ik moet de wedstrijd rijden!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Naboo

ik moet de wedstrijd rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 16:23

ik ga mij 4e wedstrijd rijden, voor de 2e keer F3 met galop. ik vind de voltes het moeilijkst. ik lees zo veel mogelijk in mijn FNRS handboek ''leer paardrijden met plezier'' ik heb net (maar dan ook echt een uur geleden) mijn wedstrijdtenue binnengekregen. de eerste paar wedstrijden reed ik met een beige rijbroek, en een wit poloshirt. bij mijn 2e wedstrijd F2 wordt ik 2e. maar nu rijd ik inmiddels F3 met galop, en ik moet ook nog werken aan aanspringen in galop.

hebben jullie nog tips voor mij? ik heb de wedstrijd al op 26-10-2014! wees snel met de tips. :) :j

Doeg!!!!

Hikarii

Re: ik moet de wedstrijd rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:24

Altijd blijven lachen! En heel veel succes, toevallig mag ik ook wedstrijd rijden de 26ste ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:25

Ik heb maar 1 tip en dat is genieten van het moment. En jezelf niks kwalijk nemen als het niet lukt, volgende keer beter. Ik heb nu 2 keer over mijn eerste promotiepunt in de F9 gedaan...

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:25

Zoek bij de volte een denkbeeldig middelpunt waar je omheen rijdt. Ga niet "kijken" hoe je zou moeten rijden.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:29

In de F3 zit toch geen volte in galop? Mijn beste tip is: ontspan en geniet.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:34

Ze zegt dat ze de voltes het moeilijkst vind, staat nergens voltes in galop.
Ts: gewoon ontspannen en je ding doen! Heel belangrijk, niet opeens beter willen rijden. Gewoon doen wat je altijd doet en dan komt het vast goed. Succes :)

Saskia_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:36

Gewoon lachen en genieten! dan komt het helemaal goed :D zo te horen heb je je super voor bereid en als het even wat minder gaat, dan maakt dat niks uit want je hebt je best gedaan en volgende keer beter!

Alvast success :)

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:40

Esmee_98 schreef:
Ze zegt dat ze de voltes het moeilijkst vind, staat nergens voltes in galop.
Ts: gewoon ontspannen en je ding doen! Heel belangrijk, niet opeens beter willen rijden. Gewoon doen wat je altijd doet en dan komt het vast goed. Succes :)

Ah ja, te snel gelezen :o

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:12

WD-V -> MA

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:15

Ik had er altijd last van dat ik de voltes te klein maakte, dus nu maak ik ze voor mijn gevoel te groot, dan komen ze precies goed uit :D
Ik weet niet of jij daar last van hebt, maar anders kan je gewoon de 4 punten in je hoofd nemen en daar een rondje omrijden.
Veel succes!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:18

In elk geval even lachen naar de jury :) En verder: kalmeer. Rijd gewoon zo netjes mogelijk.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 05:00

Je voltes begin niet al bij de B of E met sturen rijdt nog 3 passen voorbij de letter Bv bij E en dan je volte in draaien Als het goed is kom je dan ook 3 passen voor de letter B op de hoefslag wacht weer met draaien tot 3 passen na de B Draai je andere helft van de volte in Dan kom je weer 3 passen voor E op de hoefslag en is je volte altijd mooi rond

Aangalopperen Rijdt je met een zweepje ? Als de pony niet reageert op je beenhulpen ( binnenbeen aandrijven Buitenbeen naar achter n wat naar binnen laten kijken ) eef je hem een klein tikje bij op de hals

En vooral niet te gehaast rijden neem de tijd Eerst de ene oefening afmaken dan pas over naar de volgende

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 06:05

Als je nog les hebt voor de wedstrijd vraag of je de proef mag oefenen. Of de stukken uit de proef waar je moeite mee hebt. Dus bvb de voltes.

Teken voor je zelf de hele proef uit op papier. Zo heb je echt helder voor ogen hoe de lijnen eruit moeten zien.
Of indien je de ruimte hebt:
Zet een "rijbaan" uit in je huiskamer of tuin en lees en loop de proef zoals je hem wilt gaan rijden. Of laat hem voorlezen.

Vergeet niet je figuren goed voor te bereiden en af te werken.
Vooral goed je hoeken rijden.
Tenzij je een volte moet rijden natuurlijk ;)

En verder heb plezier en zie je wedstrijd als een manier om te controleren wat je al kunt en wat niet goed gaat ga je op oefenen in de lessen voor de volgende keer.

Succes!

Naboo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 17:35

_Natasja_ schreef:
Als je nog les hebt voor de wedstrijd vraag of je de proef mag oefenen. Of de stukken uit de proef waar je moeite mee hebt. Dus bvb de voltes.

Teken voor je zelf de hele proef uit op papier. Zo heb je echt helder voor ogen hoe de lijnen eruit moeten zien.
Of indien je de ruimte hebt:
Zet een "rijbaan" uit in je huiskamer of tuin en lees en loop de proef zoals je hem wilt gaan rijden. Of laat hem voorlezen.

Vergeet niet je figuren goed voor te bereiden en af te werken.
Vooral goed je hoeken rijden.
Tenzij je een volte moet rijden natuurlijk ;)

En verder heb plezier en zie je wedstrijd als een manier om te controleren wat je al kunt en wat niet goed gaat ga je op oefenen in de lessen voor de volgende keer.

bedankt voor de supertips! ik ga gauw uittekenen met papier!

Succes!

Naboo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 19:07

/3 !!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:11

Maak de volte echt rond, ook op de hoefslag stelling houden.

Naboo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 17:32

Heb de wedstrijd gereden, ging vet goed!
:# protocol zag er netjes uit, :list: 220 punten!

Door naar F4!!

Paard op wie ik de wedstrijd heb gereden:babs!!! Cute pony! Fjord.

Gaby89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 10:29

Poek schreef:
In de F3 zit toch geen volte in galop? Mijn beste tip is: ontspan en geniet.

Inderdaad volte in galop is pas in de F4. Ik heb dit jaar ook nog een F3 gereden.