Met alle topics over ''ik zoek een leuke manege voor ponykamp'' leek het me iets om ervaringen te delen die wat minder waren. Het is niet de bedoeling om de desbetreffende manege/accomodatie/organisatie zwart te maken, maar simpelweg om een ervaring te delen.
Ikzelf ben twee keer mee geweest met een HGJB kamp, ponykamp op de Wijsthoeve. De accomodatie was prima, er was veel afwisseling in binnen rijden en buiten rijden (binnen rijden vaak met spelletjes, of dameszit oefenen, etc.) Maar over omgang met de paarden was ik minder te spreken helaas. Ik vond ze er allemaal erg magertjes bij staan. Ook zat er onder ieder zadel nog een extra opgevouwen, zware deken(?) wat je dan op een bepaalde manier moest opvouwen en hierdoor paste het zadel dan beter. Ik zou er niet meer naar toe gaan voor een kamp of buitenrit.
Bij mij op mijn eigen manege was het an de dure kant, maar gewoon gegaan zelf Moesten in een tent slapen, eigen luchtbedjes of matrasjes mee, totaal geen overschot aan tussendoor iets eten / drinken (wat wel moet als je steeds bezig bent). Volgend jaar lekker ergens anders heen!
Anniek22
Geplaatst: 01-10-15 18:37
ik vond la marotte een minder leuk kamp omdat je zo weinig met de paarden deed en als 14-jarige was het soms iets te kinderlijk, maar voor kinderen tussen de 8 en de 12 jaar is het denk ik wel een leuk kamp als je graag in het bos speelt.
Ik ben 2 keer gegaan bij manege de Eenhoorn, en elke keer was het geweldig! Ze hebben echt leuke dingen te doen!
Vero
Geplaatst: 23-10-15 10:48
LadySnoet schreef:
Ik ben 2 keer gegaan bij manege de Eenhoorn, en elke keer was het geweldig! Ze hebben echt leuke dingen te doen!
Dit is een topic voor ponykampen die NIET geslaagd zijn
Zelf geen slechte pony kamp ervaringen omdat ik maar 1 keer op kamp geweest ben
AstridL
Geplaatst: 29-10-15 18:50
Ik weet niet of dit nou niet geslaagd is maar bij mijn eerste ponykamp kwam de brandweer controleren en waren we niet in orde. Allemaal de ouders bellen in de late avond om ze te komen ophalen.Nu kun je er niet meer blijven slapen en wordt je gewoon s'avonds opgehaald en s'ochtends gebracht.
geerke
Geplaatst: 29-10-15 19:02
ik heb altijd mijn vraagtekens als iemand het over mager heeft.Aangezien de meeste mensen niet meer weten hoe een paard er uitziet die op goed gewicht is.