super gezellig ponykamp gezocht!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 14:31

dankjewel allemaal! heb lekker veel keus!

superauke

Berichten: 174
Geregistreerd: 31-05-15
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 23:03

SennaPaardje schreef:
superauke schreef:
of ponykamp het fjordenpaard!!! ook echt een aanrader!! :j

Oo ja waarom is het zo'n aanrader? Kl vroeg dit trouwens omdat ik er heel graag heen wil maar eerst nog wat meer info wil snap je??


ik vind het daar zo ontzettend leuk!!! het is daar sws een leuke omgeving met leuke activiteiten... en de paarden voor ieder wat wils!!! rijd je nog niet zo lang paard en zoek je een paardje die fijn braaf is en niet zo veel begeleiding nodig heeft?; geen probleem staat zo voor je klaar!! maar als je al wat meer ervaring hebt en een echte uitdaging zoekt zijn er zelfs paarden die nog niet zo lang onder het zadel zijn en dus een stuk lastiger en "jonger" in gedrag!!

en verder over hoe ze met de paarden omgaan(aangezien hierboven nogal wat ophef over is...) ze worden zo natuurlijk mogelijk gehouden: ze staan in een kudde, soms hebben ze een stukje gespleten hoef maar zolang het niet te erg word laten ze de natuur dit regelen en bemoeien ze zich er niet teveel mee etc... hierdoor krijg je juist hele sterke recreatiepaarden... over het lang aan de paal staan word wel erg overdreven hierboven hoor!! het Max is een half uurtje zodat ze het paard niet helemaal uit de kudde hoeven te halen als het toch maar eventjes duurt, en zelfs aan die paal is het niet heel erg... lekker in de schaduw met soms wat hooi en altijd water in hun beschikking... ik vind over het algemeen dat ze daar heel goed omgaan met hun paarden! en nee... echte sportpaarden met allemaal dure eigenschappen en waarvoor altijd alles altijd maar voor hun gedaan word zijn het niet nee... maar dat hoeft ook niet!

genoeg redenen om te gaan? ik in ieder geval wel!!
misschien tot dan :D

lieketjuh
Berichten: 161
Geregistreerd: 03-08-14
Woonplaats: in 't noorden

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:18


dreamheart

Berichten: 390
Geregistreerd: 28-09-15

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:20

Mijn nichtjes gaan altijd naar het ponykamp op Ponyhof. Schijnt erg leuk te zijn!

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 23:15

Super dit! Nooit verwacht, zoveel reacties!

aman2002

Berichten: 737
Geregistreerd: 18-04-14

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 23:31

Manege van Loon :)

Sterre98

Berichten: 6325
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 23:40

Ik vond de Treekhoeve erg leuk :D

superauke

Berichten: 174
Geregistreerd: 31-05-15
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 10:06

dreamheart schreef:
Mijn nichtjes gaan altijd naar het ponykamp op Ponyhof. Schijnt erg leuk te zijn!


Klopt... ook leuk! Maar dit ponykamp vind ik wel een groot nadeel hebben. Je hebt namelijk altijd elke keer dat je rijd weer een andere pony:(
En het leuke van Ponykamp vind ik nou juist dat je de Hele week je eigen hebt...
Maar als je dit onbelangrijk vind is hey inderdaad ook een leuke

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 10:06

Ik heb in de zomervakantie een ponykamp gehad bij hc de sprong , een kleine maar supergezellige manege ! Je kon zien dat er echt met een oog voor de paarden gewerkt werdt. Eerst een uurtje rijden ,op stal zetten en voeren en dan in de wei . En natuurlijk ook uitmesten :j Er lopen veel leuke paardjes rond, tinkers, haflingers en wat fijnere pony's , voor ieder wat, en allemaal vrolijk en met een goed karakter. Ook lopen er andere dieren rond en ga je elk ponykamp iets leuks doen (denk aan midgetgolven , ikzelf ging naar een blote voeten pad, en naar meer paardgerichte uitstapjes.) je slaapt in een kampeerboerderij en je kan natuurlijk ook vragen voor een hele week een eigen pony! Ikzelf geef wel de voorkeur aan afwisseling :)

Mariett

Berichten: 4433
Geregistreerd: 13-12-11

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 10:28

Ik wil nog één dingetje kwijt over het Fjordenpaard, nav een reactie van superauke hierboven.

