Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Koekeroekus schreef:Er word van te voren gevraagd wat je leuk vind en wat voor paard je het liefst zou willen. Aan de hand daarvan maken ze een eerste indeling voor de les. Dan ga je een kwartiertje ongeveer rijden en dan kun je eventueel wisselen met een ander paard. Je mag drie paarden uitproberen en daarna moet je kiezen.
Eerste jaar had ik pas bij de derde zoiets van, mmm deze is wel leuk. Tweede jaar aangegeven dat ik op zelfde paard wou en dat kon gewoon.
Tochten zijn erg leuk! Ook veel ruimte voor gekkigheid en af en toe is er een stuk waar je even mag"spelen" door een bospaadje crossen enzo. Eerste en laatste dag is wel veel langs asfalt maar ook wel mooie zandpaden voor een cross wedstrijdje. Vond de tweede dag van de trektocht het mooiste, dan rij je echt door het bos. Let wel op. Ze gaan op een aantal zandpaden gewoon knallen! Dat moet je wel durven want je kunt dan verder niks dan zitten. Sturen, remmen of iets lukt dan gewoon niet. Ze gaan gewoon achter de kudde aan en stoppen weer aan het eind. Eerste keer vond ik het doodeng haha maar wel gaaf!
SimaDeGekke schreef:Ik heb nog geen ervaringen met de trektocht, ik wil hier dit jaar wel graag naartoe!!
Ik ben 3 jaar geleden hier op kamp geweest als 11 jarig meisje en vond het toen geweldig. Aan de ponykamp verhalen hebben we in dit topic niks dus maar gewoon over de manege![]()
De paarden worden heel goed verzorgd, ik kon zelf geen wondjes ontdekken. Ze stonden heel veel in de wei (Misschien dat ze evenveel in de wei stonden als op alle andere maneges maar bij mij op de manege staan de paarden alleen in het weekend en vakantie in de wei). Er werd met normale hoeveelheden op gereden, dus niet belachelijk veel ofzo, wat wel het geval is op manege Ponyhof, zogenaamd de beste manege van 2014... De paarden rijden daar 6 uur per dag!! NIET NAARTOE GAAN!!! Sorry, weer terug naar 't Reelaer![]()
Uhhmm.. de rest van mijn opmerkingen zet ik wel in een topic over ponyakampen![]()
Ohja, ik ben van de zomervakantie dan wel 14, maar ik ben nu nog 1.45 meter... Heel klein dus.. Ik weet niet of dat een probleem is ik bedoel ik kan wel gewoon op normale maten pony's maar dan alsnog...
SimaDeGekke schreef:Ohja, ik ben van de zomervakantie dan wel 14, maar ik ben nu nog 1.45 meter... Heel klein dus.. Ik weet niet of dat een probleem is ik bedoel ik kan wel gewoon op normale maten pony's maar dan alsnog...
Kaus schreef:Ooh dit klikt leuk zeg!
Wat mij niet helemaal duidelijk is, is of je ook je eigen paard mee kan nemen op trektocht?
Hoeveel kilometer zou je gemiddeld op een dag rijden?
Kaus schreef:Ooh dit klikt leuk zeg!
Wat mij niet helemaal duidelijk is, is of je ook je eigen paard mee kan nemen op trektocht?
Koekeroekus schreef:Wat mij niet helemaal duidelijk is, is of je ook je eigen paard mee kan nemen op trektocht?
Kaus schreef:Koekeroekus schreef:Wat mij niet helemaal duidelijk is, is of je ook je eigen paard mee kan nemen op trektocht?
Kan inderdaad wel. Maar hij moet echt een goede conditie hebben! Ik ben twee keer mee geweest en allerbei de keren waren er eigen paarden mee die de trektocht niet uit liepen!