Paardrijden in Ede?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jede123Jarig

Paardrijden in Ede?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 10:53

Hoooi!

Sinds september dit jaar zit op kamers in Ede!
Super leuk natuurlijk, maar dit betekende wel dat ik het paardrijden stop moest zetten ;(
Ik heb de afgelopen 2 jaar een paard op concours uitgebracht, maar door school heb daar mee moeten stoppen en rij dus al ongeveer 5 maanden niet meer vast..

En ohh wat mis ik het!
Dus ik vroeg me af... weet een van jullie toevallig waar ik eens in de zoveel tijd lekker kan rijden?
Manege of stallen in de buurt van Ede.
Ik had al wel wat gegoogled, maar de omgeving staat zo vol met stallen dat ik wel eens wil weten welke jullie aanraden!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 10:58

The Mill Ranch wordt aangeraden voor buitenritten, zelf geen ervaring mee.
En als je opzoek bent naar een manege om te lessen of ook buiten te rijden kan je eens kijken naar Manege Quadenoord, deze zit tussen Wageningen en Renkum, de paarden hebben het hier goed, midden in het bos en er wordt fijn les gegeven. (heb er 2 jaartjes met plezier gereden)

Maureen95

Re: Paardrijden in Ede?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 11:00

He wat leuk! ik woon ook op kamers in Ede! Inderdaad zoals Loes al zegt de mill ranch. maar dit is meer western gericht. Verder heb je de woelige stal en nog wel wat anderen.

Jede123Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 11:04

Maureen95 schreef:
He wat leuk! ik woon ook op kamers in Ede! Inderdaad zoals Loes al zegt de mill ranch. maar dit is meer western gericht. Verder heb je de woelige stal en nog wel wat anderen.

Ohh leuk! studeer je toevallig ook aan de CHE? ;)
Op een buitenritje na in frankrijk 3 jaar terug, heb ik 0,0 ervaring met western rijden haha.
Ik had de woelige stal gevonden op google idd..
weet je er nog meer?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 11:06

Nee ik zit opMBO Amersfoort :P

Uhm ik weet dat je bij de Oscarhoeve alleen priveles kan volgen. Verder ben ik nog niet heel bekend in Ede omdat ik er nog niet zo lang woon :P

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 11:07

Welkom in Ede :)

Foliohoeve, ligt in Bennekom. Aardige mensen, leuke paarden.

Jede123Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 11:08

Maureen95 schreef:
Nee ik zit opMBO Amersfoort :P

Uhm ik weet dat je bij de Oscarhoeve alleen priveles kan volgen. Verder ben ik nog niet heel bekend in Ede omdat ik er nog niet zo lang woon :P

Ahh ook leuk!
haha ja same here! tis een wonder dat ik niet meer verdwaal ;)

Jede123Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 11:09

Slina schreef:

Foliohoeve, ligt in Bennekom. Aardige mensen, leuke paarden.

Danku!
Ik zal eens even zoeken!:)

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 11:09

Ik aad stal eikelboom aan. Goede lessen en paarden 24/7 buiten. Altijd tevreden over geweest :) zij zitten tussen wageningen en bennekom.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:21

-> MA

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:57

Er zit een studenten rijvereniging in de buurt, even zoeken via sportcentrum de bongerd, volgens mij mag je als CHE er hier ook lid worden en is vriendelijk voor de studentenportemonnee. Quadenoord is een fijne manege, heb ik zelf de draad weer opgepakt na 13 jaar niet rijden en toen ging een eigen paard weer kriebelen:-) Eikelboom en blauwendraad kan ook nog. Wil je academisch kun je ook navragen bij stal Jochemsen, hier kun je ook deeltijd paardrijden of stages lopen. Misschien als je wil bijrijden langsgaan bij de stallen in de buurt, bijvoorbeeld stal Roosendaal, jonkerhoeve of snippervlucht. Klein vosdal in Renkum is ook een mooie locatie. Gemeente ede heeft de meeste paarden van Nederland dus er is vast wel iets te vinden

thunder_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:15

manege de Burght in Barneveld? Super leuke manege

boyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:46

Manege De nieuwe heuvel in Lunteren, ligt niet ver van Ede af. Wij hebben 7 dagen in de week les, komt gerust eens kijken, je bent altijd welkom!!!

