Ugh wat doe ik toch verkeerd?

Dacht dus nog te kunnen gaan rijden tijdens vakantie volgende maand maar dat gaat niet door zoals het er nu uitziet...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
snuffie123 schreef:Vervelend hoor, beterschap!
Maar duurt dat echt zo lang voordat je weer kunt rijden? Ik heb zelf mijn schouder wel eens uit de kom gehad en toen de dokter hem weer goed zette had ik nergens last meer van. Ben daarna ook gewoon weer naar turnles gegaan enz.
Ik was toen wel een kind, dus misschien is het voor volwassenen langer om te herstellen...?
AnneJ1995 schreef:Als je arm zo makkelijk uit de kom kan gaan, heb je dan wel eens gedacht aan hypermobiliteit? Dat de banden rond dat gewricht gewoon te flexibel/lang zijn.. Want dat het een keer voorkomt kan natuurlijk gebeuren, maar je verhaal klinkt alsof het vaker gebeurt.
HorseyDude schreef:AnneJ1995 schreef:Als je arm zo makkelijk uit de kom kan gaan, heb je dan wel eens gedacht aan hypermobiliteit? Dat de banden rond dat gewricht gewoon te flexibel/lang zijn.. Want dat het een keer voorkomt kan natuurlijk gebeuren, maar je verhaal klinkt alsof het vaker gebeurt.
laatste keer dat ik op zo'n manier ben gevallen was een paar jaar geleden
Gillbo schreef:Als je arm weer hersteld is dan is het raadzaam om eens naar een fysio te gaan die je gaat helpen met trainen.
Blijkbaar zijn jou spieren en banden zo soepel dat je armen er makkelijk uitschieten.
Door je rug en schouders op de juiste manier te trainen zullen ze niet meer zo snel uit de kom gaan omdat je spieren die dan op de plek houden.
Trainen dus
HorseyDude schreef:loop nu rond in wéér een mittela.
breakthelaw schreef:HorseyDude schreef:loop nu rond in wéér een mittela.
Mitella mag NIET bij schouderblessures.
Een sling (soort mitella om de pols) dan weer wel.
Probeer zo snel mogelijk uit je sling te komen, anders maak je een mooie kans op frozen shoulder en daar zit je helemaal niet op te wachten.
Probeer je schouder en arm licht te blijven bewegen maar niet boven schouder niveau