Hoeveel promotiepunten heb ik nodig?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horsegirl04

Hoeveel promotiepunten heb ik nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 09:56

Hallo,

Ik weet niet of ik dit bericht goed neerzet hier en mijn excuses als het hier niet hoort. Graag zou ik dan willen weten waar het wel hoort te staan. Zodat ik het daar neer kan zetten.

Ik ben vorig jaar april begonnen met lessen bij een manege. afgelopen februari heb ik een mijn eerste proefje gereden ( F2A) deze heb ik met 231 punten behaalt en ik ben ook nog eens eerste geworden. Super leuk dus :D

Nu heb ik mij opgegeven voor een volgende wedstrijd, alleen ben ik een beetje aan het twijfelen over welke proefje ik dan moet gaan rijden. Ik dacht namelijk dat ik F2B moest gaan doen alleen een andere meisje die ik ken. Vertelde mij dat ik maar 1 promotiepunt moest hebben voor F2 en dat ik dan al naar F3 moet gaan. Ik heb gemaild naar mijn manege maar ik heb helaas nog geen antwoord gehad.

zou iemand mij kunnen helpen en vertellen wat ik moet doen. Voor dit soort dingen ben ik altijd een streskip omdat ik niet voor verrassing wil komen te staan.

Heel veel liefs
een paardengek!
Laatst bijgewerkt door Urielle op 23-02-15 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijkt

crystallady

Re: Vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:18

vraag het aan je instructeur

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:21

Als het goed is kun je dat ook in je fnrs paspoort zien als ik me niet vergis.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:35

Ik weet het niet zeker maar ja maf tot de F7 met een promotie punt volgens mij al over naar de volgende klasse, dus zodra je de F7 haalt moet je er twee halen voor dat je naar de volgende klasse mag.
Ik zou zelf als ik jou was eventjes kijken hoe goed je de galop beheerst, gaat dat prima dan zou ik idd naar de F3 gaan, heb je er nog wat moeite mee dan zou ik de B versie van de F2 doen zodat je nog wat meer ervaring in je lessen etc kan krijgen met de galop. ( ik weet niet zeker of de verplichte twee punten ook echt bij de F7 is of dat dat inmiddels veranderd is)

horsegirl04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 10:51

De galop zelf heb ik niet zoveel moeite mee, alleen de overgang vind ik wat moeilijk. Ik ben van plan om te kijken of ik wat meer kan oefenen voor de proeve, voordat het zo ver is.

Maar helaas is een privé les erg duur en ik geen verzorgpaard helaas. ik ga denk ik ook vragen wat mijn instructrice verstandig vind om te doen of nog een F2 versie B of al overgaan naar de F3. Ook ga ik vragen of er een goedkope manier is om meer dan 1 x week te kunnen oefenen.

ittheclown schreef:
Ik weet het niet zeker maar ja maf tot de F7 met een promotie punt volgens mij al over naar de volgende klasse, dus zodra je de F7 haalt moet je er twee halen voor dat je naar de volgende klasse mag.
Ik zou zelf als ik jou was eventjes kijken hoe goed je de galop beheerst, gaat dat prima dan zou ik idd naar de F3 gaan, heb je er nog wat moeite mee dan zou ik de B versie van de F2 doen zodat je nog wat meer ervaring in je lessen etc kan krijgen met de galop. ( ik weet niet zeker of de verplichte twee punten ook echt bij de F7 is of dat dat inmiddels veranderd is)

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 12:25

Wat hierboven gezegd wordt over tm de f7 is niet helemaal waar, of er moet het een en ander veranderd zijn de laatste jaren.

het was in ieder geval zo dat je in de f1 en f2 1 punt moest halen en daarna 2. Ook verschilt dit per manege. Vroeger hanteerden ze bij ons dat je ook in de f1 en f2 2 punten moest halen omdat de meeste anders vastliepen in de f3. Dus om het ook leuker te houden hadden ze dat ingevoerd.

dus ik zou even met je instructrice overleggen wat handig is voor jou. Als je klaar bent voor een f3 proefje zou ik dat zeker doen :)

horsegirl04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 14:50

Bedankt voor de informatie!:D

Ik heb al gemaild en ik ga aankomende woensdag even vragen hoe het nu zit en of het verstandig is voor mij om te doen.

Opzich vallen de opdrachten wel mee, het is alleen dat ik mijn voeten niet steel houd en dat ik de overgang van draf naar galop niet zo goed beheers. Hopelijk kan ze er dan beter opletten voor mij en me tips geven.

Ik wil natuurlijk wel mijn punten behalen :D

Lauke schreef:
Wat hierboven gezegd wordt over tm de f7 is niet helemaal waar, of er moet het een en ander veranderd zijn de laatste jaren.

het was in ieder geval zo dat je in de f1 en f2 1 punt moest halen en daarna 2. Ook verschilt dit per manege. Vroeger hanteerden ze bij ons dat je ook in de f1 en f2 2 punten moest halen omdat de meeste anders vastliepen in de f3. Dus om het ook leuker te houden hadden ze dat ingevoerd.

dus ik zou even met je instructrice overleggen wat handig is voor jou. Als je klaar bent voor een f3 proefje zou ik dat zeker doen :)

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:15

Oeps zoals ik al zij wist ik het niet helemaal zeker, ik wist wel dat je bij ons zoiezo vanaf de F7 echt 2 of meer punten moest halen ( mocht er bij ons ook 3 of 4 halen voor je over ging als je er nog niet helemaal tevrede mee was)