. In de Benelux
3. Niet alleen maar recreatief/dressuur in de bak.
4. Geen eigen pony nodig.
5. Met springen (en dan niet alleen maar laag).
6. Geen trektocht
7. 5 tot 7 dagen
8. Anders dan anders
Op het moment van het kamp ben ik 15.

Welke kampen niet?
1. Fjordenpaard (slechte ervaring)
2. Klein Oever (slechte ervaring)
3. Ponykamp Ameland (geen goede ervaring)
4. Bloso / Sport Vlaanderen (ga ik elk jaar naartoe)

Heb al een beetje rondgekeken. Les Chevaux lijkt me wel wat, ben er eerder geweest in een huisje en heb er toen ook paardgereden. Ervaringen zouden fijn zijn.
Over het algemeen neig ik nu naar een crosskamp.

Groetjes,
Mayca

Maaikevdk

Re: Ponykamp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:20

Vind je grondwerk ook leuk? Dan is Paard Centraal in Dalfsen een aanrader! Ik ga er deze zomer voor de 2e keer heen, en heb vorig jaar een ontzettend leuk kamp gehad!

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:22

Ik ben een aantal jaren terug bij Stal de Ripse Ruiters geweest. Erg leuk geweest en meer dan het standaard rijden. Hebben zowel een bos als een strandrit gemaakt. Springen in de weide en op de laatste dag ook nog een springwedstrijd. Ik durf niet te zeggen of ze dat nog steeds doen, maar ik heb het erg naar mn zin gehad daar!

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 11:28

Ik weet niet zeker of grondwerk iets voor mij is. Heb er geen ervaring mee omdat ik niet de mogelijkheid heb om er iets mee te doen (buiten het standaard netjes meelopen). Overigens wel interesse in.
En zonder een paard/pony huren is het 360 euro, als het nog meer wordt met huren (want heb geen eigen paard) weet ik niet zeker voor hoever ik het kan betalen.

Ripse Ruiters klinkt wel redelijk, goede prijs ook voor wat je krijgt. Alleen kan niet en een kussen en een slaapzak meenemen, die ruimte heb ik gewoon niet. Moet met het openbaar vervoer ook.

En dat was ik dus vergeten. Kussen of slaapzak moeten meenemen is prima maar niet beiden. Heb ik niet genoeg ruimte voor.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:27

Met huren is het ong €420 uit mijn hoofd, maar ik vind het het geld dubbel en dwars waard. Dat kost geld omdat ze een paard van iemand anders huren/lenen, dit zijn dus geen manegepaarden. Je leert er echt heel veel van.
Qua niveau komen er beginners en gevorderden, de lessen worden daar op ingedeeld. Je krijgt rij lessen in groepjes van 1/2/3 personen, loswerken alleen, grondwerk is afhankelijk van de dagindeling hoe groot de groepen zijn. Verder heb je 2x per dag les, en doe je de rest van de dag gezellige dingen met elkaar, met de paarden tutten, etc.

De groepen zijn niet heel groot, max 8 personen. Het terrein is goed onderhouden, maar verwacht geen luxe binnenbak. Ze hebben een fijne buitenbak, longeer/vrijwerkcirkel en crossweide om in te werken, dus genoeg plek!

Voor een kussen en slaapzak is vast wel wat te regelen! Als je in de week van 17-21 augustus meegaat *hinthint* wil ik best een slaapzak voor je meenemen!

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 12:33

Sorry maar dat kan ik niet betalen. 400 had waarschijnlijk nog gekund maar meer niet. Ik kan volgend jaar wel kijken of toevallig die week een vriendin op vakantie gaat, die heeft een eigen pony en daar ga ik dit jaar ook mee op kamp. Dus als het goed uitkomt dan wil ik met haar pony daar op kamp.
En dan past het wel aangezien we dan met de paardenvrachtwagen gaan. :+ Dus komt meteen uit. Eigen ouders hebben geen auto dus als we zonder pony gaan gaan we met het ov.

