Vervelende stalgenoot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Vervelende stalgenoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-15 12:38

Begin hier nu toch een beetje mee in te zitten.
Op zich komen we wel overeen, ze is enkele jaren ouder als mij. Maar ik begin me soms wel te ergeren aan haar gedrag. Ik vroeg eens of ik haar klein scheermachinetje mocht gebruiken voor een figuurtje te scheren, geeft ze me een hele preek, maar vraagt de volgende dag wel zonder schaamte (aan mijn moeder!) om een flesje water.
Nu zijn het op dinsdag springlessen waarvoor je moet inschrijven en max. 3 in de les mogen. Zie ik haar haar paard opzadelen en vraag ik of ze mee gaat rijden en zegt ze op zo'n toon "Ja, we rijden vandaag eens bij de beginners." (We springen even hoog als haar niveau) Terwijl ze niet op de lijst stond voor de les. Reden we maar met 4, wat praktisch heel vervelend is. Stap ik op m'n paard bij de ingang, zit er 2 seconden op en heb m'n voeten nog niet eens in de stijgbeugels en zegt ze "Is het verzamelpunt bij de ingang ja?" op een enorme vervelende toon. Begonnen we met springen, ging ze juist over de sprong en het was mijn beurt. Rij naar de sprong, en glipt ze mij toch nog voorbij om er even "snel" over te gaan, dit vond ik gewoon echt niet kunnen en erger me hier dood aan.
Ik ben jammer genoeg ook niet de enige met problemen met haar. Ze pest iemand op stal omdat hij homo is, en nog enkele stalgenoten hebben last van haar…

Ik wou gewoon even mijn frustraties kwijt…

Anoniem

Re: Vervelende stalgenoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:42

Je geeft haar teveel macht. Alles wat je aandacht geeft, groeit.
Negeren die hap, dit soort types heeft alleen maar lol van elke keer dat je toehapt.

En mbt persoon teveel in de les; instructeur op aanspreken. Er zijn niet voor niets afspraken.

Mbt de toon en beginnersopmerking; probeer eens te bedenken waarom dat dat jou eigenlijk raakt? Waarom heb je zo'n Calimerogevoel bij haar, terwijl het een naar mens is?

kimmie636

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:52

En als je haar een even goed aanspreekt om haar gedrag? En anders zou ik het eens met de stal eigenaar bespreken. Veel succes hopelijk doet ze normaal tegen je!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:59

Bah dat klinkt idd als een heel naar mens! _-:(
Gewoon niks meer pikken en ook eens pittig terug antwoorden.
Is niet leuk om te moeten doen maar sommigen hebben zo'n dikke plank voor de kop dat je wel moet.

Blijf vooral genieten van het rijden en negeer die domme troel verder. :(:)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-15 13:38

Sonja schreef:
Negeren die hap, dit soort types heeft alleen maar lol van elke keer dat je toehapt.

En mbt persoon teveel in de les; instructeur op aanspreken. Er zijn niet voor niets afspraken.

Mbt de toon en beginnersopmerking; probeer eens te bedenken waarom dat dat jou eigenlijk raakt? Waarom heb je zo'n Calimerogevoel bij haar, terwijl het een naar mens is?

Misschien omdat ik een heel goed springpaard heb, maar zelf weinig vertrouwen heb om te springen, en zij mij hier wel al enkele keren op heeft gewezen...

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:47

hmm, lastig. Maar dit valt me op:

"Begonnen we met springen, ging ze juist over de sprong en het was mijn beurt. Rij naar de sprong, en glipt ze mij toch nog voorbij om er even "snel" over te gaan, dit vond ik gewoon echt niet kunnen en erger me hier dood aan."

Wat zegt de instructie daarvan? Dat zou hier dus beslist niet mogen, wordt zo iemand gelijk op aangesproken (en terecht).

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:52

Marie111 schreef:
hmm, lastig. Maar dit valt me op:

"Begonnen we met springen, ging ze juist over de sprong en het was mijn beurt. Rij naar de sprong, en glipt ze mij toch nog voorbij om er even "snel" over te gaan, dit vond ik gewoon echt niet kunnen en erger me hier dood aan."

Wat zegt de instructie daarvan? Dat zou hier dus beslist niet mogen, wordt zo iemand gelijk op aangesproken (en terecht).

Dat vroeg ik me dus ik af?! Er mogen er maar 3 meedoen, zij besluit vervolgens zelf om als 4de mee te doen en de instructrice zegt er niks van? Dat is niet correct lijkt me. Ook vind ik dat de instructrice er iets van moet zeggen als zij jou afsnijd om voor te gaan. Veiligheid is wel belangrijk.

Vergeet verder niet dat je springt voor jezelf en niet om je te bewijzen. Als ik een gp paard heb wil dat ook niet zeggen dat ik gp kan starten. Daarbij is iedereen bij de beginners begonnen is het niet?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 14:08

Alles wat je aandacht geeft, groeit. Dus gewoon lekker negeren. Er is niks vervelenders dan een rotopmerking plaatsen en merken dat het die ander niks doet.

Vervelende stalgenoten doe je over het algemeen verder niks aan. Ik negeer ze bij mij ook, sinds ik studeer kom ik niet meer zo veel op stal dus áls ik er dan heb ik geen zin om me te storen aan mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 15:50

CalipsoLover schreef:
Sonja schreef:

Misschien omdat ik een heel goed springpaard heb, maar zelf weinig vertrouwen heb om te springen, en zij mij hier wel al enkele keren op heeft gewezen...

Lieve schat al heb je een Ferrari waarmee je alleen bij de buurtsuper op de hoek boodschapjes gaat doen, dat gaat echt helemaal niemand ook maar ene mallemoer aan. Who cares, dat jouw paard goed kan springen en jij (nog) niet? Rij voor jezelf, niet voor een ander.
Mocht ze nou nog een keer zoiets zeggen, dan zeg je gewoon 'ja dat klopt, hij is geweldig, dank je' en draai je je om en ga je door met waar je mee bezig was en negeer je haar verder.
Laat je niet zo opnaaien, zonde van je tijd en energie.