ponykamp gezocht, maar dan een beetje anders

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jellybeans

ponykamp gezocht, maar dan een beetje anders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 19:01

Hoi,

Het zoveelste topic over het zoeken van een ponykamp, ik weet het. :P
Ik zoek voor in de zomervakantie een ponykamp, waarschijnlijk ga ik dit jaar alleen dus zoek ik een ponykamp met gezellige mensen van ongeveer tussen de 14 en 19 jaar oud.
Ik zal even wat punten onder elkaar zetten die voor mij belangrijk zijn:
- geen typische manege pony's, ik zoek een manege of kamp met fijn te rijden, soepele pony's en paarden.
- lessen op niveau, dus niet alleen maar rondjes rijden.
- springlessen waar wel wat hoger dan 50cm wordt gesprongen, zoals op de meeste kampen het geval is.
- lekkere buitenritten maken is ook wel een must
- Het liefst zou ik naar een knhs instructieweek gaan maar ik heb op dat moment geen pony om mee te nemen ter beschikking, eigenlijk zoek ik dus iets wat op de knhs allround week lijkt.
- Cross country lijkt mij ook leuk, maar dat is geen must.
- Dingen als pimp mijn pony en ponyspelletjes spreken mij nou niet bepaald aan.
- Verder moeten de paarden ook goed verzorgd worden en moet het tuig en de rest van het terrein netjes onderhouden zijn.
- prijsklasse maakt niks uit.
- Ik zoek wel een kamp in Nederland.
- Edit: Ik snap natuurlijk wel dat het niveau van een dergelijk kamp waarschijnlijk niet zo hoog kan zijn als dat van de instructieweek van knhs, aangezien het toch manege paarden en pony's blijven, maar ik zoek iets wat in de buurt komt.

Oke dat was wel ongeveer mijn 'eisenlijstje'. Om het een beetje samen te vatten: ik zoek dus iets zoals de allround week van knhs maar dan ergens anders, waar je aan zo'n week deel kan nemen zonder eigen pony.
Ik heb geen flauw idee of zoiets bestaat vandaar dat ik het hier vraag.

Ik zoek dus geen dingen zoals Les Chevaux, Het Fjordenpaard of het Ponyhof.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt. :)

Marie111

Re: ponykamp gezocht, maar dan een beetje anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:59

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:03

Hee!
Ik denk dat ik een leuk kamp voor je weet in de Ardennen! Je gaat hier vanaf Utrecht onder begeleiding van de reisleider per trein naar toe! Dus vervoer is geregeld.

Daar zit je in een prachtige omgeving, hele fijne en leuke paarden. hier maak je elke dag een toch van zo'n 4 uur door de bossen van de Ardennen. En een dag maken we zelfs een dagrit waarbij we de hele dag op pad zijn en slapen in het bos met ons paard! ;) heel gaaf en een uniek kamp! Neem eens een kijkje op https://www.facebook.com/ruitervakantielesolivettes/ of stuur mij een PB als je interesse hebt!

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:07

Marie111 schreef:
Paard en ruiterinstructieweken in Drachten

http://www.paardenruiterinstructieweken.nl

Je kunt ook een paard van hun gebruiken

paard&ruiter is super inderdaad
bij springen mocht ik zelf kiezen welke groep, dus een groep dei hoog spring of laag spring. ik zat in de hoge, en t hoogste wat er gesprongen werd was 1.10 (heb ik niet gedaan, mijn paard was al vrij moe en had al moeite met 1m)
dressuur is zeker op niveau, en de workshops die gegeven worden zijn hardstike leezaam

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 09:40

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:29

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:34

Ik kan de instructie weken van manege poelenburgh aanraden! http://www.poelenburgh.nl
Ik was jaren terug ook precies opzoek naar wat jij hier boven opschrijf en dit is waar ik bij uitkwam en jaren lang heel erg tevreden heen ben geweest! (ik ga waarschijnlijk zelfs deze herfst weer al ben ik ondertussen dan 20 :+)

Esthelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:39

Kijk een bij stal het Reelaer in Raalte (http://reelaer.nl/) en kijk eens bij de JeugdTrektocht, heb toen zelf meegedaan en het is heel afwisselend! Paarden zijn ook erg leuk en geen standaard 'manege pony's'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:18

Reelaer is echt heel leuk! De paarden en pony's zijn heel leuk en divers en staan er goed bij (lekker dag en nacht in het land in de kudde :) ). Voor jouw leeftijd is er een speciale trektocht waarbij je eerst op stal springles, crossless en politietraining doet en daarna drie dagen een trektocht gaat maken. Echt een onwijze aanrader! :j

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 16:56

Marie111 schreef:
Jellybeans schreef:

Dit lijkt me wel wat!
Maar dat kan wel zonder eigen paard of niet?

Dat kan inderdaad zonder eigen paard. Is niet heel duidelijk op de site.

Op het inschrijfformulier kun je aangeven of je een paard van PMO wilt gebruiken:

http://www.paardenruiterinstructieweken ... formulier/

Dankjewel, dit lijkt me zeker wel wat!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:43

www.sintels.nl in Breda, wij hebben geen typisch manege paarden en pony's, ze zijn allen lekker te rijden, aangezien een deel ook in de wedstrijdsport loopt van de KNHS.

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 16:10

Poelenburgh en t reelaer zijn volgens mij wel leuk!

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 18:58

Ik wilde je inderdaad op stal 't reelaer aanraden!
Fijne paarden, die inderdaad geen standaard manegepaarden zijn. Je kan er op trektocht gaan, waarmee je een hele diverse week hebt! Zoals zomer ook al zegt :)
Kijk ook eens op de site; www.reelaer.nl of op youtube, daar krijg je een mooi beeld van JT en reelaer

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:31