manege lisiduna

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MannyChina

manege lisiduna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 22:06

Hallo allemaal,

Ik heb in het jaar 2000 gewerkt op manege lisiduna in burgh haamstede ( zeeland)
Ik vroeg mij af of iemand weet of de manege nog bestaat?? En of iemand weet wat er met de paardjes is gebeurd die er toen stonden?
aantal namen van de paarden: Shelly/kim/fiesta/cupido/simon/lady/winnetoe/ukkie/jumper/sjimmie
( heb toen wel gehoord dat ukkie is overleden aan een koliekaanval)
Heb wel eens ergens gelezen dat de manege verkocht is ( toen die tijd was simon blom eigenaar)
en dat de manege ligt te verpauperen..
Kan iemand mij iets er over vertellen??

Revanches

Re: manege lisiduna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:07

VSW-->MA

PeterK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:09

Manege lisaduna bestaat inderdaad niet meer. De laatste paarden zijn zo'n drie jaar geleden vertrokken en het geheel is opgekocht door een projectontwikkelaar. De verwachting is dat er op den duur vakantiewoningen of zoiets gebouwd gaan worden.

MannyChina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 22:29

PeterK schreef:
Manege lisaduna bestaat inderdaad niet meer. De laatste paarden zijn zo'n drie jaar geleden vertrokken en het geheel is opgekocht door een projectontwikkelaar. De verwachting is dat er op den duur vakantiewoningen of zoiets gebouwd gaan worden.

wat zonde zeg ... zo een mooie locatie voor ruiters!
hopen dat het vakantiewoningen met stallen worden... dat zou echt een uitkomst zijn :)

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 00:57

Manege is echt aan het vergaan inderdaad :( Ik ben er afgelopen zomer een kijkje wezen keken.
Had er een aantal keer een strandrit gemaakt met de fjord Berthus, waar de paarden heen zijn weet ik niet.

Ik had toen wat foto's gemaakt maar ze zijn erg triest :(:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's van het ponykamphuis laat ik maar niet zien.. hebben waarschijnlijk krakers/jongeren ingezeten en ie hadden de hele boel verbouwd.. zelfs het plafond was naar beneden gekomen. Zo zonde van zo'n mooie manege...

Ik ben nog met mijn eigen paardje over de ruiterpaden gereden daar waar ze altijd over heen gingen voor strandritten.. deze zijn ook helemaal aan het verpieteren omdat er bijna geen paard meer over heen gaat :(

MannyChina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 01:10

jeetje wat zonde zeg!! het was zo een leuke manege... ik vezorgde toen ook ponykampen daar... en sliep ook in de verschillende verblijven.. ( motelletje achter de stallen/boven de stallen/ en idd ponykamphuis)
en ze hadden zulke leuke paarden!!

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 01:24

Volgens mij zijn een aantal van de pony's naar de andere manege gegaan (zelfde eigenaar) in Rotterdam Charlois.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 01:24

Inderdaad, Hier vlakbij in Rotterdam hadden ze ook een manege: Manege Charlois. Die is toen ook failliet gegaan maar heeft weer een doorstart gehad. ik zag dat er nog 2 paarden van Lisiduna daar nu staan. Nellie en Demi http://www.manegecharlois.nl/index.php?option=com_phocagallery&view=category&id=8&Itemid=82
Maar waar Berthus en de rest is vraag ik me ook af.. Ik hoop een goed plekje het waren echt leuke paarden.

Ik zal 1 foto plaatsen van het ponykamp huis maar het stelt niets meer voor :( De deur stond ook gewoon open

Afbeelding

xMini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 01:28

Berthus is nu van een pensionklant en staat nog steeds op charlois.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:38

@xMini

Ik hoorde het toevallig van iemand gisteren op Facebook :D Super fijn om te weten dat hij een goede plek heeft gekregen.:D