Zoek draaiboeken voor ponykamp

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Karindb

Zoek draaiboeken voor ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 20:45

Ik ga deze zomer voor eerst keer een ponykamp organiseren. En zoek ideeën en draaiboeken voor ponykampen ik wil een groepje van 6 kindjes van de leeftijd van6-8 jaar oud. Ik heb maar 2 pony tot beschikking misschien 3 dus moet wel wat activiteiten zoeken zonder paarden

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 20:51

Een "pony" kamp staat toch juist in het teken van dag en nacht bij de pony's bivakkeren?

6 kinderen op 2 (of 3) pony's vind ik persoonlijk dan wel heel weinig!

Toevoeging: activiteiten zonder de betrokkenheid van pony's lijkt mij voor kinderen die denken alleen maar met pony's bezig te zijn niet helemaal de bedoeling

Marie111

Re: Zoek draaiboeken voor ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 21:07

Is het een dagkamp? Dus van 10.00 tot 17.00 uur bijvoorbeeld of blijven ze ook slapen?

Ik ga er even vanuit dat je hulp hebt.

Wat ideetjes:

10.00 uur binnenkomst en afscheid wegbrengers.

10.30 poetsles met alle kinderen.

11.15 plaspauze en wat drinken

11.30 eerste twee rijles andere vier gaan spelletjes doen zoals hoefijzer gooien, etc

12.15 afzadelen

12.30 lunch

13.30 volgend groepje van 2 gaat rijden en de rest spelletjes doen
14.15 idem

15.00 plaspauze en wat drinken met koekje

15.30 gezamenlijk spel. Zaklopen, eier gooien, elkaar met blinddoek vla voeren, etc.

16.30 opruimen en wat drinken

17.00 worden kinderen opgehaald

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 21:14

Lijkt me echt niet leuk om op een ponykamp te gaan waar maar 2 ponys aanwezig zijn!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 21:15

BRT -> MA

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 21:24

hmm ik mis de hartige snack..

groentesoep klinkt goed.

-----

ik denk dat je dit geen ponykamp moet gaan noemen als je serieus bent,

maar ponyweek voor beginnende ruitertjes.

want een ponykamp is denk ik wat anders als lekker omtutten en een beetje rijden op twee ponietjes en wat spelletjes doen.

Er zijn een aantal vragen die zeker invloed hebben op de inrichting van je week:

- wat wil je ervoor vragen
- hoeveel winst wil je erop maken
- ga je die winst direct investeren in dit specifieke kamp? of wil je dit opzij zetten voor jezelf
- hoeveel mensen heb je tot je beschikking om te helpen, want je kunt niet in je eentje een oog op 6 kinderen en 2 ponies houden, zeker niet als je ze ook nog enig zins serieus wilt laten rijden. in plaats van 2 +2 die staan te wachten tot de andere twee een rondje gestapt hebben.
- slapen of niet slapen
- heb je een vergunning of kun je die regelen?
- heb je ehbo, of wat ga je doen als kinderen iets hebben of 'klagen'.
- wat heb je aan spullen of waar kun je aankomen om de kinderen buiten het pony rijden om te vermaken.
- welk budget heb je beschikbaar, of ben je helemaal afhankelijk van vooruit betaling. En zo ja in hoeverre ben je dan afhankelijk van de opkomst.. dus bij hoeveel kinderen zou het afgeblazen moeten worden omdat jij het niet kunt opbrengen om vooruit zaken te betalen (dus hoe hoger je afhankelijkheid, hoe simpeler je de activiteiten moet houden, maar daarmee is het wel 'minder speciaal' in de herinnering van die kinderen)

Ik heb jarenlang als vrijwilliger meegeholpen met de Kindervakantieweken en van mijn 17e tot mijn 21e in de organisatie ervan gezeten, omdat het commitee uiteen was gevallen en wij als 'jongeren' het moesten doen, of het zou niet meer georganiseerd worden..

ik kan je dus best helpen met hoe je dingen kunt aanvliegen, maar uit je openingspost proef ik wel een heel klein beetje dat er nog niet heel veel is nagedacht over de invulling en de randzaken buiten de ponies en de leeftijden.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 21:35

Hoe oud ben je zelf? Denk alsjeblieft aan allerlei dingen zoals de verzekering? Wat wil je als een kindje van de pony afvalt, ben je met meerdere (denk eraan, als jij lesgeeft, kun je ze niet alle 6 in de gaten houden want er gaan er niet 4 lief staan kijken dat uur lang?), boze ouders, denk aan voedselallergieen van de kids, denk aan de pony's zelf; zijn ze gewend met meerdere ruitertjes te lopen/écht mak? etc.etc.

Wat de belangrijkste punten hiervan zijn is de verzekering en of je het in je eentje doet (en je leeftijd). Als je geen diploma e.d. hebt, krijg je nog meer gezeur. Verzekeringstechnisch wordt het ook alweer lastig als je jong bent. Maar dat zijn maar gokjes.. vertel eens wat meer zelf?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 22:01

Poeh, kinderen vanaf 6 jaar? Onderschat dat niet. Die hebben het concentratievermogen van een visstick en ik vraag me af of je daar een heel dagprogramma mee vol krijgt.
Sterker nog, ik zou mijn dochter van net 7 nu ook nog niet op pony kamp laten gaan..
Wel leuk bedacht hoor, heb je dit vaker gedaan?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 22:09

Zou qua activiteiten voor 6 tot 8 jaar ook dingen als tekenen, knutselen en gewoon buitenspelen er bij doen. Misschien stokpaardjes maken en ze daarmee een parcourtje laten afleggen. Leuke paardenfilm als het slecht weer is.

Denk dat maar 2 pony's voor meisjes van die leeftijd prima is... moeten natuurlijk wel super mak zijn. Ieder half uurtje rijles en daarnaast een keer poetsles... misschien als pony's het gewend zijn ook een keer voltige. Je hebt natuurlijk wel extra begeleider nodig.. in je eentje ga je het niet redden.. pony's en kinderen. (als je in de buurt woont pb maar... heb PABO gedaan ;) )

Karindb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 08:19

Bedankt voor de tips