En het is trouwens pas voor volgend jaar. :P

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:40

Je kan informeren bij ponykamp Schiermonnikoog / Schierzomerkamp. Alleen weet ik niet zeker of je met 15 jaar niet net te oud bent. Moet je even bellen of dat kan. Verder voldoet het aan je wensen denk ik.

nonosb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:00

Manege Stal de Eik in Holten is erg leuk! Mooie buitenritten want het bos is echt letterlijk om de hoek. Er is een springweide waar gesprongen word met mooi weer natuurlijk haha. Is echt de moeite waard *\o/*

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:11

Mayca schreef:
Sorry maar dat kan ik niet betalen. 400 had waarschijnlijk nog gekund maar meer niet. Ik kan volgend jaar wel kijken of toevallig die week een vriendin op vakantie gaat, die heeft een eigen pony en daar ga ik dit jaar ook mee op kamp. Dus als het goed uitkomt dan wil ik met haar pony daar op kamp.
En dan past het wel aangezien we dan met de paardenvrachtwagen gaan. :+ Dus komt meteen uit. Eigen ouders hebben geen auto dus als we zonder pony gaan gaan we met het ov.

En het is trouwens pas voor volgend jaar. :P

Oeps, even vergeten! Bedoel je dan dat je volgend jaar met een eigen pony (van iemand anders) komt? <<) (Ben niet zo goed in begrijpend lezen :'))

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 13:16

Met een eigen pony van iemand anders als het goed uitkomt inderdaad. Heb 2 vriendinnen met eigen pony die ik tijdens vakanties verzorg dus moet goedkomen. :P
Als het niet uitkomt ga ik ergens anders zonder zelf meegenomen pony.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 14:50

De Treekhoeve in Leusden?
Ze hebben gewone kampen en SGW-kamp (Dus dressuur, springen en cross!). Duurt van zondag tot vrijdag.
Gewoon kamp is 300 euro en sgw kamp is 350 euro :)
Laatst bijgewerkt door Iejoorr op 20-06-16 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 14:54

Klinkt goed!
Ik wacht nog even andere reacties af.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 16:11

De Treekhoeve idd!
Ik ga er nu voor de 2de keer heen, ik ben nu 17. Als ik volgend jaar weer ga ben ik 18.
Ik ga ook de crossweek van les chevaux doen, maar daar heb ik zelf nog niet echt ervaring mee haha.

NienkeThella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 16:26

Ik ben een tijd geleden naar Duinmanege van Poelenburgh geweest. Ik vond dit een succes! Prachtige omgeving. Elke dag een buitenrit. Je gaat ook op dachtocht en springen en naar het strand. Een nadeel vond ik dat je de hele week niet hetzelfde paard rijdt.

Ik ben ook naar de Ripse Ruiters geweest, en daar vond ik niets aan. Wel erg leuke paarden, aardige leiding, maar als je van buitenritten houdt is het niets voor jou. Je maakt een bosrit en een strandrit, wat imo te weinig was...

Vorig jaar was ik naar manege de Bongerd. Je rijdt de hele week hetzelfde paard. Elke dag ga je op buitenrit en je kan ook springen. In je vrije tijd mag je ook alleen rijden in de bak en op het terrein van de manege. Zelf vond ik dit het leukst omdat je niet mee hoeft te doen aan allemaal suffe spelletjes. Je kan gewoon lekker zelfstandig je ding doen.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:08

Hey!
Ik zelf ga dit jaar op crosskamp :)F
Dit is bedoeld voor de mensen met lef...
De stal waar ik naartoe ga heet:
stal t' realear met een vriendin!
Hoop dat je een kijkje gaat nemen op de site :)*
Anders is stal de eik ook wel leuk :))
Hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:31

ik ben ooit eens bij Poelenburgh geweest. Vond ik toen heel leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:48

mischien in utrecht dressuurstallizajanmaat ponykamp ga ik ook heen gr latifah

Zitaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:35

Ik ben vorig jaar bij manege de Bongerd in glimmen geweest. Vond ik zelf erg leuk!
http://www.manegedebongerd.nl/ponykampen/ Dit is het linkje van de manege, is volgens mij ook prima te bereiken met het ov. Kost €300,- als je geen eigen pony hebt.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 14:00

Manege de Boschhoeve! Echt een super gevarieerd en leuk ponykamp en ze houden rekening met je niveau. Ook super leuke begeleiding en leuke paarden/pony's!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:55

Wat maakte dat je slechte ervaringen hebt met de ponykampen?

