Op zoek naar een ruiterkamp voor grote variatie qua leeftijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

itsvera

Op zoek naar een ruiterkamp voor grote variatie qua leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 17:29

Hallo bokkers!
Wij zijn een groep meiden die samen in een les op de manege rijden en besloten hebben om samen op een ruiterkamp te gaan, maar daar komt al een probleem. De oudste zijn 20 en de jongste 16 jaar oud. Elk kamp dat wij hebben gezien binnen Nederland (want wij willen het liefst binnen Nederland blijven) is tot 17 jaar oud en max. tot 18 jaar.
Nu heb ik het berichtje met alle kampen afgezocht en heb dan een paar kampen er uit kunnen halen waar we eventueel naar kunnen mailen en vragen of wij met een paar oudere meiden alsnog mee mogen, maar voor ik dat zal doen wilde ik toch nog even hier vragen. Wij zijn dus een groep van maximaal 10 meiden tussen de 16 en 20 jaar, willen graag met het kamp buitenritten maken, zwemmen met de paarden, springen, strandritten etc. Alles wat zoal bij een "pony"kamp hoort.
We hebben gekozen voor de kampen:
Les Chevaux
El Rancho de Verano
Ponykamp Ameland
Als jullie meer over deze kampen weten hopen we ook wat te kunnen horen over hoe jullie het hebben ervaren!
Hopelijk kunnen jullie ons uit de brand helpen!
Groetjes!
Laatst bijgewerkt door itsvera op 10-03-16 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Sterre98

Re: Op zoek naar een ruiterkamp voor grote variatie qua leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:31

Les chevaux? Er zijn 15+/18+ weken maar ook instructie weken :j

Ik vond het erg leuk, ga dit jaar weer. In de crossweek :j

itsvera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 17:34

sterreke98 schreef:
Les chevaux? Er zijn 15+/18+ weken maar ook instructie weken :j

Ik vond het erg leuk, ga dit jaar weer. In de crossweek :j

Die hebben we inderdaad ook uitgekozen, zag er netjes uit en we zijn er enthousiast over! Ik zal het bericht even aanpassen en er bij zetten welke we hebben gevonden! Bedankt voor je reactie!

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:17

Misschien kunnen jullie ook eens naar Stal 't Reelaer kijken. Zij organiseren jongerentrektochten(JT, 14 t/m 18 jaar) en voor de oudere jeugd(16 t/m 24 jaar) jongerenTRECtochten. Die laatste weken zijn echter al (bijna) vol. Maar voor zover ik heb gehoord kun je als je ouder bent dan 18 jaar ook gewoon nog op JT, als jullie met een groep gaan heb je toch geen 'last' van de leeftijd. Per week zijn er 2 JT's, elke JT groep bestaat uit 12 personen. Je zou altijd eens kunnen bellen om te vragen of het kan!
Website: http://reelaer.nl/

itsvera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 21:36

Anja_96 schreef:
Misschien kunnen jullie ook eens naar Stal 't Reelaer kijken. Zij organiseren jongerentrektochten(JT, 14 t/m 18 jaar) en voor de oudere jeugd(16 t/m 24 jaar) jongerenTRECtochten. Die laatste weken zijn echter al (bijna) vol. Maar voor zover ik heb gehoord kun je als je ouder bent dan 18 jaar ook gewoon nog op JT, als jullie met een groep gaan heb je toch geen 'last' van de leeftijd. Per week zijn er 2 JT's, elke JT groep bestaat uit 12 personen. Je zou altijd eens kunnen bellen om te vragen of het kan!
Website: http://reelaer.nl/

Deze is wel heel erg leuk! Dankjewel ik zal het aan de meiden zeggen!

AnneKi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 08:56

Leuk dat jullie dit willen. Ik ben leiding bij Ponykamp Ameland en dit zou bij ons zeker een mogelijkheid kunnen zijn. Als jullie met een eigen groep komen, kunnen we het programma ook naar jullie wens aanpassen.

Voor meer informatie mag je me altijd een PB sturen of kijk op www.ponykampameland.nl of www.paardrijdenophetstrand.nl

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 10:31

Je kan ook eens kijken bij www.sintels.nl in Breda, de instructiekampen zijn erg leuk. Dressuur, spring en crosslessen, menles, bos- en strandrit. Leeftijd is vanaf 12 jaar, maar de 2e instructieweek, vanaf 8 augustus is nog niet vol en zijn deze meeste vanaf een jaar of 14.

