elinedeau95 schreef:Zelf zou ik het tegenwoordig met een briefje doen en eventueel een foto erbij om te laten zien hoe je eruit ziet. Een tijdje terug belde er hier ook regelmatige mensen aan of ik een paard had om te verzorg of dat ik er ergens een kende. Heb ook steeds een nee moeten verkopen, maar ik vond het nogal irritand dat er kuddes penny meisjes aanbelde. Als je voor de directe aanpak zou willen gaan zou ik het direct gaan vragen op een pensionstal en niet bij willekeurige mensen aan de deur.
Succes met je zoektocht!
Briefjes met foto's lijken me dan weer niet zo'n goed idee. Je weet maar nooit wat voor een gekken er rondlopen tegenwoordig. En op zo'n briefje moet je ook je telefoonnummer vermelden...
Als je dat doet, vermeld dan wel altijd het (vaste) nummer van (één van) je ouders! En dan geen foto er bij.
Voordeel van langs de deuren gaan bij huizen met paarden erbij, is dat je als verzorg(st)er ook meteen een eerste indruk krijgt van de eigenaar. Komt die als betrouwbaar persoon over? Ouders meenemen is dan wel een goed idee, vooral bij jongere kinderen. En dan weet de eigenaar ook meteen dat de ouders achter het idee van een verzorpony staan.
Maargoed; ik kan me van de kant van de eigenaar ook wel voorstellen dat het irritant is, wanneer er (in het weekend en de vakanties) steeds telkens hordes kinderen aan de deur staan... In dat geval zou ik als eigenaar een duidelijk zichtbaar bordje ophangen met een tekst als: "Gelieve niet aan te bellen om te vragen naar een verzorpony. Deze pony's hebben geen verzorg(st)ers nodig; wij zijn al voorzien." En dan maar hopen dat het gelezen wordt! 
Ik heb het idee dat het zoeken naar een verzorgpaardje tegenwoordig meest digitaal gaat: kijk maar eens op Facebook, de Bokt-markt of op Marktplaats. Maar dan heb je er ook geen kijk op met wie je nu eigenlijk in zee wilt gaan (zowel van de kant van de verzorger als van de kant van de eigenaar!)... Natuurlij kan er wel altijd vrijblijvend afgesproken worden om kennis te maken. En ook hier zou ik minderjarigen aanraden om de ouders erbij te betrekken!
Dus ik zou TS zeker wel aanraden om ook een advertentie op de Bokt-markt te plaatsen. Met daarin leeftijd, lengte en gewicht en je motivatie om een verzorgpaardje te willen (wees eerlijk!). Ook de regio waarin je zoekt vermelden. Met telefoonnummer (van je ouders) en/of email-adres (ook van je ouders?).
Langsgaan op maneges (met pensionklanten) en pensionstallen is uiteraard ook een goed idee. Dan heb je meer kans op 1 plek.
Al onze verzorgsters op stal komen (of kwamen) van het dorp af. Sommigen kenden de eigenaren van de paarden of van de stal al (dat is handig). Sommige meiden kwamen eerst vragen om te helpen met poetsen en klusjes te doen voor de stalbazin en zijn later gevraagd om een vast paardje te komen verzorgen.