Manege omgeving Oosterhout nb

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nedra

Manege omgeving Oosterhout nb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 21:13

Hallo allemaal,

Nu is het eindelijk weer zover. Ik wil weer gaan beginnen met paardrijden op een manege. Na ongeveer 10 jaar paard te hebben gereden, verschillende verzorgpaarden te hebben gehad en daarna bijna net zo lang niet meer in aanraking geweest met paarden, begint het toch weer te kriebelen. Helaas zijn alleen mijn laatste ervaringen niet positief geweest. Voor het grootste deel kwam dit door de mensen er omheen. Hierdoor ben ik wat angstig geworden, maar zou dit graag overwinnen en weer lekker gaan rijden.

Ik heb zelf al wat rond gekeken en heb een aantal maneges hier in de buurt gevonden:
- Stal hoeveneind
- Manege de vijf eiken
- Manege buitenhorst
- Manege de Rosrakkers
- Manege Roosheuvel
- Eventueel Sintels en Thielen ivm afstand

Helaas zijn niet alle websites even informatief dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Wat zijn jullie ervaringen met deze stallen/maneges?
Hoe is de indeling van de groepen (groot/klein/leeftijd/ervaring)
Hoe is de sfeer?
Wat is de prijs van een les of kwartaalkaart?
Wissel je per les van paard/pony of niet?
Is er een wachtlijst?
Hoe is de instroming? eerst priveles of iets dergelijks?

Ik hoop dat jullie mij de goede richting op kunnen helpen!!

Nedra

Re: Manege omgeving Oosterhout nb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 12:16

Heeft een van deze maneges een max aantal kg dat je mag wegen voor deelname aan de lessen?

Nedra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 18:49

Heeft iemand nog tips?

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 15:58

Nedra schreef:
Heeft een van deze maneges een max aantal kg dat je mag wegen voor deelname aan de lessen?

Hoi,

Aangezien je deze vraag stelt, mag ik hier iets uit concluderen? Je bent zwaarder dan de gemiddelde ruiter?

Buitenhorst is prima, kwam ik vroeger.

Groetjes,
Karijn

Nedra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 16:03

Ik heb geen idee wat de gemiddelde ruiter weegt, maar naar mijn idee mag je dat niet concluderen. Je leest tegenwoordig alleen steeds vaker verschillende limieten variërend van 70kg tot 90kg of helemaal geen grenzen. Ik houd ervan om eerst goed onderzoek te doen voordat ik ergens aan begin en een gewichtslimiet op een manege kun je ook positief bekijken. Ze hebben het beste voor met de paarden.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 19:19

Begrijp me niet verkeerd maar ik heb werkelijk waar nog nooit dergelijke voorwaarden gehoord of gelezen hier in de omgeving. Vandaar mijn vraag c.q. conclusie.
Het kan wel zijn dat ze het beste voor hebben met de paarden maar ik lees het als preventieve discriminatie dan. Lijkt mij geen goede reclame voor je bedrijf toch?

Nedra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 19:27

Buiten dat dit totaal geen antwoord op mijn orginele vraag is.....

Niet alle websites van maneges zijn even informatief. Op sommige staat eigenlijk helemaal niets informatiefs. Bij een hoop aanbieders van buitenritten zie je het wel vaker op de websites voorkomen.
Maar waarom zouden maneges deze voorwaarden niet mogen stellen als bijna alle bijrijdpaarden en aanbieders van buitenritten dit wel mogen en doen? Is dat dan geen preventive discriminatie?

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 19:44

Nee het is geen antwoord op je eerste post nee maar daarna stel je die vraag wel. Die vraag intrigeert mij.
Ik ben niet bekend met organisaties die enkel buitenritten aanbieden en weet niet of zij zulke voorwaarden wel stellen. Jij wel dus? Wat stellen zij dan als gewichtslimiet? 70 kg? 80 kg? 90 kg?

Nedra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 19:51

stal brugel bijvoorbeeld heeft bij buitenritten een max gewicht van 95 kg van de ruiter
Den dries bijvoorbeeld max 85 - 90 kg

dat zijn de eerste die ik zo snel kan vinden

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 15:43

Bijzonder, dan mag mijn man niet mee op een kwpn'er van 1,70m...

cvheerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:03

Buitenhorst zou ik je niet aanraden, de Roosenheuvel wel ik rij hier zelf 6 jaar. De indeling van de groepen is goed, je komt in een groep op je eigen niveau en vaak ook wel leeftijdsgenoten de sfeer is heel gezellig omdat het klein is. De prijs voor een kwartaal is 152,50 t/m 15 jaar, 182,50 t/m 19 en 217,50 vanaf 20 jaar. Je rijdt over het algemeen 4 lessen achter elkaar op dezelfde pony/paard. Als je wilt weten of er een wachtlijst is kun je een mailtje sturen. Vaak is er een priveles om te kijken in welke groep je het beste geplaatst kan worden. Ik vind het een hele leuke manege omdat je echt leert wat je goed of fout doet en je leert elk paard kennen omdat er niet heel veel paarden zijn.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:12

Ik heb ruim 7 jaar bij de vijf eiken gereden! Is alweer tijdje geleden maar ik heb het er altijd erg naar mijn zin gehad! Leuke pony's en paarden en goede instructie!

