Weg gaan of toch maar blijven?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Tessaa

Weg gaan of toch maar blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 22:01

Hoihoi,

Ik zit met een probleem.
Ik rij al 8 jaar met plezier op de manege bij ons in de buurt, helaas is dit de laatste tijd behoorlijk aan het veranderen. Zoal ik eerst wel zorgde dat ik op dinsdag naar school ging (als ik ziek was) zodat ik paardrijden niet af hoefde te zeggen, vind ik het nu niet eens meer zo erg om een keer te missen..
Dit doordat er een aantal veranderingen zijn geweest (als je het wilt weten, stuur even een pb).

Sinds kort is er ook nog een andere manege geopend in de buurt waar ik morgen een proefles ga rijden met mijn zusje. Om te kijken of het daar wel is wat er altijd is geweest op de manege.
Dit is een wat kleinere manege met minder paarden en minder mensen in 1 les.

Nu begin ik ook te twijfelen hoe leuk ik het rijden daadwerkelijk nog vind, ik weet niet dat dat komt door de veranderingen op de manege of dat ik het echt niet meer leuk begin te vinden -O-

Wat zouden jullie doen?
Sorry als het onduidelijk.. maar ik weet het gewoon niet zo goed.

x

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Weg gaan of toch maar blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:04

Kijk even rustig hoe het op die andere manege is. Vind je het daar ook niks? Dan stop je toch een poosje... En merk je vanzelf of je het gaat missen.
Succes!

deWolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:06

Hoi! Ik zou gewoon afwachten hoe je de proefles op de andere manege vindt. Sowieso vind minder mensen in éen les een positief iets, dan kan je beter worden begeleid.

Of je helemaal wil stoppen met paardrijden moet je natuurlijk zelf uitzoeken, ik weet niet hoe jij het paardrijden ervaart natuurlijk :) Maar ik persoonlijk zou zeker wachten tot de proefles. Misschien word je dan wel weer enthousiast!

Veel succes met je keuze en veel plezier op je proefles, laat je weten hoe het was?

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:08

Doe een proefles Tessa :j
Wie weet vind je het daar erg leuk! Ik heb hetzelfde gehad.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:17

Ai, dat is lastig...

Maar een proefles kan je altijd nemen!

Ik heb toen ik 21/22 was (iets meer dan 3 jaar geleden dus) 3 maanden geen paardgereden. Min of meer gedwongen gestopt door een uit de klauwen gelopen ruzie. Ik heb er welgeteld 1 dag (eigenlijk nog niet eens) om gehuild. Ik heb de paarden geen dag gemist. Dacht dat ik uit gewoonte aan het rijden was geweest in de jaren daarvoor.
Tot ik na 3 maanden door een vriendin getipt werd over een advertentie. Omdat ik op dat moment niet naar school ging en niet werkte/stage liep had in zomaar binnen twee weken 3 paarden erbij.
Ik ben daarna nooit meer gestopt.

Nouja, ik heb wel een poosje zeer weinig gereden in verband met afstuderen. Maar door die drie maanden niet rijden heb ik wel geleerd dat ik bij de paarden 'hoor'. Ook al heb ik ze die drie maanden niet gemist.

Ik heb door een operatie mijn paard nu al sinds zaterdag niet gezien. Ik vind het vreselijk. Eigenlijk mag ik me nog niet te veel inspannen, maar morgenavond ga ik zeker even heen om hem te borstelen.

Veel plezier met je proefles! En wie weet helpt het om er even een poosje afstand van te nemen. Wie weet mis je uitdaging, of voldeed je huidige manege inderdaad niet meer.

_Tessaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 07:26

Super bedankt voor de reacties!
Ik heb vanmiddag de proefles maar ik weet het niet, ik heb er een raar gevoel bij als of het oneerlijk is ..

Ik zal vanmiddag even laten weten hoe het ging!

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 07:43

Het is je goed recht hoor, soms mag je best eens even verder kijken dan je neus lang is. Jij moet toch zeker plezier blijven houden in wat je doet... En dat kan betekenen dat het leuker is ergens anders inderdaad. Veel plezier gewenst vandaag!

