Gezocht ponykamp voor 10 jarige zoon.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

testebeest

Gezocht ponykamp voor 10 jarige zoon.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 14:23

Ga toch even een oproepje doen. Omdat de meeste gezocht ponykampen al wat jaren oud zijn

Mijn zoon van bijna 10 wilt dit jaar erg graag op ponykamp. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer.
Hij rijd altijd op mijn shetlander van 90 cm (hij is erg licht). Maar op grotere ponys weinig ervaring.

Nu ben ik opzoek naar een ponykamp, waar hij ook aan zijn zelfvertrouwen kan werken.
Professionele begeleidig vind ik belangrijk en niet 16 jarige meiden, en dat de pony's goed tuig hebben.

Liefst 1 pony voor de hele week en ook dat hij gewoon mee kan met buitenritten als "beginner " zijnde.
liefst wel min 2x per dag rijden of ander paard gerelateerde dingen (spelletje oid)
Liefst echt in het bos of vlakbij
Liefst echt een volle week.

Woon zelf in het midden van het land dus het maakt mij niet zoveel uit.

Brand los en graag met onderbouwing. (en ja hij is bewust dat er zeer waarschijnlijk alleen meiden zijn).

Les chevaux valt voor mij af en manege loon op zand "ken" ik van eum 20 jaar terug (ben er zelf op kamp geweest)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:29

Ik kijk even mee, ik denk dat 9 jarige mijn zoon volgend jaar namelijk dit ook graag zou willen (dit jaar heeft hij echt nog te weinig ervaring) en hij loopt een beetje tegen hetzelfde aan. Ik moet zeggen dat het alleen meiden voor hem wel een nadeel is. Hij is dol op meiden hoor maar speelt graag de wat wildere spelletjes dan de meeste meiden leuk vinden, het is wel echt een 'jongetje-jongetje'. Misschien tijd voor een jongens kamp? :P

testebeest

Re: Gezocht ponykamp voor 10 jarige zoon.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 14:35

haha een jongens kamp zou ook wat zijn inderdaad. Maar mijn zoon kan eigenlijk met iedereen overweg.

Alleen hij is zich zeer bewust dat paardrijden gevaarlijk kan zijn (Op 3 jarige leeftijd door een paard in het bos van zijn pony afgetrapt en bovenarm doormidden)

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:36

Zoek je echt een volle week kamp met overnachten, of een dagkamp?
Anders zou ik je manege Poelenburgh aanraden. Heeft het overigens beide.
Goede instructie, goede lessen en zat leuke pony's. Enige is dat er wel per keer word gewisseld van pony.

Of eventueel stal 't Reelaer, daar zit je wel de hele week dezelfde pony. Heeft ook leuke lessen en een waterbak waar je met je pony gaat zwemmen!

Ik ben zelf ook bij beide kampen op kamp geweest, en altijd erg naar mijn zin gehad. Toen ik er was waren er ook jongens bij! Maar wellicht kan je met wat maneges contact opnemen of er meerdere jongens zijn?

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 14:41

Het gaat echt om een weekkamp. Uit logeren oid is geen enkel probleem voor hem. Maar een manege die echt een pony uitzoekt op het kind vind ik belangrijk.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:50

http://fjordenmanegedewildkamp.nl/ponyk ... merkampen/

Dit is de manege waar ik zelf heb leren rijden, en waar ik vind dat ze echt goed bezig zijn. De paarden zijn bijna allemaal fjorden, maar ze hebben ook een aantal kleinere pony's. Er wordt gekeken naar het karakter van het kind en het niveau, en daarbij wordt het paard per kind uitgezocht.

Ze maken buitenritjes, sprongetjes, gewone lessen. Er worden veel spelletjes gedaan maar er is ook tijd om gewoon lekker te zitten en wat te drinken. Ook gaan ze altijd naar het stadje om snoep te kopen, en naar het strand om een middagje te zwemmen.

De eigenaresse van de manege is basisschool docente geweest.

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:55

Wij organiseren altijd kleine "gezellige'" ponykampjes, waar mijn vriend 1 van de begeleiders is (daardoor is het voor jongens soms iets aantrekkelijker). Alle begeleiding is 18+ en we hebben veel afwisselende clinic's en buitenritjes.

Kid's worden ingedeeld naar niveau, en moeten niks maar mogen een hoop ;)! Het enige probleem is wel dat iedereen zelf zijn/haar eigen/verzorg paard of pony mee moet nemen (klinkt misschien vreemd, maar wij zijn dit begonnen te organiseren vanuit een rijvereniging maar zijn nu los van de rijvereniging waardoor iedereen mee mag doen).