Nouja ik had goede instructie. Heb altijd bij Anita gelest bij de pony's en bij Mirjam bij de paarden maar bij mij weten zijn die gestopt. Anne vond ik niks..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:13

als er een maximaal gewicht genoemd wordt, dan heeft dat eerder te maken met het feit dat ze een beperkt aantal paarden/pony's hebben, of alleen een bepaald type paard/pony.

als je vooral kinderponies hebt en enkele ranke e pony's, dan kun je wel stellen dat je met een gewicht van boven de 75 kilo waarschijnlijk daar geen geschikt rijdier hebt. Niet omdat ze het het beste met hun rijdier zouden voor hebben, maar gewoon om teleurstellingen te voorkomen.

Beste wat je kunt doen is de maneges gewoon opbellen en gericht vragen stellen..
wat voor type paarden hebben ze.. of je zwaar of lang bent, of niets hebt met reuzen of mini's, uit het antwoord haal je dan meer dan uit een zinnetje online.

of ga gewoon s avonds eens langs om te kijken.. als je geen afspraak hebt gemaakt, kunnen ze zich ook niet beter of anders voordoen en tref je gewoon een manege/paardenactiviteit, in bedrijf aan zoals het is.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:19

Als je toch in de buurt woont, kan ik je adviseren elke manege persoonlijk te bezoeken om de sfeer te ervaren en de accomodatie en paarden te bekijken.

Je eigen eerste indruk zegt zoveel meer dan de reacties die je hier krijgt.
En je kunt je vragen gelijk stellen aan de juiste persoon :j

Veel plezier alvast bij het vinden van een fijne manege!

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:23

Hai,
Ik organiseer op kleine schaal buitenritten in Oosterhout en omgeving (http://www.paardrijdeninhetbos.nl) en hanteer idd een gewichtslimiet van 85 kilo. Dit heeft te maken met formaat ponies die ik heb. Of de maneges dit ook hanteren weet ik niet. Er zullen toch plekken moeten zijn wAar ze met groter formaat paarden andere grenzen hebben. Maar goed buiten dat, Roosenheuvel heeft fijne lessen weet ik van mensen die weleens bij mij komen. Ik begeleid wel 1 op 1 maar dan eigenlijk niet dressuurmatig, is echt gericht op buiten rijden.
En ik zag dat Je al een aantal stallen gevonden hebt zag ik, heb je al bij particulieren op pensionstalling nagevraagd? Balemans etc? En een geode vriendin van mij geeft ook individuele lessen, http://www.equibasic.nl, is wel iets verder weg, maar neemt alle
Tijd voor je. Succes!!
Laatst bijgewerkt door celticpony op 27-06-16 11:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:29

80 kilo staat er op je site ;)

Ziet er leuk uit trouwens +:)+

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:14

Bedankt voor de tip! Aangepast!

elinemaas123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:36

Ik rij al jaren op roosenheuvel hele fijne manege leert er echt goed paardrijden ik heb ben 1 keer bij buitenhorst geweest en ga er echt nooit meer naar toe. Die stallen zijn verschrikkelijk les geven kunnen ze nog een beetje maar ni meer dan de basis en je hebt je eigen borstels nodig want die zijn er niet.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 10:32

Heb je inmiddels een manege gevonden?

Oosterhoutse manege heb ik zelf nooit gereden, wel veel gezien.. Dan praat ik over 10 jaar geleden, was nooit zo heel geweldig.

Manege Buitenhorst heb ik vroeger ook gereden, jaaaaaren! Ik weet niet hoe het nu is maar vroeger stonden de pony's daar in stands. Voor mij een reden om niet meer te gaan.

Manege de Vijf eiken ben ik heen gegaan na Buitenhorst. Heb het daar super naar mijn zin gehad!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 10:37

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 10:46

Waarom trek je geen zaterdag uit om overal even langs te rijden (zonder afspraak)? Mensen kunnen hier wel zeggen dat het een gezellige manege is, maar misschien vind je het zelf wel een bekakte bedoeling. Er zijn immers zat maneges die aan mij geen dubbeltje zullen verdienen en toch echt al jaren voldoende klanten hebben om te kunnen blijven bestaan.