Wij zijn een FNRS 5 sterren manege.
Een losse groeps les kost € 15,-

Kijk ook eens op de site www.denieuweheuvel.com en dan onder het kopje manege.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 02:22

Grappig toen ik 12 was (inmiddels 21 jaar geleden) heb ik er mijn ruiterbewijs gehaald. Op de nieuwe heuvel dan he. Daar loopt het spoort toch langs?
Ik stond destijds met mijn pony op een pensionstal inde buurt. Deze bestaat inmiddels niet meer.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 04:08

Wil je perse manege lessen volgen? Waarom zoek je niet naar een verzorg paardje in de buurt? In een huiskamer topic waar ik in zit las ik dat er iemand op zoek is naar een verzorgster. :)

Jede123Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 16:44

Nann__ schreef:
Wil je perse manege lessen volgen? Waarom zoek je niet naar een verzorg paardje in de buurt? In een huiskamer topic waar ik in zit las ik dat er iemand op zoek is naar een verzorgster. :)

Ik zou dol graag nog weer een paardbijrijden maar ik heb daar gewoon weg geen tijd voor ;( maar omdat ik het rijden nog wel onwijs mis wou ik toch graag nog met enige regelmaat rijden!

Juultje_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:31

De woelige stal Ede!!

manege0303

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:47

The mill ranch
Stoeterij Willemien
De nieuwe heuvel
Foliohoeve

En verder nog privé springstallen

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:51

De nieuwe heuvel zou ik persoonlijk niet doen met het oog op paardenwelzijn en niveau van de lessen. Foliohoeve heb ik een leuke tijd gehad, stond daar een tijdje in pension, weet niet hoe de manegelessen waren. De woelige stal is ook wel aardig geloof ik.

boyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:56

De nieuwe heuvel biedt lessen aan op verschillend nivo.

De manege paarden en ponies komen in groepjes los in de paddock of in de wei en lopen niet meer dan 2 uur per dag.....

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:58

Stal Veldhoeve in Lunteren, rij ik zelf. Leuke rustige lessen en aardige mensen.
Owja. De nieuwe heuvel raad ik niet aan. Manier van les geven spreekt mij niet aan ;)

manege0303

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 09:27

xDreamerx schreef:
De nieuwe heuvel zou ik persoonlijk niet doen met het oog op paardenwelzijn en niveau van de lessen. Foliohoeve heb ik een leuke tijd gehad, stond daar een tijdje in pension, weet niet hoe de manegelessen waren. De woelige stal is ook wel aardig geloof ik.

Je hebt gelijk. De nieuwe heuvel is wel groot en netjes maar wel streng en strak. Mijn vriendinnen zijn daar weg gegaan omdat het daar gewoon niet fijn was. De foliohoeve raad ik aan! De lessen zijn leuk alleen als je iemand mee neemt moet die in de kantine zitten en niet zoals bij de nieuwe heuvel naast de bak. Wel kan degene die meegaat naar de foliohoeve uitstappen

De foliohoeve heeft ook nog extraatje: je mag als je het gevraagd hebt een paard zomaar poetsen of mee gaan wandelen.
Erna staat daar meestal achter de bar en het is een superleuk mens!

Jede123Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 17:35

aah okay!
Ik hoor vooral Foliohoeve en de nieuwe heuvel.
Ik had bij mijn oude stal ook even rond gevraagd, aangezien de eigenaresse ook uit Ede komt;)
en zei had mij de nieuwe heuvel aanbevolen! ik ga daar aankomende donderdag een proeflesje rijden!
maar mocht ik het (net zo als sommige van jullie) niet heel fijn vinden daar dan ga ik ook zeker nog kijken naar de foliohoeve!

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 17:43

De enige manege die ik in de omgeving van Ede ken is de Fruithof in Heteren, je zou misschien ook eens daar kunnen kijken als Heteren niet te ver ligt :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:47

Ja gewoon kijken wat jij er van vindt. Wat de 1 niks vindt, vind jij misschien wel leuk.