Jongerentrektocht op stal 't Reelaer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LynnRuiter

Jongerentrektocht op stal 't Reelaer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 18:25

Hoii,

Ik ga aankomende zomervakantie op trektocht bij stal 't Reelaer.
Nou vroeg ik me af of mensen hier ervaringen mee hebben?
Hoe is het rijden? Krijg je een vaste pony? Zoja, hoe kom je hieraan?

Alvast bedankt! x

Hannah

Re: Jongerentrektocht op stal 't Reelaer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:27

ik volg ook want ik wil volgend jaar maar moet nog even sparen :) trouwens de zoek functie is ook handig want er is best veel te vinden over t' reelaer O:)

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:30

Ja je krijgt een vaste pony. Die kun je op zondag als je aankomt uitzoeken. Ik vond de trektocht altijd geweldig. Jammer dat ik te oud ben tegenwoordig.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:31

Ik zit er ook aan te denken zoiets te gaan doen. Hoe zijn de paarden daar? Goed onder controle te houden? Afgestompt of juist nog heel fris?

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:32

Nee zijn hele leuk paarden! Helemaal niet afgestompt maar wel gewoon braaf! Ene wat frisser dan de ander maar allemaal wel goed te houden.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:34

Oke dat is in ieder geval een dik pluspunt!

LynnRuiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 18:35

Okee klinkt goed!
Mag je het paard zelf uitkiezen?
Of wordt er voor je gekozen of gevraagd naar wat je leuk vindt etc?
Leuke ervaringen met bepaalde paarden?

En hoe zijn de tochten?

Geertema

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:41

Ik ben er zelf op trektocht geweest en ik vond het een erg positieve ervaring! De paarden zijn vrolijker dan de manege paarden die ik eerst altijd zag. Dat komt denk ik doordat ze meer afwisseling hebben zoals buitenritten en de crosswei. Er wordt bij de kennismaking gevraagd wat voor paard je wilt. Ik ben de vorige keer gegaan met mijn eigen pony dus ik kan je geen pony aanraden!De trektocht is lang en af en toe toch best vermoeiende maar wel erg leuk!

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:41

ik heb daar een fantastische week gehad.

je krijgt een vaste pony. de eerste x rijden kijken ze of het goed gaat en klikt tussen jou en de pony.

je krijgt dressuurles, crossen, buitenrijden en natuurlijk de trektocht.
de dagen van de trektochy reden we 3 tot 7 uur. met pauzes uiteraard en slaap je 2 nachten niet op het kampterrein uiteraard.

je moet 2x per dag klusjes doen zoals voeren en mest opruimen, tafeldekken of afruimen.

ook doe je een spooktoch, vossenjacht en bonte avond allemaal zonder paarden. er is ook een jeugdhonk waar je kan zitten tot diep in de nacht :)

ik had haflinger Rosa. heerlijk pittig maar braaf ding.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:47

Er word van te voren gevraagd wat je leuk vind en wat voor paard je het liefst zou willen. Aan de hand daarvan maken ze een eerste indeling voor de les. Dan ga je een kwartiertje ongeveer rijden en dan kun je eventueel wisselen met een ander paard. Je mag drie paarden uitproberen en daarna moet je kiezen.
Eerste jaar had ik pas bij de derde zoiets van, mmm deze is wel leuk. Tweede jaar aangegeven dat ik op zelfde paard wou en dat kon gewoon.

Tochten zijn erg leuk! Ook veel ruimte voor gekkigheid en af en toe is er een stuk waar je even mag"spelen" door een bospaadje crossen enzo. Eerste en laatste dag is wel veel langs asfalt maar ook wel mooie zandpaden voor een cross wedstrijdje. Vond de tweede dag van de trektocht het mooiste, dan rij je echt door het bos. Let wel op. Ze gaan op een aantal zandpaden gewoon knallen! Dat moet je wel durven want je kunt dan verder niks dan zitten. Sturen, remmen of iets lukt dan gewoon niet. Ze gaan gewoon achter de kudde aan en stoppen weer aan het eind. Eerste keer vond ik het doodeng haha maar wel gaaf!

LynnRuiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 18:54

Koekeroekus schreef:
Er word van te voren gevraagd wat je leuk vind en wat voor paard je het liefst zou willen. Aan de hand daarvan maken ze een eerste indeling voor de les. Dan ga je een kwartiertje ongeveer rijden en dan kun je eventueel wisselen met een ander paard. Je mag drie paarden uitproberen en daarna moet je kiezen.
Eerste jaar had ik pas bij de derde zoiets van, mmm deze is wel leuk. Tweede jaar aangegeven dat ik op zelfde paard wou en dat kon gewoon.

