Ponykmap 't Peerdespul

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Athelas

Ponykmap 't Peerdespul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 08:18

Hoi bokt :wave:

Ik zat even wat op internet naar ponykampen, toen kwam ik op de site van het peerdespul terecht en dat leek me een erg leuk kamp. :D Maar nu heb ik een paard vraagjes.
- Hoe lang rij je ongeveer per dag?
- Hoeveel kinderen zijn er ongeveer per kamp?
- Rij je elke dag?
- Rij je alleen maar buiten, of ook in de bak?
- Wat is ongeveer het nivo van het kamp? / Hoeveel ervaring heb je ongeveer nodig?

Alvast bedankt. :)

Domenique_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:50

Hallo,

Leuk dat je 't Peerdespul hebt gevonden!
Ik ben Domenique, ik ben 10 jaar op kamp geweest op 't Peerdespul en ik ben nu 3 jaar leiding.
Voor meer vragen mag je me ook altijd een privébericht sturen en ik kan je eventueel met andere meiden in contact brengen die op kamp komen.

't Peerdespul is een ponykamp met allemaal leuke ijslanders en één haflinger. Het is een erg sfeervol ponykamp waar echte vriendschappen ontstaan.
Alle leidingen spreken uit ervaring! Wij zijn allemaal zelf ook jaren hier op ponykamp geweest.

Hoe ziet zo'n week pony eruit? :
Je komt op zondag om 13u aan, er wordt kennis gemaakt met alle kinderen en leidingen. Op zondag moet iedereen voorrijden, dat is een half uur - uur rijden in de bak.
Dit doen we zodat de leiding kan zien hoe het niveau bij iedereen is en wij een goede indeling kunnen maken voor de eerste dagrit.
Iedereen mag zijn voorkeur van paardjes doorgeven en als je liever niet nog eens op een paard rijdt mag je dat ook altijd zeggen.
Zaterdag om 12u worden jullie weer opgehaald.

's Morgens vertrekken we rond 10u30 en 's avonds komen we rond 17u weer terug op de boerderij.
We maken dus maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag een dagrit door de mooie natuur van Havelte.
Tijdens de rit houden we 2 korte pauzes van 20 minuten en een middagpauze van een uur.
De lunch, die je 's morgens bij het ontbijt klaarmaakt, wordt tussen de middag naar onze rustplaats in het bos gebracht.
We proberen altijd met mooi weer door een meer te gaan met de paarden.

Woensdag hebben we een thuisdag, dan doen we allerlei spelletjes binnen of buiten afhankelijk van het weer en wat de kinderen het liefst willen doen.
Op deze dag kan je ook kennismaken met de 4de gang van de ijslanders, de tölt.

Je rijdt dus elke dag: 4 hele dagritten en 1 dag thuis (töltles, behendigheidsparcourtje en andere spelletjes met de paarden, grondwerkles, zitles,...).

Het is een klein en gezellig kamp. De gemiddelde leeftijd ligt tussen 12 en 17 jaar. Elke week zijn er ongeveer 8 à 10 meiden en een kleine groep heeft wel zo zijn charmes.
Ik vind dit persoonlijk veel gezelliger dan wanneer ik zelf op kamp ging en er groepen waren tot 30 kinderen.

Activiteiten na het rijden: bosspelletjes en gezelschapsspelletjes, een dropping of spooktocht, braderie, je kan naar de AH gaan om wat lekker te kopen en vrijdag is er een bonte avond. Alle activiteiten woensdag en elke avond na het rijden worden met de kinderen overlegd. Waar je wel of niet zin in hebt, enzovoort.

Je moet een goed niveau hebben om lekker met ons mee te rijden zonder zorgen.
Stap, draf, galop moet je goed onder de knie hebben en ervaring met buitenritten is ook altijd handig.
Buiten rijden is best wel anders dan in de bak rijden! Het gaat vaak ook een stuk harder!

Als je nog iets wilt weten, hoor ik het graag!

Groetjes Domenique

Afbeelding

Athelas

Re: Ponykmap 't Peerdespul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 16:20

Bedankt voor je uitleg. :) Het klinkt asl een super leuk kamp. Ik ga zeker boeken als de datums van 2016 op de site staan. :D
Ik heb ervaring met buitenrijden, vind het heerlijks. Daarom leek dit kamp me ook zo leuk, ik wou een kamp waar je heel veel buiten rijd. Dus dat komt wel goed denk ik. :D

Domenique_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 10:53

Dat is leuk om te horen, misschien wel tot deze zomer dan! De data komt snel online!

Athelas

Re: Ponykmap 't Peerdespul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 11:49

Ja, haha, misschien kom ik je wel tegen dan. :D