Momenteel zit ik op een ponykamp waar de ponies ook nooit binnenkomen. Ze staan 24/7 in een paddock paradise met een weiland (als een dier ziek is zijn er natuurlijk wel boxen/inloopstallen). Voor de duidelijkheid: ik vind maneges of ponykampen vreselijk als de paarden 90% van de tijd in een box staan. Wat ik zocht in een ponykamp (ja, zocht, want ik heb er één gevonden nu) is een kamp waar de paarden eerlijk behandeld worden. Ik heb nog nooit zoveel slechte hoeven, wonden bij de singel, schuurwondjes op het hoofd van het halster en scheve bitten gezien als bij het Fjordenpaard. Ze stonden wel veel buiten in een grote kudde (met uitzondering van de hengst, die mocht elke dag een uurtje los in de bak) maar verder werd er niet veel aandacht aan besteed. Een voorbeeld hiervan is een pony met compleet afgeschuurde manen en half afgeschuurde staart, die zomereczeem had. Dit paard werd alsnog gewoon in de wei gezet, tegen de zomereczeem werd niks gedaan. Geen deken, geen ander voer en zelfs geen super gek homeopatisch middeltje wat tóch niet echt helpt. Paard stond gewoon op de wei gek te worden van de jeuk. Een ander voorbeeld was een paard die tijdens het opzadelen een verschrikkelijke hoest had. Niet één keer, maar non-stop zat dat paard te hoesten. Deze moest gewoon mee op de rit van een paar uur (ondanks tegenstribbelen van het meisje die erop ging rijden). De hoest ging hier niet over.

Dus nee, het Fjordenpaard wordt hem niet meer voor mij. Equixantos is ongeveer het tegenovergestelde daarvan. Het is kleinschalig, je krijgt veel les en persoonlijke aandacht en de sfeer is geweldig. De paarden zien er allemaal geweldig uit, zelfs als ze een stuk ouder zijn. Als het even niet goed gaat met een paard dan doet het dier niet mee in de lessen (die een stuk minder intensief voor het paard zijn dan de urenlange ritten die we bij het Fjordenpaard maakten), zelfs al wil een meisje nóg zo graag met het paard werken.
Ik vind het persoonlijk gewoon erg prettig om naar een kamp te gaan waar er met respect voor het paard gewerkt wordt. Als je dat minder hebt is het Fjordenpaard een kamp om naartoe te gaan.

superauke

Berichten: 174
Geregistreerd: 31-05-15
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:36

Mariett schreef:
Ik wil nog één dingetje kwijt over het Fjordenpaard, nav een reactie van superauke hierboven.

Momenteel zit ik op een ponykamp waar de ponies ook nooit binnenkomen. Ze staan 24/7 in een paddock paradise met een weiland (als een dier ziek is zijn er natuurlijk wel boxen/inloopstallen). Voor de duidelijkheid: ik vind maneges of ponykampen vreselijk als de paarden 90% van de tijd in een box staan. Wat ik zocht in een ponykamp (ja, zocht, want ik heb er één gevonden nu) is een kamp waar de paarden eerlijk behandeld worden. Ik heb nog nooit zoveel slechte hoeven, wonden bij de singel, schuurwondjes op het hoofd van het halster en scheve bitten gezien als bij het Fjordenpaard. Ze stonden wel veel buiten in een grote kudde (met uitzondering van de hengst, die mocht elke dag een uurtje los in de bak) maar verder werd er niet veel aandacht aan besteed. Een voorbeeld hiervan is een pony met compleet afgeschuurde manen en half afgeschuurde staart, die zomereczeem had. Dit paard werd alsnog gewoon in de wei gezet, tegen de zomereczeem werd niks gedaan. Geen deken, geen ander voer en zelfs geen super gek homeopatisch middeltje wat tóch niet echt helpt. Paard stond gewoon op de wei gek te worden van de jeuk. Een ander voorbeeld was een paard die tijdens het opzadelen een verschrikkelijke hoest had. Niet één keer, maar non-stop zat dat paard te hoesten. Deze moest gewoon mee op de rit van een paar uur (ondanks tegenstribbelen van het meisje die erop ging rijden). De hoest ging hier niet over.