Luna100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:56

Natural horsmanshipkamp "two lazy seven ranch" kalmthout Belgie......super leuk/ leerzaam met een ervaren begeleiders.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:59

Is de Treekhoeve wat?
In Leusden, de lessen zijn erg goed! Ook leuke en brave pony's al zijn er een paar natuurlijk wat stouter. Er zijn natuurlijk meestal meiden, al zijn er ook jongens die komen, niet bij mij in de week toen.
Je zit bij een heel mooi bos, en ze hebben een crossbaan, (wordt alleen door de SGW week gebruikt) spelletjes doen ze ook, en rijden doe je zo ongeveer 2x op een dag.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:02

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:07

Misschien dat hij wat te oud is. Maar ik help vaak bij de ponytuin. Daar is het heel erg spelender wijs met pony's om gaan. Zij hebben vaak een dag en een nacht dus heel kort. Maar wel een hele relaxte sfeer. Zit in maar Maarssen. Niet heel dicht bij. Maar misschien als proef. Evt kan je me een pb sturen als je meer info wilt. Maar dat is dus geen week.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 15:16

Treekhoeve ken ik en valt voor mij af.
Het gaat er niet om dat hij met ponys leert omgaan dat kan hij. Hij is alleen onzeker. Met rijden op vreemde paarden :)

(Pony kan niet mee en hij begint nu te lang te worden voor hem)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:25

Kijk hier eens http://www.ervarenmetpaarden.nl/

Geen ervaring met ponykampen daar maar de eigenaar is een leuke vent en er kan veel en volgens mij ook kampen met jongere kinderen.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:26

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:29

Rijmaaran.

Hele week dezelfde pony als het goed klikt. Elke dag buitenrijden en ook spelletjes te/met paard. Tal van andere activiteiten. Kleinschalig en ervaren begeleiding.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:29

Of manege hollak? Is een fijne manege, leuke en goede lessen en leuke pony's en paarden.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 19:45

Dank jullie wel alvast hier ga ik morgen allemaal even naar kijken.
Ben een Nogal kritische moeder. Belangrijkste isdat hij een leuke week krijgt en met meer zelfvertrouwen terugkomt :)

En meer ideeeb zijn uiteraard welkom

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:53

Manege de Tutenburg in Giesbeek! Leuke en lieve ponys en paarden. Paarden hebben het goed en passend tuig. www.detutenburg.nl
Elke dag les en daarnaast andere leuke activiteiten met de ponys.
Ook een bosrit gecombineerd met pannenkoeken eten op de boot.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:55

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:57

testebeest schreef:
Treekhoeve ken ik en valt voor mij af.
Het gaat er niet om dat hij met ponys leert omgaan dat kan hij. Hij is alleen onzeker. Met rijden op vreemde paarden :)

(Pony kan niet mee en hij begint nu te lang te worden voor hem)

Manege gerner!

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:04

Ihashe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:09

Testebeest, hoezo valt de Treekhoeve af voor jou?

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:23

De eekwal! :j
- kids vanaf een jaar of 8 tot een jaar of 16, dus ook echt beginnend tot gevorderd, netjes in groepen opgedeeld
- ook erg leuke kleinere ponietjes, voor ieder wat wils
- ze kijken echt wat voor pony/paatd bij je past en je rijd de hele week op dezelfde pony, die heb je ook voor jezelf
- 1 keer per dag les in de bak en 1 keer per dag bosrit, ook voor de beginners
- professionele begeleiding zowel instructie als andere begeleiding
- buiten het rijden om worden er spelletjes en activiteiten georganiseerd zoals: landje veroveren in het bos, het beestenspel in het bos, een groot spel op de zandverstuiving waar je elkaars vlaggen moet afpakken, zwemmen met en zonder paarden (goed begeleid), pimp je pony, voltige les, rit naar het dorp met de huifkar en ga zo maar door
- je slaapt met 4 kinderen op een kamer, met een eigen 'keukentje' (niet dat je zelf moet koken hoor, maar wij vonden het heel wat dat we een kastje hadden boven een wasbak voor ons snoep en drinken, dus dat was al snel een keukentje haha), en badkamertje, leiding slaapt boven, dus is wel altijd bereikbaar
-het kamp is een hele week, in emmen

Echt de moeite waard om naar te kijken, voldoet volgens mij aan al je eisen :)

ruiter234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:27

Kijk eens op manege Hollak.
Deze organiseert ook pony kampen maximaal 20 kinderen. Daarom erg gemoedelijk en heeft de leiding veel zicht op de kinderen. Er word 2 keer per dag gereden en een bosrit gemaakt. Kinderen kunnen zelf een pony uitzoeken maar leiding kan goed inschatten welk pony bij welk kind past. Er worden veel spellen gedaan met en zonder pony! De manege is vlak bij een bos. Kinderen hebben de hele week dezelfde pony. Voor ieder kind is er een geschikte pony. Voor de wat onzekere kinderen maar ook voor de drukke kinderen of kinderen die wat meer uitdaging zoeken. Noem maar op. Leiding Is altijd aanwezig bij de kinderen, kinderen kunnen 24/7 terecht bij de leiding. Denk dat deze manege aardig aan je lijst voldoet! http://Www.manegehollak.nl
Laatst bijgewerkt door ruiter234 op 18-05-16 20:32, in het totaal 2 keer bewerkt

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:28

wat ik je erg kan aanraden is ini slot in Drenthe, moet er alleen bijzeggen dat ik niet weet of die nog buitenstaanders accepteren voor komend kamp.het is een instructieweek gericht op beter leren paardrijden, maar daarnaast beleef je vooral erg veel lol! ze hebben tijdens kamp verschillende lesgroepen ingedeeld op niveau, iedereen mag sowieso 1 keer mee op buitenrit, of dit een staprondje is of meer ligt aan zijn niveau. de lessen worden gegeven door gediplomeerde instructeurs.