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 07:59

Ik heb dit ook gehad. Ik had een leasepaard daar, maar het plezier werd om verschillende redenen toch steeds minder.
Ben toen volledig gestopt.. en heb het precies 1 maand volgehouden :P
Toen maar heel snel weer opzoek gegaan naar een bijrijdpaard, want op een manege wilde ik niet meer.
Inmiddels heb ik het plezier weer helemaal terug gevonden! :D

Gewoon die proefles op de andere manege doen, en voel je zeker niet schuldig.
En als dat het ook niet helemaal is.. zoek dan een verzorgpony?
Als je de eigenaren een beetje mee hebt en je jezelf verantwoordelijk opstelt, kun je daar vaak veel meer mee dan op een manege. :)

_Tessaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 08:04

Paris_ schreef:
Als je de eigenaren een beetje mee hebt en je jezelf verantwoordelijk opstelt, kun je daar vaak veel meer mee dan op een manege. :)

Ik een bijrijdpaard waar ik ontzettend veel van leer en daar ga ik wel altijd met plezier naar toe :)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 08:09

Ik dnap je heel goed :j

Ik heb ook afstand genomen van het rijden en mis het heeeeel soms maar ben nooit meer gaan rijden.

Wel heb ik nu mijn dubbelspan pony voor de kar staan. Dat past nu gewoon beter bij mij :)

Special_Da

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 08:14

Ik denk dat iedereen wel eens een dipje heeft gehad en eraan denkt om te stoppen. Ik heb er ook erg ingezeten. Totaal geen plezier meer in het rijden. Bij mij kwam het vooral door angst. Maar dan gaat het plots een keertje super goed en besef je terug waarom je paardrijdt. Ik was het plezier in paardrijden helemaal kwijt maar dan geeft plots een paard jou dat plezier terug en heb je er weer helemaal zin in! Het is volgens mij iets waar je door moet. Je kan natuurlijk altijd stoppen. En als je het gaat missen weet je het snel of je wel of niet bij de paarden hoort. Heel veel succes deze middag!

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 08:18

_Tessaa schreef:
Paris_ schreef:

Ik een bijrijdpaard waar ik ontzettend veel van leer en daar ga ik wel altijd met plezier naar toe :)

Is het geen optie om daarmee te gaan lessen/vaker heen te gaan?
Vaak leer je daar veel meer van dan op een manege.
En probeer eens iets anders.. vrijheidsdressuur, bitloos, sprongetje?

_Tessaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 11:00

Ik rij of longeer dat paard als de eigenaresse het te druk heeft met studeren, vaak 1x in de week.

Ik stond te wachten en toen kreeg ik een sms'je van de eigenaresse van de manege (waar ik dus vanmiddag de proefles heb) dat dit niet door kan gaan omdat ze een dubbel les had gepland. Nu had ze een voorstel voor de proefles om die morgen middag te gaan rijden (dit zal ik even overleggen met mn zusje die ook mee gaat).

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 11:07

Tessa gewoon dat proeflesje doen!
Je mag anders altijd bij mij komen rijden <<)

_Tessaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 14:17

Ik ben net weer thuis van de proefles die ik samen met mijn zusje heb gereden.

Het is een klein manege maar dat maakt het wel heel gezellig!
De les was eigenlijk best wel leuk, ze kende ons natuurlijk niet maar gaf wel echt les op ons niveau.
De paarden stonden er goed bij, hebben een 'naar buiten kijk luik' en gaan veel naar buiten. *\o/*

M'n moeder (die paarden eigenlijk helemaal niks vindt) was ook mee gegaan om even te kijken, zij vond het er ook goed uit zien en dat de lessen goed zijn.

Ik heb ook nog wel even de tijd om te beslissen wat ik nou ga doen want er is nog betaald tot 1 april. Waarschijnlijk ga ik 1 april naar de andere manege en als ik het dan toch niet leuk vind stop ik gewoon eventjes.
Nog steeds voelt het wel oneerlijk, terwijl ik wel weet dat dat het absoluut niet is ..

Wilra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 01:21

Je kan altijd is even stoppen en dan kijken of je het echt mist of niet maar dat moet je natuurlijk zelf beslissen.

Als je het graag doet ga je het zeker vlug missen