Dus nee, het Fjordenpaard wordt hem niet meer voor mij. Equixantos is ongeveer het tegenovergestelde daarvan. Het is kleinschalig, je krijgt veel les en persoonlijke aandacht en de sfeer is geweldig. De paarden zien er allemaal geweldig uit, zelfs als ze een stuk ouder zijn. Als het even niet goed gaat met een paard dan doet het dier niet mee in de lessen (die een stuk minder intensief voor het paard zijn dan de urenlange ritten die we bij het Fjordenpaard maakten), zelfs al wil een meisje nóg zo graag met het paard werken.
Ik vind het persoonlijk gewoon erg prettig om naar een kamp te gaan waar er met respect voor het paard gewerkt wordt. Als je dat minder hebt is het Fjordenpaard een kamp om naartoe te gaan.


Ik heb het idee dat je dit verhaal allemaal een beetje aandikt :') want de paarden met zomereczeem (zijn er 2) die krijgen tegenwoordig een deken er voor om... en als het echt niet gaat worden ze of binnen gezet of in een andere wei in de shadow ; )

Mariett

Berichten: 4433
Geregistreerd: 13-12-11

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:42

Dan is dat al een hele verbetering :)
Nogmaals, ik was er drie jaar geleden, één week. Toen was dit allemaal aan de hand. Als ze dit verbeterd hebben is het alleen maar mooi!

Renskexb

Berichten: 339
Geregistreerd: 24-10-14

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:44

De boschhoeve in Soerendonk!

Lifebee
Berichten: 62
Geregistreerd: 13-11-15

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:12

De bongerd in Groningen is ook erg leuk! Je rijdt veel in de groep, maar hebt ook tijd om zelf te rijden op het terrein wanneer je wil.

abelmijnshet
Berichten: 86
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 11:06

annikeee19 schreef:
ik ben bij manege laarburg, mini-manege hippago en de paard en ruiter instructieweken.
Laarburg vond ik wel leuk veel verschillende activiteiten en lessen, ben daar 2x geweest
mini manege hippago vond ik niet zo, ik vond ze heel hard naar de paarden en naar mij toe waren ze ook hard
de paard en ruiter instructieweken is heel duur, maar ik heb er echt veel van geleerd en verder gekomen


Hele slechte ervaring met hippago, helemaal geen activiteiten, het crosspad dat werd belooft mochten we niet, 10 cm gesprongen, opmerkingen van de eigenaar zoals: "je leert hier meer in het huishouden dan in het paardrijden, hahaha" elke dag 2 uur klussen, de oudste moesten 2 keer corvee doen veder elke dag stal uitmesten, dat viel wel weer mee. Was echt niks bijzonders aan en weggegooid geld

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 15:15

abelmijnshet schreef:
annikeee19 schreef:
ik ben bij manege laarburg, mini-manege hippago en de paard en ruiter instructieweken.
Laarburg vond ik wel leuk veel verschillende activiteiten en lessen, ben daar 2x geweest
mini manege hippago vond ik niet zo, ik vond ze heel hard naar de paarden en naar mij toe waren ze ook hard
de paard en ruiter instructieweken is heel duur, maar ik heb er echt veel van geleerd en verder gekomen


