Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

sterreke98 schreef:Les chevaux? Er zijn 15+/18+ weken maar ook instructie weken
Ik vond het erg leuk, ga dit jaar weer. In de crossweek
Anja_96 schreef:Misschien kunnen jullie ook eens naar Stal 't Reelaer kijken. Zij organiseren jongerentrektochten(JT, 14 t/m 18 jaar) en voor de oudere jeugd(16 t/m 24 jaar) jongerenTRECtochten. Die laatste weken zijn echter al (bijna) vol. Maar voor zover ik heb gehoord kun je als je ouder bent dan 18 jaar ook gewoon nog op JT, als jullie met een groep gaan heb je toch geen 'last' van de leeftijd. Per week zijn er 2 JT's, elke JT groep bestaat uit 12 personen. Je zou altijd eens kunnen bellen om te vragen of het kan!
Website: http://reelaer.nl/
Je hebt daar de hele week je eigen paard (als het bevalt) en maakt alleen buitenritten. Je gaat niet echt zwemmen met de paarden, maar wel door een meer heen. Ook zitten er flinke galop stukken bij. Je hebt best veel vrije tijd, dus dan kan je zelf gaan zwemmen bijvoorbeeld. Het is eigenlijk vanaf 17 jaar, weet niet of het erg is als er ook een aantal 16 zijn.
AnneKi schreef:Leuk dat jullie dit willen. Ik ben leiding bij Ponykamp Ameland en dit zou bij ons zeker een mogelijkheid kunnen zijn. Als jullie met een eigen groep komen, kunnen we het programma ook naar jullie wens aanpassen.
Voor meer informatie mag je me altijd een PB sturen of kijk op http://www.ponykampameland.nl of http://www.paardrijdenophetstrand.nl
liberty schreef:Je kan ook eens kijken bij http://www.sintels.nl in Breda, de instructiekampen zijn erg leuk. Dressuur, spring en crosslessen, menles, bos- en strandrit. Leeftijd is vanaf 12 jaar, maar de 2e instructieweek, vanaf 8 augustus is nog niet vol en zijn deze meeste vanaf een jaar of 14.
Nicole_Groen schreef:Ik ben afgelopen jaar bij El Rancho de Verano geweest en ga dit jaar weerJe hebt daar de hele week je eigen paard (als het bevalt) en maakt alleen buitenritten. Je gaat niet echt zwemmen met de paarden, maar wel door een meer heen. Ook zitten er flinke galop stukken bij. Je hebt best veel vrije tijd, dus dan kan je zelf gaan zwemmen bijvoorbeeld. Het is eigenlijk vanaf 17 jaar, weet niet of het erg is als er ook een aantal 16 zijn.
dmuts schreef:Bij 't reelaer is inderdaad wel een uitzondering te maken qua leeftijd hoor! Zelf ben ik altijd met heel veel plezier op trektocht gegaan en inmiddels als leiding op pad![]()
Als je meer informatie wil mag je altijd een pb sturen
LadyMadonna schreef:Geen persoonlijke ervaring, maar ik lees positieve verhalen over stal de eijk (de eik?) in holten (holterberg) in Drenthe
Nicole_Groen schreef:Ik ben afgelopen jaar bij El Rancho de Verano geweest en ga dit jaar weerJe hebt daar de hele week je eigen paard (als het bevalt) en maakt alleen buitenritten. Je gaat niet echt zwemmen met de paarden, maar wel door een meer heen. Ook zitten er flinke galop stukken bij. Je hebt best veel vrije tijd, dus dan kan je zelf gaan zwemmen bijvoorbeeld. Het is eigenlijk vanaf 17 jaar, weet niet of het erg is als er ook een aantal 16 zijn.
Lian schreef:LadyMadonna schreef:Geen persoonlijke ervaring, maar ik lees positieve verhalen over stal de eijk (de eik?) in holten (holterberg) in Drenthe
Geen ervaring mee verder, maar Holten ligt in Overijssel i.p.v. Drenthe.Nicole_Groen schreef:Ik ben afgelopen jaar bij El Rancho de Verano geweest en ga dit jaar weerJe hebt daar de hele week je eigen paard (als het bevalt) en maakt alleen buitenritten. Je gaat niet echt zwemmen met de paarden, maar wel door een meer heen. Ook zitten er flinke galop stukken bij. Je hebt best veel vrije tijd, dus dan kan je zelf gaan zwemmen bijvoorbeeld. Het is eigenlijk vanaf 17 jaar, weet niet of het erg is als er ook een aantal 16 zijn.
Jep dit! Ik kom al een paar jaar bij El Rancho en het bevalt heerlijk. Je moet wel van buitenritten houden, want je doet qua rijden niks anders. Twee dagtochten in een week en de overige dagen een rit van minstens 2 uur. Verder met de huifkar naar het dorp, linedancen (supertof!) en genoeg vrije tijd om bij het naastgelegen Ronostrand te gaan zwemmen. Niet te vergeten, een ontzettend goede sfeer en heel veel gezelligheid.
Seltje schreef:Ik ben vorig jaar naar de Paard en Ruiter Instructieweken in Drachten geweest, hoewel het op de site niet heel duidelijk is, kan je er ook zonder eigen paard heen. Ik vond het heerlijk en twijfel om dit jaar weer te gaan.
LadyMadonna schreef:![]()
itsvera schreef:Heel erg bedankt! Ook fijn om dit te horen, persoonlijke reacties zijn het meest betrouwbaar! Ik zal hen binnenkort een berichtje sturen over de leeftijd verschillen, zelf denk ik dat dat niet veel uit maakt aangezien zelfs de jongste uit onze les zich volwassen gedragen! Zijn de paarden daar ook een beetje leuk? We houden van een uitdaging maar willen ook wel kunnen ontspannen op het paard met de natuur om ons heen. Groetjes Vera