Rijden in de hitte wat doet jou manege met de lessen ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_kimm

Berichten: 1790
Geregistreerd: 27-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:50

Mijn manege heeft het rooster zoo aangepast;
De kinderen doen met de lessen die 's middags gegeven worden spelletjes in de binnen bak (die koel is) en de avondlessen(meestal volwassenen) gaan niet door.

danielle80

Berichten: 159
Geregistreerd: 18-06-14
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:50

Bij ons zijn de lessen afgeschaft want anders wordt het in de bak ongeveer 40 graden.
Op de verzorgpony van mij en mijn vriendin stappen we s avonds(9 uur ofzo) in de buitenbak in de schaduw soms wat rond als het heet is, maar zaterdag krijgt ze vrij!

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:52

Bij de manège waar ik vroeger reed gingen ze dan op buitenrit (meestal enkel stappen), hadden ze les met de sproeiers in de bak, reden we even zonder zadel of deden we spelletjes met water. De lessen gingen door, maar werden wel aangepast aan de warmte en er werd niks intensiefs gedaan met de paarden. Allemaal lekker ontspannen. Elk paard werd ook maar maximum één uur per dag gereden dan, in tegenstelling tot de gewoonlijke 2 à 3 uur.

Amelandfreak
Berichten: 146
Geregistreerd: 20-04-15

Re: Rijden in de hitte wat doet jou manege met de lessen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:59

Op de manege waar ik les heb gaan de lessen wel door, maar rijden we zeer waarschijnlijk in het bos. We gaan denk ik vooral stappen en geen gallop. Na afloop de paarden lekker afspoelen..

annikeee19
Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-08-14

Re: Rijden in de hitte wat doet jou manege met de lessen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:37

Op mijn manege is er geen les en gaan de paarden en pony's ochtends in de wei en tegen de tijd dat het warm is zijn ze weer op stal

jojo_pranjic

Berichten: 50
Geregistreerd: 13-04-15
Woonplaats: Klein dorpje in friesland genaamd Scharsterbrug

Re: Rijden in de hitte wat doet jou manege met de lessen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:40

Wij hebben op de manege in de zomervakantie een speciaal rooster. Alle lessen worden of heel vroeg op de ochtend gegeven of s avonds heel laat.

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Re: Rijden in de hitte wat doet jou manege met de lessen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:05

Alle lessen t/m zaterdag zijn afgezegd. Maar als zij niet hadden afgezegd, dan had ik het zelf wel gedaan!

Horseloverl
Berichten: 2223
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Rijden in de hitte wat doet jou manege met de lessen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:11

Paardje is gister bij tandarts geweest, had een grote wolfstand dus mag een week niet met bit rijden, dus rij een weekje niet

love_mandy

Berichten: 2935
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Re: Rijden in de hitte wat doet jou manege met de lessen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:15

Ik heb nog geen belletje gehad dat het niet door ging, nu rijd ook ook pas van 8 tot 9. dus dan is de ergste hitte wel voorbij. Maar we doen gewoon rustig aan, weinig galop veel oefeningen in stap. Geloof dat we ook een keer het trail parcour op gaan (met water in een meertje) maar die was nog niet klaar de laatste keer dat het vrij warm was.

Anoniem

Re: Rijden in de hitte wat doet jou manege met de lessen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:17

Als het te warm is om te rijden, zoals vandaag, worden de lessen geannuleerd en krijgen de pony's vrij. Als het te warm is om te rijden maar je nog wel iets kunt doen zonder te smelten wordt er grondwerkles gegeven of gaan we een stuk wandelen.

kelseyc

Berichten: 793
Geregistreerd: 03-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:19

Lekker zwemmen *\o/* <3

Galathil

Berichten: 1257
Geregistreerd: 30-06-14
Woonplaats: Seven Kingdoms

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:23

Rijd op twee maneges, eentje is al dicht ivm vakantie, de ander laat alle lessen en andere activiteiten gewoon doorgaan :\ , vond het vanaag al echt heet laat staan als je een paard bent, en die moeten ook harder werken. Tja ik zou zelf als manege de lessen afschaffen en laten inhalen, of op zijn minst verlaten of juist vervroegen. Maar hier heb ik geen zegenschap op.Tja ze doen wel wat rustiger aan in de lessen en worden wel veel afgespoeld en gesponsd. Maar of dat nou veel scheelt? Geen zwemplek in de buurt helaas.

