Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Rietjee_xx schreef:Ik weet niet als ik het begrijp maar in mijn gedachten zit het zo:
Je wilt eigenlijks veel liever prive les omdat je niks op de manege meer leert?
Als dat het is:
Je moet gewoon je ouders overhalen prive les te nemen anngezien je veel meer leert dan en alle aandacht gaat alleen naar jou!
Vooral met een eigenpaard is het fijner om prive les te nemen.
Maaikevdk schreef:Zodra je priveles neemt, ben je na korte tijd al een stuk verder gekomen, en heb je hetzelfde of zelfs meer geleerd in 1/2 uur prive dan 1 uur op de manege. Zo bespaar je heel veel tijd, en ook geld
Leen schreef:Manege leer je weinig tot niets. Dus eigenlijk geld uitgeven om te gaan 'spelen'.
Bij je prive instructie leer je wel veel. Waarschijnlijk is het ook duurder en zijn je ouders er daarom niet happig op? Je kan ook voorstellen om bijvoorbeeld om de week les te nemen in plaats van elke week. Vraag dan zeker ook aan je instructie duidelijk waar je die 2 weken aan moet werken.Maaikevdk schreef:Zodra je priveles neemt, ben je na korte tijd al een stuk verder gekomen, en heb je hetzelfde of zelfs meer geleerd in 1/2 uur prive dan 1 uur op de manege. Zo bespaar je heel veel tijd, en ook geld
Ik denk zelfs dat je hetzelfde geleerd hebt op 1u prive les dan op 1 jaar manege. In het begin leer je op een manege 'veel' bij, de basis. Maar daarna stopt dat gewoon. Je leert weinig tot niets over hoe je paard beweegt, waarom, hoe die zou moeten bewegen en wat jij daar aan kan doen.
. Maar inderdaad, het hoe en waarom blijft voor mij meestal een raadsel. Bij mijn privé instructrice beginnen we vanaf het prille begin met het aanpakken van de problemen in het zadel en ik denk zeker dat ik daardoor wat zelfverzekerder zal zijn in het zadel. Wat dat betreft heb je helemaal gelijk. Maar ik heb wel degelijk wat geleerd. Leen schreef:Je leert nu wel het knopje travers, maar voer je het helemaal juist uit om je paard niet extra te belasten en het als een goede oefening te zien. Of voer je het wat verkeerd uit waardoor je je paard misschien wel pijn doet.
Daar gaat een groepsinstructie minder aandacht aan besteden, terwijl als er 1 persoon naar 1 paard moet kijken, die snel kan zien wat er mis gaat. Je leert het zoveel sneller en in de meeste gevallen veel beter.
Mocht je fijne vriendinnen hebben in de manege, kan je eventueel nog na de les afspreken.