Leukste ponykamp voor 12 jarige met veel buitenritten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnykiss

Leukste ponykamp voor 12 jarige met veel buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 13:25

Hoi,
Ik wil aankomende zomer heel graag op ponykamp. Omdat er niemand is die mee kan :( ga ik alleen. Nu ben ik zoek naar een super gezellig ponykamp waar je veel rijdt, liefst ook veel buitenritten. Wat ik precies zoek: veel rijden dus :) , veel buitenritten en een dagtocht lijkt me ook echt gaaf, springen of cross, waterbak of zwemmen met je pony. Ik ben natuurlijk zelf al op zoek gegaan en mij lijken deze maneges leuk:
- Gasselte
- Laarbrug
- De Barlo
Zijn jullie misschien op deze maneges geweest of hebben jullie misschien andere leuke tips? O ja, ik ben 12 jaar. Alvast super bedankt!!!!!

Nathalie18x

Re: Leukste ponykamp voor 12 jarige met veel buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:26

Ik ben bij laarbrug geweest en heb er slechte ervaringen mee! Dit is wel een tijdje geleden dus misschien is het veranderd .

Sunnykiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 13:29

Wat vond je er niet leuk als ik vragen mag

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:30

Les Chevaux in Buinen!
Elke dag buitenrijden, springen, door het water rijden en nog veel meer!
Bekijk het filmpje om een indruk te krijgen :
[/quote]

http://www.leschevaux.nl

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:31

ik raad les chevaux ook zeer zeker aan
Ben er tijdje terug 2x achter elkaar geweest en vond het geweldig!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:32

Ik ben 2x bij Rosworld geweest in Zeijen.
Super leuk, dagelijks buitenrit, springen, zwemmen met de paarden, leuke spelletjes
Ik vond het zeker een aanrader :)

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:34

fleurtjeuh schreef:
Super leuk, dagelijks buitenrit, springen, zwemmen met de paarden, leuke spelletjes

Manege Rosworld is helaas failliet verklaard afgelopen zomer -O-
Alle paarden en ponys zijn overgenomen door Les Chevaux

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:38

Peerke_ schreef:
fleurtjeuh schreef:

Manege Rosworld is helaas failliet verklaard afgelopen zomer -O-
Alle paarden en ponys zijn overgenomen door Les Chevaux

oh dat wist ik niet.
Jammer hoor, ik vond het daar erg leuk, met lieve paarden, en een fantastische omgeving.
Waardoor zijn ze failliet?
Ik had het idee dat ze wel goede bussiness deden.

Sunnykiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 13:38

Ik ben 2 of 3 jaar geleden volgens mij al eens bij Les Chevaux geweest voor een buitenrit toen ik daar dichtbij op vakantie was. Ik reed toen op Sprite dacht ik. ik ging met een buitenrit mee met een groep die daar volgens mij toen op ponykamp was daar. Zag er ook heel gezellig uit. Wat doe je daar allemaal tijdens ponykamp?

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:41

Hoe en waarom Rosworld failliet is weet ik niet precies, maar een heel deel is overgenomen door Les Chevaux, waaronder alle paarden en ponys.

Je doet op ponykamp 2x per dag rijden, bosritten, dressuurles, springles, voltige..
En natuurlijk nog vele leuke spelletjes met en zonder pony!

Oja, als je voor 31 januari boekt krijg je ook nog een super leuke Les Chevaux polo cadeau :D

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:53

Ik verplaats dit topic van BRT naar MA waar het hoort.

Renskexb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:54

Manege de boschhoeve elke dag buitenritten, veel lessen en spellen.

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:48

Ik ga komende zomer op trectocht bij Stal 't Reelaer. Daar hebben ze ook ponykampen: http://www.reelaer.nl

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:49

Nathalie18x schreef:
Ik ben bij laarbrug geweest en heb er slechte ervaringen mee! Dit is wel een tijdje geleden dus misschien is het veranderd .

Ik ben er ook een paar geleden geweest. Wat vond jij niet leuk ? Mag ook via pb :)

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:53

De Treekhoeve in Leusden.
Hebben gewone kampen waarbij 2 keer per dag gereden worden en waarbij je bijna dagelijks buiten rijdt. En ze hebben SGW kamp. Dus lekker veel dressuur, springen en crossen.

