Rijden in Nijmegen/Hatertse Hei

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nightingale

Rijden in Nijmegen/Hatertse Hei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 13:38

Sinds september studeer en woon ik op kamers in Nijmegen. Daarvoor heb ik altijd paardgereden bij een manege in mijn thuisstad Groningen, maar daar moest ik na middelbare school natuurlijk mee stoppen. Nu heb ik al maanden geen paard meer aangeraakt en dat bevalt me toch niet zo goed. Daarom denk ik erover om volgend studiejaar toch weer eens op zoek te gaan naar een manege of een andere mogelijkheid om af en toe te kunnen rijden. Wekelijks zou er waarschijnlijk (financieel en praktisch) niet in zitten, maar iets is beter dan niets.

Nu is het zoeken naar een geschikte plek nog best lastig. Ik wil eigenlijk niet verder dan zo'n 7 kilometer op de fiets moeten zitten en dan vallen er al een hoop opties af. Nu kwam ik manege Sint Frans tegen - blijkbaar een manege gecombineerd met een bowlingcentrum (heeft iemand daar toevallig ervaringen mee?). Maar verder lukt het me moeilijk om iets in de buurt te vinden.

Wie kan me helpen? Ik woon dus bij de Hatertse Hei, ben op zoek naar een plek waar ik eens een paar lesjes kan meerijden of op een andere manier weer wat met paarden kan gaan werken. Hoeft dus niet eens per se een manege te zijn! Alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt!

Doppers

Re: Rijden in Nijmegen/Hatertse Hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:29

De Veerkracht in Heumen?

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:32

Als je ook geïnteresseerd bent om op andere manier eens iets met paarden te doen kan je ook hier eens kijken, staan naast maneges nog meer stallen genoemd: [ED] Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 23:38

Manege de Brandenburgh is een aanrader :) http://www.debrandenburgh.nl
Is wel een eindje fietsen maar als je mensen kent is het vaak ook wel te regelen om een lift te krijgen.
Is een pensionstalling + manege en een ontzettend fijne plek met mensen die elkaar in hun waarde laten. Ook veel mensen die verder kijken dan hun neus lang is en geïnteresseerd zijn in grondwerk etc

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:14

In nijmegen is toch ook een studentenrijvereniging 'Jolly Jumper'.Als ik het goed hebt hoor,maar met zoveel bokkers weet iemand anders dat wel.Of anders Hippisch Centrum in Groesbeek.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:00

Britta31 schreef:
In nijmegen is toch ook een studentenrijvereniging 'Jolly Jumper'.Als ik het goed hebt hoor,maar met zoveel bokkers weet iemand anders dat wel.Of anders Hippisch Centrum in Groesbeek.

Dat klopt! :)
De website is: http://www.ru.nl/jj

(TS, ik heb even de vrijheid genomen om je te pb'en :) )

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:41

In de zomerperiode zit in de Overasseltse- en Haterse vennen Manege de Schuurgraaf (Schatkuilsestraat). In de winterperiode zitten ze in Overasselt (Rotsestraat). Heb daar vroeger altijd gereden :)