Hele slechte ervaring met hippago, helemaal geen activiteiten, het crosspad dat werd belooft mochten we niet, 10 cm gesprongen, opmerkingen van de eigenaar zoals: "je leert hier meer in het huishouden dan in het paardrijden, hahaha" elke dag 2 uur klussen, de oudste moesten 2 keer corvee doen veder elke dag stal uitmesten, dat viel wel weer mee. Was echt niks bijzonders aan en weggegooid geld

fijn om dat te weten!
ik zat al een beetje te denken aan hippago...
:j

riemkje1

Berichten: 36
Geregistreerd: 01-01-15

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 01:16

Ikzelf ga dit jaar voor het eerst naar fjordenpaard, 2 van mijn vriendinnen zijn er al een x geweest, ik las net veel
Slechte verhalen van 3 jaar geleden maar die vriendinnen vertelde mij dat dat al veeel beter is geworden! Ze vertelde mij dat je veel crosst op het fjordenpaard

Ik ben ook 2 x naar ponyhof geweest, erg leuk! Helaas zijn het maar korte stukjes rengalop maar dat is ook vet! Je moet alleen wel mesten, alleen vaak ligt er weinig mest. Als je niet genoeg hebt gemest dan mag je niet mee op strandrit/ laatste rit. Als je het wel doet dan is er natuurlijk niks aan de hand!

Veel plezier op ponykamp!

_Tessaa
Berichten: 61
Geregistreerd: 04-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 15:22

Ik ben er zelf nooit op ponykamp geweest maar heb er wel eens een buitenrit gemaakt, 'ponykamp Ameland'.
Als je een gezellige plek zoekt en lekker op het strand wil rijden raad ik dat zeker aan :)

MelissaKB
Berichten: 48
Geregistreerd: 13-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 02:16

SennaPaardje schreef:
MelissaKB schreef:
Ik kom ook elk jaar bij het fjordenpaard. Echt een aanrader!

Hardstikke gezellig! Bosritten voor zowel de minder ervaren ruiters al de gevorderden. (Je moet wel alle basisgangen onder de knie hebben) Leuke paarden en voor iedereen wat. Een springbos, meer en een zandvlakte waar je met de kampen doorheen gaat. Elke dag 2 uur rijden en 1x een dagtocht van 5 uur. En ook extra dingetjes zoals: Zwemmen, naar het dorp, spelletjes, voltige, enz.

Het enige nadeel is idd dat de paarden daar minder goed verzorgt worden dan bijv een manege zou doen. Maar dit komt ook grotendeels omdat hun hun paarden zo natuurlijk mogelijk proberen te houden. Daardoor heeft een paard wel is een wond of gespleten hoeven maar niet zover dat het echt erg word. De paarden staan daar ook wel is 1/2 uur aan de balk voor de verhuur. Want een paard voor 1 uur terug zetten in de wei lijkt me ook niet geweldig. Langer dan dat heb ik de paarden ook nooit aan de balk zien staan.
hoi Melissa ik ben Senna en ik ben 10 ik wilde even aan jou vragen hoeveel ervaring je ervoor nodig hebt en of je het paarden poetsen en opzadelen alleen moet doen. Weet jij dat? Alvast bedankt!!!!


Sorry voor deze late reactie. Ik hoop dat je er nog wat aan hebt!

Het is handig als je ieder geval de basis gangen onder de knie hebt en de beginselen van springen. Daarnaast is het ook handig als je al gedeeltelijk zelf kan poetsen en opzadelen. Natuurlijk kun je altijd om hulp vragen.
Opzadelen doe je met een groep van 52 kinderen en 4 begeleiding die je kunnen helpen.

LiannePuthzy

Berichten: 7000
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 02:21

Renskexb schreef:
De boschhoeve in Soerendonk!

Deze is idd aan te raden!