Rosalie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 18:01

Ik ben zelf drie jaar bij de Barlo geweest, het was er altijd superleuk! Je maakt heel veel buitenritten maar deze worden ook afgewisseld met springen en dressuur, de groepen worden ingedeeld op rijervaring en de hoe je pony kan springen. Met springen zijn er een aantal crosshindernissen en het blijven geen (zeker niet bij de paarden die goed kunnen springen) kleine hindernissen. Ook is er een waterbak waar je de laatste dag met de spelletjesdag doorheen gaat en er zijn elke dag avondactiviteiten. Wat corvee betreft stelt dat helemaal niks voor, wij moesten met ongeveer vijf mensen de afwas afdrogen (elke dag een ander groepje) en dat was hartstikke gezellig en duurde niet langer dan een kwartiertje. Ook niet geheel onbelangrijk was het heerlijke eten :D

Sunnykiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 18:37

Rosalie99 schreef:
Ik ben zelf drie jaar bij de Barlo geweest, het was er altijd superleuk! Je maakt heel veel buitenritten maar deze worden ook afgewisseld met springen en dressuur, de groepen worden ingedeeld op rijervaring en de hoe je pony kan springen. Met springen zijn er een aantal crosshindernissen en het blijven geen (zeker niet bij de paarden die goed kunnen springen) kleine hindernissen. Ook is er een waterbak waar je de laatste dag met de spelletjesdag doorheen gaat en er zijn elke dag avondactiviteiten. Wat corvee betreft stelt dat helemaal niks voor, wij moesten met ongeveer vijf mensen de afwas afdrogen (elke dag een ander groepje) en dat was hartstikke gezellig en duurde niet langer dan een kwartiertje. Ook niet geheel onbelangrijk was het heerlijke eten :D

Dat klinkt echt heel erg leuk!! Ik denk dat ik voor De Barlo ga.. Bedankt iedereen voor het reageren!!

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 18:43

Gasselte zou wel echt leuk zijn denk ik.
Ruime keuze paarden, alle karakters en maten.
Niets moet alles mag, veel buitenritten, waterbak, bos dichtbij, gezellige slaapzalen + variatie :D

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 18:47

Kijk is naar PCK Eersel in Brabant voldoet ook aan je eisen. En er staat veel info op hun site

AmberRomeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 18:53

Als ik zo naar je eisen kijk denk ik dat het crosskamp bij stal t reelaer echt wat voor jou is! crossen, zwemmen in de waterbak, op buitenrit, veel met de paarden bezig!
je kan altijd vragen stellen! :)
http://reelaer.nl/ponykamp/
Laatst bijgewerkt door AmberRomeex op 28-01-16 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

AmberRomeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 18:58

Met manege gasselte heb ik btw ook ervaringen! daar gingen we met onze eigen stal en paarden vaak heen op kamp! vragen daar over kun je ook altijd vragen!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 19:12

Het Fjordenpaard in Drenthe, een super leuk kamp waar je de hele week je eigen pony/paard krijgt. Als je je paard niet leuk vind kijken ze met jou naar een ander paard.
Ze hebben veel verschillende soorten paarden voor ieder wat wils.

Je rijd 2 uur per dag een rit door het bos en een dagtocht van 5 uur, veder doe je spelletjes met en zonder paard, ga je naar het zwembad en ga je een middag naar het dorp :)
http://rchetfjordenpaard.nl/category/nieuwtjes/

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:23

Ik kan manege Gasselte aanraden.
Super leuk programma, leuke paarden enz.
Voor vragen kan je altijd een pb sturen.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:45

Ik raad je ook het fjordenpaard aan! Ik kom hier zelf al sinds 2006. Het is een erg leuk kamp en ik ben er ook een keer in mijn eentje heen geweest, je hebt zo een hele club vriendinnen gemaakt!
Je rijdt iedere dag een super leuke buitenrit en je hebt ook een dagtocht. Er is een springbos waar je een paar keer in de week doorheen rijdt en er is ook een meer waar je met de paarden doorheen rijdt!
Ook doe je andere dingen zoals spelletjes met en zonder paard, voltige, zwemmen en een keer met de huifkar naar het dorp!

Ik ben zelf lang geleden ook bij laarbrug geweest maar hier werd ook veel in de bak gereden. Dat kan ik thuis ook dus vandaar dat ik bij het fjordenpaard ben blijven plakken!

Als je voor het fjordenpaard gaat zou ik wel snel boeken als ik jou was! Er zijn al een paar weken vol!
http://Www.fjordenpaard.com is de officiële website!

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:00

Sunnykiss schreef:
Wat vond je er niet leuk als ik vragen mag

Toen ik bij laarbrug kwam was ik 13 ongeveer. Er waren toen 8 andere meisjes ofzo . Ik reed het minst lang en er werd tegen mij ook belachelijk gedaan alsof ik helemaal niks kon . Ook waren de leidinggevenden constant aan het schelden op de paarden . Ik was toen vegetariër en dat geloofde ze niet ... Al met al zijn er dus genoeg leuke alternatieven zoals les chevaux en rc het fjordenpaard!