eerste (manege)springwedstrijd

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

321465321

eerste (manege)springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 12:05

hallo allemaal
(als eerste wil ik even zeggen dat ik nog maar net op bokt zit dus als ik iets verkeerd doe hoor ik het graag)
maar nu dus waar het echt over gaat namelijk mijn eerste springwedstrijd!
ik ben echt super zenuwachtig en ik zou graag wat tips willen en uitleg over hoe zo een dag er nou uitziet bijv. wanneer zie je voor het eerst het parcours? en wanneer start je met je pony klaar maken: invlechten opzadelen etc. en hoe lang van tevoren start je met inrijden/springen?
ik zou dus graag een soort van schema willen zien van op welke volgorde jullie de dingen doen als je begrijpt wat ik bedoel.
even wat info:
manege springwedstrijd
40/50 cm
super lieve ponyyy <3
manege pony
als je nog meer info nodig hebt vraag maar!

Lieess

Re: eerste (manege)springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:38

Hoi!
Meestal vlecht, en als het nodig is, was ik de staart van mijn pony de avond voor de wedstrijd (als ik sochtends moet starten).

Op de dag van de wedstrijd zorg ik dat ik sowieso een uur van te voren met mijn pony op de plek van de wedstrijd ben. Kijk meestal nog even hoeveel combinaties er nog voor mij zijn.
Ik zorg dat ik ong. een half uur kan inrijden met mijn pony (het is niet zo dat dat voor elke pony goed is, het is bij elke pony verschillend. het ligt er dus even aan hoelang jij denkt dat jij nodig bent om je pony goed warm te hebben voor de wedstrijd ;) )

Verder is het natuurlijk belangrijk dat je plezier hebt aan je wedstrijd, probeer je niet te focussen op het zenuwachtig zijn en rijd je pony net zoals je normaal zou doen, dat werkt bij mij het best!
Oftewel : Keep it simple :o

Heel veel succes met je wedstrijd en hoop dat je er een leuke dag van maakt!

Urielle

Re: eerste (manege)springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:19

Omdat het een manegewedstrijd betreft, verplaats ik het topic van WD-V naar MA.