ponykamp manege de bongerd 2015

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

peuterpony

ponykamp manege de bongerd 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 12:59

Hi,
Ik ga dit jaar samen met twee vriendinnen op ponykamp bij manege de bongerd. Dit gaat plaats vinden in de week van 16 augustus (de laatste week).
Nu wilde ik graag een topic waar we kunnen praten over het kamp en waar we vragen kunnen stellen aan de mensen die er vaker zijn geweest.
Ik las namelijk dat er wel een topic hiervan was van vorig jaar.
Ik had zelf ook nog een paar vraagjes:
Mag je als je goed kan rijden altijd paarden halen en brengen naar de wei?
Mag je de gehele dag en nacht je telefoon bij je houden of moet je hem afgeven (dit was bij een ander kamp zo)?
Mag je in je vrije tijd een fotoshoot doen met je paardje?
Ik weet dat als je voor de eerste keer komt je niet mag kiezen op welk paardje je wil maar mag je wel aangeven op wat voor soort paardje je wil (ik wil namelijk het liefst op een pony en totaal niet op een groot paard)?

Groetjes,
Peuterpony

Edit: mensen uit alle weken en leidingen zijn natuurlijk welkom in dit topic niet alleen mensen van de week dat ik en mijn vriendinnen gaan!

Angelaa2

Re: ponykamp manege de bongerd 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 13:12

Hoi :)

Het is voor mij alweer een lange tijd geleden dat ik hier voor het laatst geweest ben. Maar ik heb het hier in al die jaren erg naar me zin gehad. (Ben denk ik 5 jaar geweest en in sommige jaren ook 2 weken achter elkaar)

Paarden halen en brengen naar de wei doe je in groepjes aan het eind van de middag (zonder zadel) en daarna moet je weer terug lopen naar de manege. Dat is wel een stuk lopen, we werden toendertijd ook vaak opgehaald met de auto. De wei waar ze op staan is een eind verderop. Sommige paarden staan wel op het manege-land. De echte beginners gingen volgens mij niet mee. Je gaat meestal in stap en soms stukjes in draf. Maar in die jaren ben ik bijna altijd wel mee geweest.

Telefoon was eigen verantwoordelijkheid en mocht je gewoon bij je houden. Ook in de avond. Zal nu wel niet anders zijn.

In je vrije tijd kun je foto's maken met je paard. Je kan ze ook gaan poetsen buiten de stal. Er zijn wel manege lessen waarbij er kans is dat je paard mee moet lopen. (Gebeurde toen niet vaak)
Ik weet alleen niet of de paarden nog steeds gezadeld in stal blijven staan en alles gecontroleerd moet worden als je opzadeld? Maar ik zou het gewoon aan de leiding vragen als je leuke foto's wilt maken. volgens mij mocht je ook op het terrein een ritje maken als je wilde. Maar het is al even geleden dus ik weet het niet zeker meer :D

De mensen die eerdere jaren al geweest zijn of die op de manege rijden die mogen kiezen op welk paard ze willen en als het nodig is wordt er geloot.
Je kunt geloof ik wel aangeven op wat voor paard je wilt. En vaak trekken ze wat paarden van stal en kan je in de bak even proef rijden en kijken ze wat er eventueel bij je past. Maar ze hebben daar zoveel paarden en pony's. Ik geloof niet dat ze je zo maar op een paard zetten als je aangeeft dat je graag op een pony wilt :)

peuterpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 14:33

Dankje voor je antwoord! Zijn er nof mensen die ook naar deze stal gaan of zijn geweest en hun ervaring willen delen?

melissunday

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:10

ik heb een vraag krijgen de mensen die hun eigenpony meenemen ook een kluisje voor zadel en hoofstel etc

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:03

melissunday schreef:
ik heb een vraag krijgen de mensen die hun eigenpony meenemen ook een kluisje voor zadel en hoofstel etc

Ja je krijgt een kast met een sleutel ;)

JoelleJurist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:55

Hoiii,
Zijn er ook mensen die de derde week heen gaan en ook een eigen paard/pony meenemen?

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:03

Ponykamp bij de Bongerd, ik ben zo'n 12 keer geweest, soms wel 3x per jaar. Heb daar echt een geweldige tijd gehad, het was echt super. Je had veel vrijheden, lessen waren leuk en de buitenritten ook. Vooral de pony's naar het land brengen zonder zadel vond ik heel erg leuk!

melissunday

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:30

Hoi
wie gaat er de derde week van de zomervaktie op ponykamp
bij manege de bongerd? :)

peuterpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 18:51

Myhorsegirl
Dat klinkt echt super leuk! Alleen nu begreep ik van iemand dat niet alle ponys naar het land worden gereden maar zou je dit kunnen aangeven als je dit wel heel graag wilt?
En als je,ze gaat halen of terug brengen gaat dat dan alleen in stap of ook stukjes in draf?

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:22

peuterpony schreef:
Myhorsegirl
Dat klinkt echt super leuk! Alleen nu begreep ik van iemand dat niet alle ponys naar het land worden gereden maar zou je dit kunnen aangeven als je dit wel heel graag wilt?
En als je,ze gaat halen of terug brengen gaat dat dan alleen in stap of ook stukjes in draf?

Niet iedere pony of paard gaat naar het grote land ivm manegelessen. Maar de meeste wel en dan krijg je er gewoon 1 aangewezen om mee te nemen naar het land. Soms ga je stukjes draven maar dat ligt aan de begeleiding ;)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:53

peuterpony schreef:
Myhorsegirl

Wat Angela zegt inderdaad. Als je graag mee wil, dan zijn er vaak (genoeg) meisjes die het zelf niet durven, of ze hebben nog een pony over die een nacht naar het land mag. Je stapt vooral, maar als iedereen het durft dan ga je vaak ook stukjes draven.

Was vergeten te vertellen dat je buiten de lessen/buitenritten om zelf ook vrije tijd hebt en dan nog met je weekpony vrij mag rijden! Dit kan dan in de bak of op het grote terrein. Dit kan natuurlijk mits je weekpony/paard op dat moment niet hoeft mee te lopen in de gewone lessen buiten het ponykamp om, maar dit gebeurt vrijwel nooit.

Rosan2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:05

Hoi,
Ik ga in de 5e week naar de Bongerd en neem mijn eigen pony mee.
Groetjes, Rosan

NienkeThella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:35

Super leuk ! Ik ga de week van 12-18 juli. Dit wordt de eerste keer dat ik naar de Bongerd ga. Is er iemand anders die ook in die week gaat?

ragus_tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 18:34

Ik ga de 4e week hier op ponykamp! *\o/* <3

NienkeThella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:28

Zie net dat de week waarin ik ga alweer vol zit :D Mooi, dan wordt het echt sowieso gezellig

Dianalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 09:37

ragus_tommy schreef:

Jaa ik ook *\o/* :j

ragus_tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 18:43

Dianalover schreef:
ragus_tommy schreef:

Jaa ik ook *\o/* :j

omggg!!!! eindelijk iemand hier op bokt gevonden die ook die week gaat :D

melissunday

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:03

Wie gaat er allemaal in week 3 naar ponykamp de bongerd?