Nicole_Groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 10:49

Ik ben afgelopen jaar bij El Rancho de Verano geweest en ga dit jaar weer :) Je hebt daar de hele week je eigen paard (als het bevalt) en maakt alleen buitenritten. Je gaat niet echt zwemmen met de paarden, maar wel door een meer heen. Ook zitten er flinke galop stukken bij. Je hebt best veel vrije tijd, dus dan kan je zelf gaan zwemmen bijvoorbeeld. Het is eigenlijk vanaf 17 jaar, weet niet of het erg is als er ook een aantal 16 zijn.

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 12:09

Bij 't reelaer is inderdaad wel een uitzondering te maken qua leeftijd hoor! Zelf ben ik altijd met heel veel plezier op trektocht gegaan en inmiddels als leiding op pad :)

Als je meer informatie wil mag je altijd een pb sturen

itsvera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 19:02

AnneKi schreef:
Leuk dat jullie dit willen. Ik ben leiding bij Ponykamp Ameland en dit zou bij ons zeker een mogelijkheid kunnen zijn. Als jullie met een eigen groep komen, kunnen we het programma ook naar jullie wens aanpassen.

Voor meer informatie mag je me altijd een PB sturen of kijk op http://www.ponykampameland.nl of http://www.paardrijdenophetstrand.nl

Leuk dat ook de organisatie van kampen reageren! Hier had ik namelijk echt op gehoopt! Ik zal zsm een berichtje sturen met de vragen die we opgehoopt hebben! Dankjewel voor de reactie!

itsvera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 19:03

liberty schreef:
Je kan ook eens kijken bij http://www.sintels.nl in Breda, de instructiekampen zijn erg leuk. Dressuur, spring en crosslessen, menles, bos- en strandrit. Leeftijd is vanaf 12 jaar, maar de 2e instructieweek, vanaf 8 augustus is nog niet vol en zijn deze meeste vanaf een jaar of 14.

Ziet er veel belovend uit! Dankjewel die komt zeker op ons lijstje!

itsvera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 19:05

Nicole_Groen schreef:
Ik ben afgelopen jaar bij El Rancho de Verano geweest en ga dit jaar weer :) Je hebt daar de hele week je eigen paard (als het bevalt) en maakt alleen buitenritten. Je gaat niet echt zwemmen met de paarden, maar wel door een meer heen. Ook zitten er flinke galop stukken bij. Je hebt best veel vrije tijd, dus dan kan je zelf gaan zwemmen bijvoorbeeld. Het is eigenlijk vanaf 17 jaar, weet niet of het erg is als er ook een aantal 16 zijn.

Mooi om te horen dat het net zo is als dat we verwachten, een reactie van iemand is altijd belangrijk! we zullen hen maar snel een mailtje sturen!

itsvera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 19:06

dmuts schreef:
Bij 't reelaer is inderdaad wel een uitzondering te maken qua leeftijd hoor! Zelf ben ik altijd met heel veel plezier op trektocht gegaan en inmiddels als leiding op pad :)

Als je meer informatie wil mag je altijd een pb sturen

Aah wat leuk! Ik zal zsm wat van ons laten horen met de vragen die we hebben over het kamp! Bedankt voor de reactie!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:07

Geen persoonlijke ervaring, maar ik lees positieve verhalen over stal de eijk (de eik?) in holten (holterberg) in Drenthe :j
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 13-03-16 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

itsvera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 19:09

LadyMadonna schreef:
Geen persoonlijke ervaring, maar ik lees positieve verhalen over stal de eijk (de eik) in holten (holterberg) in Drenthe :j

Ik zal zeker even gaan googlen en reacties zoeken! Bedankt voor het berichtje!

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:12

Ik ben vorig jaar naar de Paard en Ruiter Instructieweken in Drachten geweest, hoewel het op de site niet heel duidelijk is, kan je er ook zonder eigen paard heen. Ik vond het heerlijk en twijfel om dit jaar weer te gaan.

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:32

LadyMadonna schreef:
Geen persoonlijke ervaring, maar ik lees positieve verhalen over stal de eijk (de eik?) in holten (holterberg) in Drenthe :j

Geen ervaring mee verder, maar Holten ligt in Overijssel i.p.v. Drenthe.

