Niet mogen meedoen aan een wedstrijd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eline_S_S

Niet mogen meedoen aan een wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 11:25

Ik heb me een paar weken geleden ingeschreven voor een onderlinge wedstrijd bij de manege waar ik al zo'n 11 jaar rij. Sinds 3 jaar geleden rij ik er geen lessen meer omdat ik ergens anders gestald een eigen paardje heb, maar ga nog wel elk jaar op kamp en rij de wedstrijden etc.
Nu heb ik mij dus ingeschreven, maar stond niet op de startlijst. Ik er dus heen gebelt waarop ik te horen krijg; 'wij hebben de regels aangepast en je mag alleen wedstrijden rijden als je hier ook lessen volgt'. Waarop ik zei dat wij nog steeds elke maand geld overmaken om mee te mogen doen aan wedstrijden.. Nou heb ik net de regelementen van de manege opnieuw gelezen en er staat nog nergens dat je verplicht les moet rijden om mee te doen.. Terwijl dat het jaarcontract is wat wij ook hebben getekent.
Mogen zij zomaar zonder te informeren deze regel bedenken zonder in te voeren? Want deze regel hoort niet bij het contract.. Het was ook dat mijn vriendin op de startlijst had gekeken want anders was ik er zo heen gegaan..

Ineke2

Re: Niet mogen meedoen aan een wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 11:30

Ze mogen het zeker bedenken, maar netjes is het niet. Zeker niet omdat ze je niet persoonlijk / telefonisch op de hoogte hebben gebracht. Ze vertellen het pas nadat jij er over belt en dat is schandalig in mijn ogen. Je betaald lidmaatschap en als het in verleden nooit een probleem was dat je meedeed aan de wedstrijden vind ik dit heel raar.

Ik zou dan ook zeker heel snel dat lidmaatschap opzeggen zodat er niet nog een jaar aan vast zit voor niks.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 11:33

Ik denk eigenlijk dat ze je het wel kenbaar moeten maken hoor. Je hebt een contract en ze zouden het je moeten laten weten als er iets verandert, lijkt me.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 11:34

Het lijkt mij dat je nog wedstrijden mag rijden zolang je contract loopt. Daarna is het aan hun. Snap alleen niet waarom ze zo moeilijk doen als je er al zo lang rijd. Hier gebeurt dat gelukkig niet.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 11:43

Mijn moeder heeft net ook gebelt en ze staan erop dat ik niet mee mag doen. Ze is heel boos geworden en ze heeft ook flink duidelijk gemaakt wat ze hier van vind. Ze gaat inderdaad deze week nog ons lidmaatschap opzeggen en duidelijk maken dat wij nooit meer daar voor kamp oid komen.
Vind dit wel heel erg jammer.. Heb op deze manege leren paardrijden etc..

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:33

Ik zou dan ook gelijk fijn het startgeld terugeisen van de maanden dat je niet daar op wedstrijd gestart bent. Echt niet netjes zo van de manege..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 09:45

Omdat het om een manegewedstrijd gaat ga ik verplaatsen van WD-V ---> MA