Poelenburgh / bongerd kampen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NynkeMarit

Poelenburgh / bongerd kampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 20:55

Hallo, ik ben voor aankomende zomer opzoek naar ene Ponykamp met een vriendin van mij, ik ben dan 15 en mijn vriendin 14.
Wij zijn tot nu toe redelijk positief over wat we hebben gezien van duinmanege van poelenburgh en Manege de bongerd.
Qua prijs zit hier alleen ene behoorlijk verschil in, en wilden we graag wat extra info. (Goede en slechte ervaringen welkom)

Voor beide vroegen we ons af wat een beetje de leeftijd is, bij Manege van poelenburgh zaten we te denken aan een instructiekamp, met het idee dat hier wat minder dingen als "pimp je pony" e.d in zijn, en misschien wat minder kinderen van onder de 11 ofzo :Y)
Bij Manege de bongerd staat voor zover ik kon zien geen leeftijd, dit lijkt me ook fijn om te weten.

Wij zijn dus opzoek naar een leuk kamp, met veel gezellige mensen van onze leeftijd, en geen superchaggrijnige begeleiders of kinderspelletjes oid.

Alles is welkom haha *\o/*

Tamara_1996

Re: Poelenburgh / bongerd kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 19:26

Hoi!
Ik ben zelf een aantal jaar geleden toen ik 14 was naar Manege Poelenburgh geweest op instructiekamp. Dit was heel erg leuk en ik was eigenlijk bijna de jongste. Ik kan me herinneren dat je daar ook verschillende leeftijdscategorieën had. Ik weet niet of dat nu nog zo is? Het was er in ieder geval heel erg gezellig en leerzaam!

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:17

Misschien kun je ook eens kijken naar Stal 't Reelaer, zij organiseren jongerentrektochten, dat is van 14 t/m 18 jaar. Ik ga daar dit jaar voor het eerst heen, welk op TREC ipv JT(jongerentrektocht) omdat ik al ouder dan 18 ben. Ik heb daar tot nu toe eigenlijk alleen maar positieve verhalen over gehoord, in ieder geval dat het altijd erg gezellig is! Je bent eerst 3 dagen op stal, dan ga je trainen voor de trektocht. Je doet bijvoorbeeld politietraining en gaat rijden op het crossterrein, ook ga je al een keer op buitenrit. En daarna ga je voor 3 dagen op trektocht.
http://reelaer.nl/trektocht/

Voor meer informatie zou je ook eens in het huiskamer topic kunnen kijken, daar zitten ook mensen die al vaker zijn geweest of na een aantal jaar zelf op trektocht te zijn geweest zijn gaan begeleiden:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=160&t=1556935&start=8850

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 16:09

Bij het gewone ponykamp bij poelenburgh heb je wel veel kinderen van 8-11 jaar maar ook wel een aantal van 12,13,14+. Je word op niveau en leeftijd ingedeeld in groepen. Met die groepen rijd je en met de rest v/d groep doe je de andere activiteiten. Bij de instructieweken heb je vooral wat oudere kinderen. Maar heb nog nooit instructieweek gedaan daar dus weet er verder niet veel over :)

ragus_tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 13:49

Manege de Bongerd is hartstikke leuk! De leeftijden zijn erg verdeeld maar dit wordt verdeelt over een aantal kamers en meestal zit je ook bij je leeftijdsgenootjes. Toen ik er op kamp ging (vorig jaar en het jaar daarvoor) was ik 14 en 15.
Op de bongerd is geen pimp my pony, maar je moet wel elke dag je paard goed poetsen en opzadelen (dit wordt gecontroleerd bij de manegepaarden!).
Je hebt 1 les dressuur waar je best nog wel wat van leert en een les springen. Voor de rest rij je veel door het Drentse bos wat erg mooi is.
Donderdag kan je je inschrijven voor een aantal spelletjes, maar ook dressuur, springen en mennen met een schattig shetje.