Eerste les morgen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

j_u_l_i_a

Eerste les morgen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 20:19

Hoi! Mijn vader heeft zojuist de manege gebeld en nu blijkt het dat ik morgen al mag.. De eerste paardrijles....!!!! Maar, ik ben eigenlijk best wel zenuwachtig. Nu blijkt het dus dat ik met twee anderen mensen moet rijden, die al kunnen rijden, en ik bedoel..... Ja je eerste les, dan moet je instructrice er wel gewoon helemaal voor je zijn toch. Maarja. Ook zei de vrouw dat ik er iets voor de tijd moest zijn, maar nu vraag ik me af of ik ook al zelf moet poetsen en opzadelen.. Ik heb al poetsspullen (paar van oude verzorgpony, paar nieuw) maar komt het niet stom over als ik die nu al meeneem. Dan lijkt het net alsof ik er veel van weet ofzo idk.
Ik heb al wel een paardrijbroek, maar zal ik gewoon een topje + trui er op aan doen?
Ik kom nu echt heel dom over maar het is opeens zo'n overval! ik mocht 5 jaar niet op les en nu opeens. Wow. :)

Mareintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:24

Hoi Julia,
Gewoon gezellig je borstels meenemen. Goed voor je paard willen zorgen is altijd okay! Daar hoef je geen verstand van paarden voor te hebben.
Op je rijbroek gewoon een shirtje en een niet te dikke trui (geen wol, bijvoorbeeld fleece) en misschien een bodywarmer als het koud is. Daar kan je je goed in bewegen.
Héél veel plezier!!!
Laatst bijgewerkt door Mareintje op 22-01-16 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:26

Nou gefeliciteerd! Leuk dat je op les mag.

Dat je bij twee andere rijdt kan ook wel handig zijn dan kan je paard gewoon even achter zijn maatje aan lopen terwijl jij rustig kan luisteren naar de instructrice en voelen hoe het paard beweegt. Paarden vinden het zelf wel prettig dat er meerdere in de bak zijn. Dus lijkt me geen probleem.

Poetsspullen zullen ze op de manege wel hebben en als je ze toch graag mee wil nemen dan moet je er wel voor zorgen dat ze goed schoon zijn.

Zou zeker een goede trui (en jas) aantrekken.... de binnenbak is niet lekker warm nu. Trek iig kleding aan die vies mag worden, dan is het ook niet zo erg als je paard na de les toch per ongeluk even aan je lebbert (wat die van mij vooral doet als je schone kleren aan hebt :+ )

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:31

Gewoon aantrekken waar jij je lekker in voelt ;) je borstels meenemen kan altijd, wel even kijken of je niet toevallig borstels van de manege moet gebruiken.
Verder van die andere mensen in de les niks van aantrekken. De instructeurs zijn het als het goed is geleerd om grote groepen les te geven, en dus ook iedereen gelijke aandacht te kunnen geven.
Verder geef ik de tip om alle instructies netjes op te volgen, als zij zegt ga er achterstevoren opzitten zal het vast ergens goed voor zijn ;) en als je iets niet begrijpt, vraag het gewoon!! Ik vind het zelf altijd erg prettig als mijn lesklanten iets vragen wanneer ze het niet begrijpen.
En geniet er van!!

Elisavdwij

Re: Eerste les morgen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 09:16

Veel plezier ! En gewoon lekker meenemen heeft niemand last van als je dat doet en het komt echt niet dom over hoor :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 09:20

Wat gaaf dat je eindelijk de kans krijgt om te mogen lessen! Doe aan en neem mee waar jij je goed bij voelt :j Niks is raar of gek, wees lekker jezelf :)

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:14

En..... Hoe is je eerste les bevallen ??? ik ben benieuwd :D

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:28

En hoe is het gegaan? :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:53

Wat leuk ben benieuwd hoe het gegaan is!

Eigen borstels mag misschien niet eens ivm bv droes of iets anders wat je kan meenemen.

j_u_l_i_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 09:42

zelmago4it schreef:

Ik vond het echt superleuk! Eigenlijk ging lichtrijden ook al wel goed, moest ook al gelijk zonder longe enzo en we gingen ook al figuren rijden. Met opzadelen werd geholpen en ik heb zelf gepoetst. Vond het echt een leuke manege met leuke mensen. Ga volgende week weer op het zelfde paard!!

Toperoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 09:45

j_u_l_i_a schreef:
zelmago4it schreef:

Ik vond het echt superleuk! Eigenlijk ging lichtrijden ook al wel goed, moest ook al gelijk zonder longe enzo en we gingen ook al figuren rijden. Met opzadelen werd geholpen en ik heb zelf gepoetst. Vond het echt een leuke manege met leuke mensen. Ga volgende week weer op het zelfde paard!!

Superleuk :D

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 09:54

Nice!