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:24

Bij ons op de.manege zijn in elk geval de middaglessen afgelast. Voor de avond lessen word er gekeken per dag.

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:28

Bij ons gaan alle lessen door voor zover ik weet. Zaterdag zijn er sowieso geen lessen tussen 12:00&13:30, dan een halfuurtje 1 of 2 paarden en om 2 uur beginnen de groepslessen weer, de eerste groep is gelukkig geen galoples.

Verder hebben wij naast 2 binnenbanen een buitenbaan en een parkje (20 minuten stappen en je bent er doorheen) waarvan een deel schaduw. Ook is zonder zadel een optie.

Ik rijd van 9 tot 10 sochtends en ben niet echt van plan af te zeggen.

Debby614
Berichten: 291
Geregistreerd: 19-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:29

Hier in Frankrijk hebben vandaag de ukkies 3-5 jaar in het bos gereden ( afgezette bak gecreerd) de 5-8 jaar heeft met 1 shetlander lange lijnen in het bos met een beetje théorie. De ouderen hebben ge grondwerkt in het bos en de volwassenen deden mise en selle( houding en zit )in het bos.

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Re: Rijden in de hitte wat doet jou manege met de lessen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:33

Hier zijn de ochtend lessen vervroegd, avond lessen verlaat en wordt er niet intensief gereden.
Of een stap/draf buitenrit of een keer door de waterbak.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:35

Bij ons gaan de lessen vooralsnog gewoon door. Weet niet precies hoe het is geregeld, maar de meeste lessen gaan naar het bos of doen waterspelletjes. Soms ook een rit met twee lessen samen en dan gaan we lekker zwemmen met de paarden!

Voorheen hebben we wel gehad dat er met de hitte een soort tropenrooster wordt ingesteld, de lessen duren dan 45 minuten ipv een uur.

RenskeFrea

Berichten: 866
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Rijden in de hitte wat doet jou manege met de lessen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:59

Wij hadden gister avond ook gewoon les op de manege. Wel aangepast en hebben hoofdzakelijk stap en draf oefeningen gedaan. Halverwege moesten we checken of de paarden zwaar ademden, maar ze hadden er volgens mij niet zo heel veel last van. Wel dat ze niet zo vooruit te krijgen was :P
Sneuer vond ik dat ze weer op stal gingen, want daar was het warm en benauwd. Veel stonden te zweten op stal en waren volgens mij blij dat ze er uit mochten voor de les.
Wel natuurlijk na het rijden uitgebreid nat gesponst.
Overdag lijkt me wel wat lastiger nog dan zo rond 8 uur.

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Rijden in de hitte wat doet jou manege met de lessen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:01

Hier rijden ze onder de sproeiers en ik zag dat zaterdag alle lessen vervroegd dan wel verlaat worden. Dus toch wel fijn!

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Re: Rijden in de hitte wat doet jou manege met de lessen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 10:45

waterspelletjes las ik net op de site :D

Anoniem

Re: Rijden in de hitte wat doet jou manege met de lessen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 14:10

Lessen tussen 1 en half 7 gaan niet door
Lessen met beginners zijn vooral spelletjes
Groepslessen met gevorderen gaan evt wandelen

Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Rijden in de hitte wat doet jou manege met de lessen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 14:14

Hier zijn de lessen van gister t/m morgen afgelast, maar er hadden veel ruiters al afgemeld vanwege de Hitte..

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 14:14

Bij ons zijn deze hele week de lessen allemaal afgelast.
Goede beslissing in het kader van het welzijn van de paarden en pony's!

madelaine
Berichten: 383
Geregistreerd: 11-03-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 14:17

Onze lessen zijn vervroegd. ik rijd normaalgesproken van 16:00 tot 17:00, nu van 8 tot 9 lekker het bos in :) denk dat er wel wat lessen geschrapt zijn.

Galathil

Berichten: 1257
Geregistreerd: 30-06-14
Woonplaats: Seven Kingdoms

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 14:18

Hier gaan ze nog steeds door, ze zeggen wel dat ze de lessen aanpassen op de hitte.
Weet zelf nog niet of ik morgen ga, ik onze bak is het niet snel heet want ze hebben een speciaal schaduwdak , maar dan moet ik wel 3 kwartier heen en dan terug fietsen in de hiite O:) , ik rijd nogwel van 1 tot 2 dus echt het heetste punt |o