Tochten zijn erg leuk! Ook veel ruimte voor gekkigheid en af en toe is er een stuk waar je even mag"spelen" door een bospaadje crossen enzo. Eerste en laatste dag is wel veel langs asfalt maar ook wel mooie zandpaden voor een cross wedstrijdje. Vond de tweede dag van de trektocht het mooiste, dan rij je echt door het bos. Let wel op. Ze gaan op een aantal zandpaden gewoon knallen! Dat moet je wel durven want je kunt dan verder niks dan zitten. Sturen, remmen of iets lukt dan gewoon niet. Ze gaan gewoon achter de kudde aan en stoppen weer aan het eind. Eerste keer vond ik het doodeng haha maar wel gaaf!

Woow klinkt gaaf! Welke paarden vonden jullie leuk?
Het kamp duurt toch 7 dagen? Waarvan je er 3 op trektocht gaat?
Wat doe je de rest van de dagen?

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:57

Rest van de dagen krijg je les, doe je klusjes, spelletjes. Van alles. Je rijd meestal twee keer per dag.

Ik wou toen graag op Maroc, geen idee of die er nog is. Achteraf gezien blij dat ik daar niet op kon want iedereen wou daarop. Ik had toen arezzo, die is overleden wat ik weet dus die is er niet meer. Leuk beest, tweede jaar lanceerde hij me in de eerste les :') maar rest van de week braaf geweest. *\o/*

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:19

BRT -> MA

leval1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 21:27

Klinkt allemaal alsof t super is daar (misschien een ideetje voor volgend jaar dan maar)

SimaDeGekke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:49

Ik heb nog geen ervaringen met de trektocht, ik wil hier dit jaar wel graag naartoe!!

Ik ben 3 jaar geleden hier op kamp geweest als 11 jarig meisje en vond het toen geweldig. Aan de ponykamp verhalen hebben we in dit topic niks dus maar gewoon over de manege :o

De paarden worden heel goed verzorgd, ik kon zelf geen wondjes ontdekken. Ze stonden heel veel in de wei (Misschien dat ze evenveel in de wei stonden als op alle andere maneges maar bij mij op de manege staan de paarden alleen in het weekend en vakantie in de wei). Er werd met normale hoeveelheden op gereden, dus niet belachelijk veel ofzo, wat wel het geval is op manege Ponyhof, zogenaamd de beste manege van 2014... De paarden rijden daar 6 uur per dag!! NIET NAARTOE GAAN!!! Sorry, weer terug naar 't Reelaer :o
Uhhmm.. de rest van mijn opmerkingen zet ik wel in een topic over ponyakampen :D

Ohja, ik ben van de zomervakantie dan wel 14, maar ik ben nu nog 1.45 meter... Heel klein dus.. Ik weet niet of dat een probleem is ik bedoel ik kan wel gewoon op normale maten pony's maar dan alsnog...

Hannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:54

SimaDeGekke schreef:
Ik heb nog geen ervaringen met de trektocht, ik wil hier dit jaar wel graag naartoe!!

Ik ben 3 jaar geleden hier op kamp geweest als 11 jarig meisje en vond het toen geweldig. Aan de ponykamp verhalen hebben we in dit topic niks dus maar gewoon over de manege :o

De paarden worden heel goed verzorgd, ik kon zelf geen wondjes ontdekken. Ze stonden heel veel in de wei (Misschien dat ze evenveel in de wei stonden als op alle andere maneges maar bij mij op de manege staan de paarden alleen in het weekend en vakantie in de wei). Er werd met normale hoeveelheden op gereden, dus niet belachelijk veel ofzo, wat wel het geval is op manege Ponyhof, zogenaamd de beste manege van 2014... De paarden rijden daar 6 uur per dag!! NIET NAARTOE GAAN!!! Sorry, weer terug naar 't Reelaer :o
Uhhmm.. de rest van mijn opmerkingen zet ik wel in een topic over ponyakampen :D

Ohja, ik ben van de zomervakantie dan wel 14, maar ik ben nu nog 1.45 meter... Heel klein dus.. Ik weet niet of dat een probleem is ik bedoel ik kan wel gewoon op normale maten pony's maar dan alsnog...