Nicole_Groen schreef:

Jep dit! Ik kom al een paar jaar bij El Rancho en het bevalt heerlijk. Je moet wel van buitenritten houden, want je doet qua rijden niks anders. Twee dagtochten in een week en de overige dagen een rit van minstens 2 uur. Verder met de huifkar naar het dorp, linedancen (supertof!) en genoeg vrije tijd om bij het naastgelegen Ronostrand te gaan zwemmen. Niet te vergeten, een ontzettend goede sfeer en heel veel gezelligheid. :j

itsvera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 19:39

Lian schreef:
LadyMadonna schreef:

Nicole_Groen schreef:

Jep dit! Ik kom al een paar jaar bij El Rancho en het bevalt heerlijk. Je moet wel van buitenritten houden, want je doet qua rijden niks anders. Twee dagtochten in een week en de overige dagen een rit van minstens 2 uur. Verder met de huifkar naar het dorp, linedancen (supertof!) en genoeg vrije tijd om bij het naastgelegen Ronostrand te gaan zwemmen. Niet te vergeten, een ontzettend goede sfeer en heel veel gezelligheid. :j

Heel erg bedankt! Ook fijn om dit te horen, persoonlijke reacties zijn het meest betrouwbaar! Ik zal hen binnenkort een berichtje sturen over de leeftijd verschillen, zelf denk ik dat dat niet veel uit maakt aangezien zelfs de jongste uit onze les zich volwassen gedragen! Zijn de paarden daar ook een beetje leuk? We houden van een uitdaging maar willen ook wel kunnen ontspannen op het paard met de natuur om ons heen. Groetjes Vera

itsvera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 19:40

Seltje schreef:
Ik ben vorig jaar naar de Paard en Ruiter Instructieweken in Drachten geweest, hoewel het op de site niet heel duidelijk is, kan je er ook zonder eigen paard heen. Ik vond het heerlijk en twijfel om dit jaar weer te gaan.

Is het ook mogelijk om paarden van daar te gebruiken? Wat doe je zoal in een instructie week? Heel erg bedankt voor de reactie!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:42

Lian schreef:
LadyMadonna schreef:

:o? O:)

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:44

LadyMadonna schreef:
:o? O:)

Haha, het viel me toevallig op. Meestal ben ik zelf van de blonde opmerkingen. :+

itsvera schreef:
Heel erg bedankt! Ook fijn om dit te horen, persoonlijke reacties zijn het meest betrouwbaar! Ik zal hen binnenkort een berichtje sturen over de leeftijd verschillen, zelf denk ik dat dat niet veel uit maakt aangezien zelfs de jongste uit onze les zich volwassen gedragen! Zijn de paarden daar ook een beetje leuk? We houden van een uitdaging maar willen ook wel kunnen ontspannen op het paard met de natuur om ons heen. Groetjes Vera

In principe is het 17+, maar verwacht niet dat een 16-jarige een probleem zal vormen als de rest van de groep ouder is. Maar zou het inderdaad wel even navragen! De paarden zijn heel leuk, ze hebben er zoveel en zoveel verschillende dat er voor iedereen wel wat leuks tussenzit. :j

itsvera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 23:36

Aangezien ik het bericht niet meer kan wijzigen wilde ik nog toevoegen dat wij wel opzoek zijn voor de zomer van 2017, dit ivm al geboekte vakanties voor deze zomer en het alvast sparen voor een ruim genoeg budget om en het kamp en de reiskosten te betalen en nog een zakcentje mee te nemen :)

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 01:28

Bij PMO (paard en Ruiter Instructieweken) kan je inderdaad paarden van daar lenen, veel friezen (je zit ook in Friesland), leuke pony's en veelzijdige paarden.

Je hebt 2 x daags 'instructie'. Dressuurles, springlessen, houding,flexchair, massagelessen,...
Er is ook een grote buitenrit (met koets of met paard) en dan op het einde van de week een proefje. Avondactiviteiten zijn leuk,maar je kan zonder problemen ook af en toe jezelf terugtrekken op de kamer of in de tv-room/loungezetels...

Echt een heel leuke week.

MallyOtaku

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 18:16

El Rancho de Verano :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:53

Reelaer is heel leuk ja, ik ben zelf ook in de 'gewone' week geweest toen ik 19 was (is eigenlijk tm 18 maar dat maakt niet echt uit), maar ze hebben ook speciale trec-weken waar de leeftijd tm 24 is. :)