super gezellig ponykamp gezocht!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 16:46

heeft iemand informatie over de ponykamp week bij manege de Barlo???

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 17:00

iemand???

Domenique_94
Berichten: 37
Geregistreerd: 24-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:48

Hallo, ken je ruitercentrum 't Peerdespul in Havelte (Drenthe) al? Een erg gezellig ponykamp met veel buitenrijden.
Ik hoor het graag als je vragen hebt!

riemkje1

Berichten: 36
Geregistreerd: 01-01-15

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:27

Ik heb info over het ponyhof, ben er zelf 2 keer geweest, ponyhof is wel leuk alleen je moet wel 3 x een hele kruiwagen vol mest scheppen maar soms is er te weinig mest... ook moet je op strandrit eerst een half uur op een volte stappen voor foto's. Na 2 jaar vind ik dat de lol er wel af is, maar voor 1 x is het hartstikke leuk!

Knorretjee

Berichten: 597
Geregistreerd: 27-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:35

Super___Girl schreef:
Ik heb info over het ponyhof, ben er zelf 2 keer geweest, ponyhof is wel leuk alleen je moet wel 3 x een hele kruiwagen vol mest scheppen maar soms is er te weinig mest... ook moet je op strandrit eerst een half uur op een volte stappen voor foto's. Na 2 jaar vind ik dat de lol er wel af is, maar voor 1 x is het hartstikke leuk!


Een beetje mest scheppen is toch niet erg :D Als ik ga paardrijden mest ik gewoon de stallen uit en breng de mest weg bij de boer een straat verder op :)

Eddie_L_

Berichten: 191
Geregistreerd: 07-02-11
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:38

Ik zou zeker RC Het fjordenpaard aanraden!!!
Ik kom er al sinds ik 8 was en ga dit jaar (Helaas!!!!!) voor m'n laatste jaar. Maar het is echt super gezellig en hele leuke paarden en leidingen!!!

Ik heb net het topic doorgelezen en alle "negatieve" reacties over het fjordenpaard eens doorgelezen en dit valt echt reuze mee! Zoals al verteld is worden de paarden op een natuurlijke manier in grote kuddes gehouden, dit betekent dus ook dat ze wel eens naar elkaar trappen en wondjes oplopen. Paarden met singelwonden of zadelwonden gaan niet mee met ritten. Ook zijn de hoeven niet allemaal even netjes en zitten er wel eens scheuren in, maar in alle jaren dat ik er ben geweest heb ik 1 kreupel paard gezien die getrapt was door een ander paard in het land.
Het lange wachten aan de balk valt ook reuze mee, op warme dagen staan ze in de schaduw en krijgen water aangeboden. En ze staan vaak niet langer als een half uur aan de balk (en ook nooit alleen, altijd samen). Ook hadden alle paarden vorig jaar een nieuw halster!
Daarnaast is het een geweldig kamp en ga je iedere dag een buitenrit maken van 2 / 3 uur (meteen zaterdag als je aankomt krijg je een paardje waar je die zaterdag al een buitenrit op maakt, mocht het niet klikken met je paardje kan je de volgende dag ruilen en zo vinden ze altijd wel een geschikt paardje voor iedereen op het kamp!) Tijdens de ritten ga je door het bos, over heuveltjes, crossen, springen, door het meer etc.
Op de woensdag ga je nog een dagtocht maken en we gaan nog een keer met de huifkarren naar het dorp en het zwembad.
Er worden ook spelletjes gehouden, je gaat een keer voltige doen, er is een poetsochtend en vrijdag's natuurlijk een bonte avond.

Het fjordenkamp is echt een ponykamp waar je kan genieten en lol kan beleven, het is niet echt een kamp waar je dingen leert (iets wat ik heerlijk vind, gewoon een week lekker buitenritjes maken zonder een stoffige bak en les).

Ik zou zeker aan raden om eens op youtube te kijken, er staan heel veel filmpjes van het fjordenpaard op youtube! En dit zijn de site's van het fjordenpaard:
http://rchetfjordenpaard.nl/category/nieuwtjes/
http://fjordenpaard.com/

riemkje1

Berichten: 36
Geregistreerd: 01-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:40

Maxime_Dokus schreef:
Super___Girl schreef:
Ik heb info over het ponyhof, ben er zelf 2 keer geweest, ponyhof is wel leuk alleen je moet wel 3 x een hele kruiwagen vol mest scheppen maar soms is er te weinig mest... ook moet je op strandrit eerst een half uur op een volte stappen voor foto's. Na 2 jaar vind ik dat de lol er wel af is, maar voor 1 x is het hartstikke leuk!