dat is geen probleem neem ik aan? (vaan de zomer wordt ik ook 14 :o dus moet nog even wachten tot volgend jaar of aan het einde van de vakantie maar ik moet sparen :')

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:03

SimaDeGekke schreef:

Als ze wat hadden lopen toen je 11 was, zal er nu ook wel wat voor je tussen zitten, toch? :)

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:47

Ze hebben ook genoeg stoere pony's waar je niet zo groot voor hoeft te zijn die graag mee gaan op trektocht :D Sterker nog, het komt vaak heel goed uit als je wat kleiner bent omdat ze hele leuke pony's hebben die wat pittiger zijn :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:52

Ooh dit klikt leuk zeg!

Wat mij niet helemaal duidelijk is, is of je ook je eigen paard mee kan nemen op trektocht?
Hoeveel kilometer zou je gemiddeld op een dag rijden?

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 18:19

Kaus schreef:
Ooh dit klikt leuk zeg!

Wat mij niet helemaal duidelijk is, is of je ook je eigen paard mee kan nemen op trektocht?

Je kunt en mag een eigen paard mee nemen. Die moet wel over een goede conditie beschikken en uiteraard netjes op de hoeven staan en ingeënt zijn. Ook is het fijn als het paard vaker in een groep op buitenrit is geweest omdat je natuurlijk drie dagen op pad bent.

Meer info over een eigen paard mee staat ook op de site: http://reelaer.nl/eigen-paardpony-mee/

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:54

Kaus schreef:
Ooh dit klikt leuk zeg!

Kan inderdaad wel. Maar hij moet echt een goede conditie hebben! Ik ben twee keer mee geweest en allerbei de keren waren er eigen paarden mee die de trektocht niet uit liepen!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:00

Ik ben er jaaaaaren geleden geweest. Toen was er bij de eerste dag de mogelijkheid om op een paar pony's proef te rijden. Hier reed je dan de rest van de week op.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:02

Koekeroekus schreef:

Kan inderdaad wel. Maar hij moet echt een goede conditie hebben! Ik ben twee keer mee geweest en allerbei de keren waren er eigen paarden mee die de trektocht niet uit liepen![/quote]

Hoe komt het dat ze 'm niet uitliepen?
Kreupel, te moet, of wat?

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:05

Kaus schreef:
Koekeroekus schreef:

Kan inderdaad wel. Maar hij moet echt een goede conditie hebben! Ik ben twee keer mee geweest en allerbei de keren waren er eigen paarden mee die de trektocht niet uit liepen!

Hoe komt het dat ze 'm niet uitliepen?
Kreupel, te moet, of wat?[/quote]

Idd 1, kreupel. Die was niet gewent om snachts buiten te staan en had zich waarschijnlijk gek gemaakt. Kan altijd gebeuren natuurlijk! De ander was beide jaren mee en had beide keren maandagziekte gekregen de tweede dag. Ook al had ze het tweede jaar enorm haar best gedaan om die conditie op peil te krijgen.

En nog een eigen paard die via een diepe sloot door het prikkeldraad ging. Liep uiteindelijk wel de tocht uit maarja. Echt handig is het ook niet haha.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:10

Ik ben er 3 jaar achtereen geweest. Erg fijne stal, paarden staan er goed bij, en doordat ze in een kudde lopen heb je niet het geklooi van getrap en gebijt tijdens het rijden, wat bij sommige maneges nog weleens het geval is.
Heb er het eerste jaar de JT gedaan, was inderdaad zondagavond op 4 paarden proef rijden (Sjaan, Ajona, Rosa en nog een die ik even niet meer weet, zou ik op moeten zoeken), en erna kiezen. Ging het niet dan kon je voor de 3daagse tocht nog switchen. Heb uiteindelijk de trektocht met Ajona gereden, zij was voor het eerst mee, maar deed het super braaf. Alleen de galopwedstrijdjes snapte ze niet haha :) Kon prima remmen en sturen. Een jaar later mijn ruiterbewijs gehaald daar. Hierbij heb ik gereden op Saronno en Mauna. Heb er ook nog een trainingsweekend gedaan en daarbij gereden op Ashanti, Pedro, Ajona en Valentino.
Instructie is gezellig en duidelijk. T is dat ik te oud ben, maar wil er zeker nog wel een keer op trainingsweekend gaan :)