Wie weet hoe het zit?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
petitparis schreef:Niet alleen de eigenaar/begeleider vd hengst moet weten waar hij /zij mee bezig is, de omgeving moet dit ook beseffen en bv niet een hengstige merrie voor de neus ve hengst parkeren.
Jacquel schreef:Wat betreft het fokken met onze manegepaarden en meerijden in de les: de hengst is speciaal uitgekozen op zijn karakter (en zijn bouw). Wij hebben KWPN'ers, ik zie niet in waarom je daar niet mee zou fokken. Zeker omdat de veulens op de manege blijven (goede weidegang hier!) en ook hier beleerd worden. In principe voor de lessen, maar misschien ook wel voor de verkoop als ze heel getalenteerd blijken te zijn.
Het dier stond in een buitenbox maar met tralies voor het luik zodat ie er niet overheen kon en zodat niemand m kon aaien, als ze hem naar de paddock wilde brengen mochten er in de buitenbak aan de ene kant en longeercirkel aan de andere kant eigenlijk geen andere paarden staan want dan werd ie gek. Als het op zo'n manier moet zou je zo'n dier beter kunnen ruinen, dat was echt geen leven voor dat paard
Eline91 schreef:Ik ben ooit eens op een manege geweest waar een manegepaard nog hengst wasBraaf dier, goed opgevoed, werd gebruikt in de lessen
StalNollie schreef:Eline91 schreef:Ik ben ooit eens op een manege geweest waar een manegepaard nog hengst wasBraaf dier, goed opgevoed, werd gebruikt in de lessen
hier hetzelfde maar uiteindelijk zat ik op een nieuwe pony, en een andere ruiter op de hengst, en de hengst viel toch ineens mijn ponytje aan en raakte hierdoor mijn.
dus ik ben tegen.