Een beetje mest scheppen is toch niet erg :D Als ik ga paardrijden mest ik gewoon de stallen uit en breng de mest weg bij de boer een straat verder op :)


Met mest scheppen heb ik geen probleem :D , ik heb er problemen mee dat er niet genoeg mest is en als je je streepje dan niet haalt je niet mee op rit mag

NZ92

Berichten: 3175
Geregistreerd: 23-06-09

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:21

Heb je inmiddels al een leuk kamp gevonden? Anders heb ik nog wel een leuke optie voor je voor als je een super gave en uniek ervaring wilt in de Ardennen!!
We organiseren 2 weken, waar je bijna elke dag te paard bent en minimaal 3 uur per dag rijdt. Ook gaan we 1 dag een hele dag op pad en sluiten we af met een bbq en overnachting in het bos! Kijk eens op; https://www.facebook.com/ruitervakantielesolivettes/ of stuur een pb voor meer info! ;)

_Fien
Berichten: 20
Geregistreerd: 08-02-16

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:26

Jaaaa Ponyhof is idd superleuk, je bent er veel met de paarden bezig en gaat veel rijden, ik ga er in de paasvakantie weer heen. Voor iedereen is er wel een leuk paardje, klein of groot, traag of snel. Vooral de strandritten zijn geweldig.

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 20:25

@supergirl
wat raar, als het schoon is is het schoon toch?

AmberRomeex

Berichten: 107
Geregistreerd: 24-01-15
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:36

sardientje schreef:
heeft iemand wat info over de crossweek bij reelaer?
lijkt mij ook wel leuk, maar ik weet niet echt wat er gebeurt...


Geen idee of je al een kamp hebt gevinden hoor maar Jaa hier kan ik je zeker meer over vertellen! Zelf ga ik dit jaar weer op trec daar! Zooo leuk,gaaf en gezellig! En het crossen is heel leuk! En de groepen zijn klein en dat is ook erg gezellig zo ken je iedereen goed;)

Vragen mag je altijd stellen!

riemkje1

Berichten: 36
Geregistreerd: 01-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:51

sardientje schreef:
@supergirl
wat raar, als het schoon is is het schoon toch?


Vind ik ook haha :D

romy_b
Berichten: 1374
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 18:44

Nog steeds opzoek? Manege Arnhem organiseert hele leuke ponykampen!
Veel buiten rijden, GPS tocht te paard, springen, crossles en nog veel meer toffe dingen! https://www.facebook.com/manegearnhem/?ref=ts&fref=ts

Het zijn niet van die grote groepen en ze hebben er echt veel leuke pony's!

zelmago4it

Berichten: 410
Geregistreerd: 27-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 16:13


sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 10:09

Weet iemand iet over ponykam bij manege de barlo

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 10:10

Ik ben daar heel benieuwd naar

doezel2

Berichten: 2559
Geregistreerd: 07-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 16:17


dmuts
Berichten: 696
Geregistreerd: 09-03-10

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:35

Stal 't reelaer is super voor jou denk ik! Er is een ponykamp crossweek. Extra veel cross rijden, een buitenrit, en de hele week lekker met je paard bezig zijn. We passen alles aan naar jou niveau, dus je hoeft niet bang te zijn dat je dat niet red. De site is www.reelaer.nl

Als je nog vragen hebt kan je altijd in het huiskamertopic terecht of mij een pb sturen!

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 11:00


sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 21:27

niemand meer?

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 22:02

hey iedereen, bedankt voor het meedenken! ik ben eruit, ik ga naar manege de Barlo, ik ben al ingeschreven en heb er veel zin in!
heeft iemand info over de Barlo? daarmee bedoel ik ervaringen van jezelf of vrienden, kennissen
ik zou het graag willen weten :j

doezel2

Berichten: 2559
Geregistreerd: 07-03-10

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:41

wat wil je weten over de barlo?

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 19:59

hoe de ponykampen er zijn en vooral hoe de sfeer is :)

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 19:59

poelenburgh is ook leuk. ben daar vorig jaar op ponykamp geweest. ik vond het erg leuk en er was veel afwisseling. zo ging je een keer voltige doen, pushball, 1 keer op bosrit en 1 keer op strand rit en dan nog 1 keer een dressuur en springles. je reed zowiezo elke dag 2 uur en met de buitenritten was je vaak 3-4 uur weg. Vond het erg leuk maar ga dit jaar toch voor een ponykamp waar je veel buitenrijdt. ga nu op jongerentrektocht bij t reelaer. nog nooit geweest maar lijkt me erg leuk!

Hackney_fan
Berichten: 7
Geregistreerd: 12-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:22

sardientje schreef:
hey iedereen, bedankt voor het meedenken! ik ben eruit, ik ga naar manege de Barlo, ik ben al ingeschreven en heb er veel zin in!
heeft iemand info over de Barlo? daarmee bedoel ik ervaringen van jezelf of vrienden, kennissen
ik zou het graag willen weten :j


In welke week ga je?

Ik rij al heel lang bij de barlo en ga als sinds 2013 daar op Pk en het is super leuk q
Ik heb altijd het geluk gehad dat ik heel veel mensen al kende <3 Dat wordt ieder jaar ook meer :P Heel leuk maar dit jaar gaan d'r niet zoveel die ik ken maar dat is helemaal niet erg want het is altijd gezellig :j
Echt altijd iets om je op te verheugen en de dagen af te tellen :P :P
Hopelijk heb je hier iets aan
Xxx

Ps hoe ben je aan de barlo gekomen??