Verder zou ik zeggen het Ponykamp bij Manege Noordoostpolder tegen het Kuinderbos

http://manegenop.nl

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:57

ik wou zeggen 'ponykamp ameland' maar die staat er al bij, dus die niet.

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 21:04

Marie111 schreef:
Wat maakte dat je slechte ervaringen hebt met de ponykampen?

Fjordenpaard -> Tuig was daar gewoon slecht toen ik er op kamp was en ook als er op tuigplekken wondjes zaten werd er vaak mee gereden. Bij kleine niet erg maar soms waren ze wel een beetje flink.
Klein Oever -> Niet zozeer slecht maar toen ik er op kamp was als klein kind werd iedereen als kleuter behandeld, ook de oudere meiden dus als ik jonger was vond ik het wel leuk.
Ponykamp Ameland -> Eerste keer waren de pony's superleuk, eveneens de leiding. Maar 1 van de meisjes had over mij geroddeld dat ze me kende (we kenden elkaar van horen zeggen maar meer niet) en daardoor deed iedereen heel afstandelijk. Ik ging een 2e x want dacht, het ligt aan de meiden. Maar toen zat ik op een pony die helemaal niks uitvoerde en mocht geen zweepje gebruiken. En dat kamp werd ik verdacht van stelen terwijl dat niet zo was. De laatste keer was ik door (waarschijnlijk) slecht eten ziek en ben ik niet op de lange rit meegeweest en heb ik overgegeven meerdere malen, meerdere mensen waren ziek. Nu waren het overigens wel leuke kinderen en een hele leuke pony dus wil het wel overwegen maar er is altijd wel iets.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:32

mijn ervaringn van ponykamp ameland is oook niet geweldig, niet door iets speciafieks maar:

ze beloven je op de site zoveel leuks dat je je er zo op gaat verheugen, en dan valt het enorm tegen, ik ging voor de rengallop over het strand: de eerste dag, niet naar het strand
de 2e dag: strand, niet galopperen
de 3e dag: strand, 1 min. gallopperen
de 4e dag: strand, 1 minuutje galloperen, met bokkende pony's, die allemaal wouden ihalen maar dat mocht neit deed je dat wel, dan werd er naar je geschreeuwd :(
de 5e dag: naar huis

ja dat klopt: het hele ponykamp heb ik zo'n 5 minuten gegallopeerd (ook in de bak)

ook werd springen beloofd, het was balkjes draven.
ook werd zonderzadel rijden beloofd: dit gebeurde, maar je mocht niet galloperen.
ook werd eigen pony beloofd: je krijgt een eigen pony, maar mag 0% ook maar een beetje zelfsstandig rijden, en t enige wat je met de pony doet is rijden en poetsen.

het was veder een prima ponykamp, het allergrootste nadeel vond ik dat ze bleven staan tot iedereen sliep, terwijl ik niet voor niets naar een ponykamp ging waar je ook bleef slapen.

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 08:39

1e dag naar strand is gewoon omdat er gewoon geen tijd is om 2x te rijden en je eerst aan je pony moet wennen. De pony's daar moeten ook leren om niet altijd te mogen galopperen dus 1e strandrit geen galop is logisch.
En inhalen kan gewoon gevaarlijk worden, stel je pony schiet weg terwijl je er naast zit zit je in de pineut.
Als je naar de foto's op de site keek dan wist je dat je niet hoog zou springen. En zonder zadel galopperen, dat mag op veel maneges ook niet altijd.
En eigen pony, je hebt dezelfde en kon er altijd bij in de weide etc.
Ben het met de meeste dingen in jouw post niet eens, bij mij was alles met de paarden prima.

Bleven staan tot iedereen sliep, tja, wij gingen gewoon doen alsof we sliepen en daarna zahtjes praten of whatsappen. :+

Maar dit is geen topic voor ervaringen van ponykampen, behalve als je wil aanraden dat ik er naar toe ga. Als ik al niet can plan ben om ergens naartoe te gaan is het niet nodig om dat toe te lichten, al hoewel je vast wou helpen. :)

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:12

Www.sintels.nl in breda. Een heel leuk instructieweek. Les met 4 in een groep in dressuur springen en cross. Daarnaast buiten rijden menles en meer