Of als je een eigen paard/pony hebt paard&ruiter instructieweken

MelissaKB
Berichten: 48
Geregistreerd: 13-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 03:03

abelmijnshet schreef:
annikeee19 schreef:
ik ben bij manege laarburg, mini-manege hippago en de paard en ruiter instructieweken.
Laarburg vond ik wel leuk veel verschillende activiteiten en lessen, ben daar 2x geweest
mini manege hippago vond ik niet zo, ik vond ze heel hard naar de paarden en naar mij toe waren ze ook hard
de paard en ruiter instructieweken is heel duur, maar ik heb er echt veel van geleerd en verder gekomen


Hele slechte ervaring met hippago, helemaal geen activiteiten, het crosspad dat werd belooft mochten we niet, 10 cm gesprongen, opmerkingen van de eigenaar zoals: "je leert hier meer in het huishouden dan in het paardrijden, hahaha" elke dag 2 uur klussen, de oudste moesten 2 keer corvee doen veder elke dag stal uitmesten, dat viel wel weer mee. Was echt niks bijzonders aan en weggegooid geld


Ik kom jaarlijks ongeveer 2x bij Hippago. Maar dan wel gewoon lekker relaxed een weekendje. Ik zou het ook niet aanraden als kamp aangezien ze idd maar weinig activiteiten hebben... Verder zijn ze daar idd wel aardig streng en als ze vinden dat je iets niet kan mag je het ook niet (Vooral met springen) maar toch leer je hier erg veel in de dressuurlessen.

MelissaKB
Berichten: 48
Geregistreerd: 13-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 03:07

Super___Girl schreef:
Ikzelf ga dit jaar voor het eerst naar fjordenpaard, 2 van mijn vriendinnen zijn er al een x geweest, ik las net veel
Slechte verhalen van 3 jaar geleden maar die vriendinnen vertelde mij dat dat al veeel beter is geworden! Ze vertelde mij dat je veel crosst op het fjordenpaard

Ik ben ook 2 x naar ponyhof geweest, erg leuk! Helaas zijn het maar korte stukjes rengalop maar dat is ook vet! Je moet alleen wel mesten, alleen vaak ligt er weinig mest. Als je niet genoeg hebt gemest dan mag je niet mee op strandrit/ laatste rit. Als je het wel doet dan is er natuurlijk niks aan de hand!

Veel plezier op ponykamp!


Als je meer een dressuurtype bent die graag wat nieuws leert is dit gewoon geen kamp voor je. Maar als je er een keer tussen uit wil en lekker wil crossen en genieten van de mooie bossen is dit dus wel een kamp voor je. En sommige mensen zien dingen sneller als slecht dan anderen. Daarom is het vaak bij het fjordenpaard zo dat je het of leuk vind of gewoon niet.

riemkje1

Berichten: 36
Geregistreerd: 01-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 18:07

ik ben echt een dressuurtype haha, maar ik ga daar juist heen om eens wat anders te doen :D

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 14:25

ik vind alles eigenlijk wel leuk, van een beetje hobbelen in de bak, tot een heerlijke bos of strandrit of met een kar.
wat mij zo leuk lijkt aan stal de eik is dat we naar het dorp toe gaan met pony's.
lijkt me echt leuk.
maar tot ik het geld heb staat mijn besluit nog niet vast, er zijn nog zoveel andere ponykampen!

abelmijnshet
Berichten: 86
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 18:56

sardientje schreef:
ik vind alles eigenlijk wel leuk, van een beetje hobbelen in de bak, tot een heerlijke bos of strandrit of met een kar.
wat mij zo leuk lijkt aan stal de eik is dat we naar het dorp toe gaan met pony's.
lijkt me echt leuk.
maar tot ik het geld heb staat mijn besluit nog niet vast, er zijn nog zoveel andere ponykampen!


Ik zou naar shetlanderij en ijslanderij de syphoeve gaan! Ben er nu 11 keer geweest super leuk, meer inf stuur pb