Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
piezze schreef:Gewoon zeggen dat je het op bokt gaat vragen en op andere social media en weigeren ermee te rijden, moet je eens kijken hoe snel ze je serieus nemen. Slechte reclame wil niemand. Jij gaat toch ook niet met te kleine kleren en schoenen lopen?
FLOVE schreef:Vind ik wel een goede, ga er morgen heen en maar eens een sirieus gesprek erover voeren met de manegeigenaar, en als ze het wegwuift maar over bokt beginnen dan...Vind ik wel heel jammer want het zijn hartstikke aardige mensen verder
HTM schreef:FLOVE schreef:Vind ik wel een goede, ga er morgen heen en maar eens een sirieus gesprek erover voeren met de manegeigenaar, en als ze het wegwuift maar over bokt beginnen dan...Vind ik wel heel jammer want het zijn hartstikke aardige mensen verder
Ik denk niet dat de eigenaar bang wordt als jij bokt noemt....
Denk eerder dat die je stiekem uit zal lachen en uitmaken voor pennymeisje.
Misschien maak je meer kans als je vraagt of er een zadelmaker komt, en of je dan misschien eens mee mag kijken.
Die persoon heeft er echt verstand van, en elke goede manege heeft een zadelmaker.
Is dit allemaal niet mogelijk, dan zou ik als ik jou was verder kijken naar wat je mogelijkheden zijn, maar dreigen met bokt... zou ik niet doen, dan gaan ze je echt niet serieus nemen
piezze schreef:Nou dat vind ik idioot, als een manege geld ontvangt met paardenverhuur dan mag daar goed spul tegenover staan. Niks kopen hoor ts, zijn ze helemaal. Gewoon andere manege zoeken als ze er niets aan doen, als iedereen weggaat zullen ze wel moeten.
0000 schreef:Ik vind het ten eerste super van je dat je begaan bent met het dier en zo oplettend bent dat je dit is opgevallen!
Maar ik denk wel dat je niet te hard van stapel moet lopen. Eerlijk is eerlijk, er zijn héél veel manegepaarden met witte plekken. De meeste paarden die eenmaal ooit een drukking hebben gehad, blijven op die plek altijd witte haren houden. Dit kan dus bij wijze van spreken van tien jaar geleden zijn.
Daarnaast vind ik het ook niet vreemd dat het paard wat ingevallen is bij de schoft en dat dit na een rustperiode minder is. Ervan uitgaande dat het paard niet op fantastisch niveau gereden wordt en waarschijnlijk tijdens de rustperiode gewoon goed gevoerd is (misschien wel op de weide heeft gestaan?) is het niet vreemd dat hij toen wat breder is geworden.
Ik zeg niet dat dit de verklaring is hoor, maar het is wel ook een mogelijkheid. Ik zou dan ook niet gaan drammen en dreigen, maar gewoon vragen of degene die over de tuigage gaat een keer samen met jou naar de ligging van het zadel wil kijken. Laat je uitleggen waar ze op letten en waarom zij vinden dat het wel of niet goed ligt. Als je dan nog het gevoel hebt dat ze je niet serieus nemen is het, imo, vroeg genoeg om andere stappen te overwegen.
Gebeurt wel vaker dat die in de zomervacht niet zichtbaar zijn maar in de wintervacht wel.0000 schreef:Dat kanGebeurt wel vaker dat die in de zomervacht niet zichtbaar zijn maar in de wintervacht wel.
Edit: Dat je de witte haren nu pas ziet, bedoel ik. Ik heb ooit, long long time ago, eens een pony gereden die ook ooit een drukplek had gehad. Kon je in de winter zien, in de zomer niet.
0000 schreef:Ik vind het ten eerste super van je dat je begaan bent met het dier en zo oplettend bent dat je dit is opgevallen!
Maar ik denk wel dat je niet te hard van stapel moet lopen. Eerlijk is eerlijk, er zijn héél veel manegepaarden met witte plekken. De meeste paarden die eenmaal ooit een drukking hebben gehad, blijven op die plek altijd witte haren houden. Dit kan dus bij wijze van spreken van tien jaar geleden zijn.
Daarnaast vind ik het ook niet vreemd dat het paard wat ingevallen is bij de schoft en dat dit na een rustperiode minder is. Ervan uitgaande dat het paard niet op fantastisch niveau gereden wordt en waarschijnlijk tijdens de rustperiode gewoon goed gevoerd is (misschien wel op de weide heeft gestaan?) is het niet vreemd dat hij toen wat breder is geworden.
Ik zeg niet dat dit de verklaring is hoor, maar het is wel ook een mogelijkheid. Ik zou dan ook niet gaan drammen en dreigen, maar gewoon vragen of degene die over de tuigage gaat een keer samen met jou naar de ligging van het zadel wil kijken. Laat je uitleggen waar ze op letten en waarom zij vinden dat het wel of niet goed ligt. Als je dan nog het gevoel hebt dat ze je niet serieus nemen is het, imo, vroeg genoeg om andere stappen te overwegen.

LOLLYYwood schreef:Agh... Ik kan me geen manege bedenken waar de zadels goed liggen op de manege pony's...
Dat je je schuldig voelt, snap ik best, maar veel kan je er niet aan doen, helaas